Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Del Skrevet 29. desember 2010 Hei:) Jeg lurer på om noen her inne kan komme med gode råd eller vet hvordan jeg skal gå fram. Jeg har hatt fast 80% stilling i nesten 5 år, sa opp jobben min på juli i år fordi jeg skulle gå et halvt år med intensivskole som frisør. Planen etter skolen som jeg var ferdig med nå i desember var å gå lærling, men nå er jeg altså blitt gravid, og har ikke tilbud om jobb før i mars. Dette er et dilemma for meg siden jeg ikke rekker å jobbe de 6 mnd jeg trenger for å få støtte fra nav. nå sitter jeg å tenker på den stakkars bebyen som kommer på august dersom jeg ikke skal ha noen som helst inntekt! Samboer tjener ganske bra, men han blir nå sittende med både huslån og billån, samt alle andre utgifter alene. Hva gjør jeg? Takk for viktig svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142719081-plutselig-uten-penger-og-gravid/
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #2 Del Skrevet 29. desember 2010 Du må jo ganske enkelt finne deg en jobb snarest for å kunne tjene opp rett til foreldrepenger... Du mp ha jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd for å få foreldrepenger, ellers får du kun engangsstønaden. Et annet alternativ om du ikke klarer opptjene rett til foreldrepenger er at du lar pappaen overta permisjonen etter de 6 ukene du MÅ ta, og at han da mottar foreldrepenger og passer barnet mens du går ut i minst 75% jobb eller fulltidsstudier.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142719081-plutselig-uten-penger-og-gravid/#findComment-142720900
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #3 Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg sitter i nesten samme situasjon som deg HI.. Jeg tok også et intensivkurs innen frisør i høst, og var ferdig med utdanningen nå i høst, og tenkte å starte som lærling så fort som mulig etter jul. Problemet mitt er at det er ingen lærlingeplasser ledig før til høsten, og jeg har termin i slutten av august, så det lar seg ikke gjøre at jeg starter som lærling da, det er jo ingen som vil ansette en som har bare 3 uker igjen til termin!! Og før jeg fannt ut at jeg var gravid, startet jeg opp med arbeidspraksis 100% gjennom nav på en salong hvor jeg kan få lærlingeplass neste år (februar 2011). Fordi jeg fikk meg rett og slett ikke noen annen jobb heller. Jeg får den samme lønna som de andre lærlingene på salongen, bare at jeg får pengene fra nav. Jeg rekker å jobbe i nesten 7 mnd før termin, men jeg fannt ut i forrige uke at stønaden/lønna jeg får fra nav ikke er godkjent som grunnlag til permisjonspenger fra nav. Og siden jeg har "lærlingeplassen/praksisplassen" gjennom nav, så er jeg heller ikke kvalifisert for stipend eller lån fra lånekassen.? Så det eneste jeg kan få er vell da bare engangsstønad? føler det er litt håpløst akkurat nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142719081-plutselig-uten-penger-og-gravid/#findComment-143014276
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #4 Del Skrevet 17. mars 2011 Hei, Jeg har heller ikke jobb, og er mye dårlig i forbindelse med graviditeten og måtte i så fall ha vært mye borte fra en evt jobb. Men man må jo ha penger. Det er mye som lokker på internett hvor man kan tjene penger hjemmefra, men vi er jo lært opp til å være skeptiske og det er bra! Men så kom jeg over det som heter Maverick Money Makers som gir utrolig bra opplæring i hvordan man kan drive med online markedsføring. Det tar litt tid å finne ut av ting og sette seg inn i det, men etter hvert er det helt utrolig og man kan tjene gode penger fra sin egen sofa med kun et par timers arbeid hver dag. Jeg tenker at dette er perfekt når lillegutt kommer også. Da har jeg masse tid til å være sammen med han samtidig som jeg er trygg på at det kommer penger inn på konto. www.maverickmoneymakersklubb.com Du kan jo sjekke det ut og se om det er noe for deg. For meg er det i hvert fall helt genialt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142719081-plutselig-uten-penger-og-gravid/#findComment-143028453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå