Gjest Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 jeg kommer med ett veldig pinlig spørsmål. jeg lurer veldig på om klamydia kan forhindre graviditet? håper noen kan svare meg på dette...
Gjest Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Tror man kan bli steril hvis det ikke oppdages.
Kafo - julibaby12 Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Hvis du går med klamydia lenge, kan du bli steril. Det er ikke så vanlig da og du skal ha gått en goood stund med det, men du kan jo eventuelt sjekke det ut hos legen...
Gjest Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Ja, det kan tette egglederne slik at en ikke blir gravid. Det kan også gjøre menn infertile.
Gjest Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 jeg spurte legen min om den kunne forhindre graviditet han sa nei. jeg var hos min gyn. jeg sa til henne at jeg og min samboer har prøvd snart 1 år på å få barn så sa hun bare at jeg skulle komme tilbake om ca 3 mnd. for å se om klamydian hadde jort noe. men mer sa hun ikke og fikk ikke spurt for d var travelt. er sonn smule forvirra hvor lenge skal du ha gått med klamydia før du kan bli steril?
Gjest Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 Jøss, sa legen din det? Det var overraskende å høre. En klamydiainfeksjon seksdobler sjansen for infertilitet. En må vel ha det ei god stund før det fører til infertilitet da, så hvis du f.eks hadde en negativ test for noen mnd siden, så tok en ny en nå som var positiv, så betyr nå det at du ikke har hatt det så lenge, så da kan det nok ikke føre til infertilitet. Vet du om du hadde det lenge da, siden legen din sa det? Jeg ville nå bare bestillt en time om ca tre mnd med gyn da, så får dere startet utredning hvis det ikke klaffer før den tid. Da har du nå en dato å forholde deg til, så blir ikke ventetiden så kjip Tre mnd er lenge å vente det, det er nå etter ett år med prøving en bør starte med utredning sies det. Håper at dere lykkes snart da
Gjest Skrevet 31. desember 2010 #7 Skrevet 31. desember 2010 jeg hadde vel ca hatt d i 7-8 mnd før jeg tok pencelin for det. så jeg vet ikke helt når det begynner å bli "farlig" ... :S ekkelt å tenke på trodde aldri at noe sont skulle komme på meg :S men d sies at det er bare mer og mer "normalt" å ha hatt d. ikke vet jeg. tusen takk Elisabeth vi håper å få det til snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå