Puppemamma Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 I svangerskapet var det sååå mye bra info om alt - men nå som mini er kommet til verden syns jeg ikke det er noe informasjon å finne noen steder... Har kjøpt boka mamma for første gang av Nylander - men savner mye informasjon om hva som er vanlig med tanke på søvn/hvor ofte amme/tips/råd osv. Har dere noen tips om hvor man kan finne litt informasjon?? Er overrasket over hvor lite det er å lese om spedbarn...
Gjest Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Jeg er heldig og har flere i familien som har babyer og venninner som har småbarn. Stemamma er jordmor og kusine som er sykepleier og småbarnsmamma. Jeg bruker dem for alt de er verd, hehe, spør om råd, tips osv. Og så spør jeg her inne om det er noe jeg lurer på. Jeg prøver, feiler, prøver igjen, lykkes osv. og så ringer jeg en venninne en gang til;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har faktisk fått mesteparten av infoen jeg trenger her inne på forumet- mange kloke råd og fine linker til relevant litteratur. Har virkelig fått MANGE gode råd her inne, og vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten- spesielt m førstejenta. Ofte føler jeg også at informasjonen man får her er mer oppdatert og "up to date" enn hva man kan få servert på helsestasjonen f.eks. Så mitt råd er vel å bruke dette forumet for det det er verdt- spør og grav i vei, og du vil få gode svar på overraskende mye:)
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har fått mest hjelp av min søster som har 2 barn på 2 og 4 år. Hun har erfaring og er oppdatert på det meste. Ellers så har jeg mange venninner med babyer og de er dyrebare! :-) Rett før fødselen så leste jeg "Mamma for første gang" (den har du jo...) også hadde jeg "Amme ABC" av samme forfatter som jeg brukte som et oppslagsverk. Jeg har hatt masse nytte av dette forumet. Jeg spør når jeg lurer på noe eller leser andres spørsmål. Jeg har fått nyttig informasjon her, men man må jo lese alle svarene med et kritisk øye da. Du finner mange bra artikler hos på http://ammehjelpen.no/ Jeg syns det er trist at mange ikke vet om det... Jeg får nyhetsbrev fra babyverden og der får jeg info som er tilpasset alderen til min sønn. http://www.babyverden.no/Har-barn/ Ellers er det jo helsestajonen og barselgruppa. Personlig så har jeg har ikke så mye utbytte av det, annet enn å være sosial med jevngamle babyer. På bam.no og på babyverden kan du stille spørsmål til helsesøster. Jeg har gjort det flere ganger på bam.no og har fått svar hver gang. Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå