Gå til innhold

Feirer dere nyttårsaften med venner?

Anbefalte innlegg

Vi har to små barn og i år er vi ganske slitne av hektisk førjulstid, julefeiring, sykdom etc. Kjenner at jeg ikke orker å invitere andre småbarnsforeldre på nyttårsfest, da det alltid blir høyt støynivå, mye å gjøre på forhånd og mye å rydde etterpå. Men har litt dårlig samvittighet for våre nærmeste venner som er på flyttefot for tiden og derfor ikke kan invitere til seg... Hvordan pleier dere andre med småbarn å feire nyttårsaften?

Fortsetter under...

Vi planlegger alltid nyttårsaften i okt/nov.. dette for at vertskapet (som stort sett er oss) skal få handlet inn mye i god tid... (liker å være godt forberedt jeg)

Og ja, vi har noen venner vi nesten alltid feirer med. I år ble det mye kræsj og vi trakk oss fra å dra til de som skulle ha nyttår hos seg, så jeg kjøote inn mat til litt mer enn oss 4 og sa litt i lufta til mamma at de kunne komme hvis de ikke skulle på hytta =)

Så i år skal vi feire med mamma og stepappa som jeg ikke har feira nyttår med på 14 år =))))

Neste år skal vi ha venner her hjemme regner jeg med, som vanlig =))

3-4 vennepar med barn som leier hytte sammen, spleiser på nyttårsmiddag og rydding.

Veldig koslig! Da kan barna legge seg og vi voksne sitte å hygge oss en stund til :-) Gjort det noen år nå, blitt en tradisjon. Vi pleier å leie en hytte ikke allt for langt unna, i år ble det 1t. kjøretur på ei hytte ved skitrekk.

Hei, du:) Vi har hele tiden hatt som "tradisjon" å feire sammen med vennene våre på nyttårsaften. De siste årene, med barn, har vi hatt med oss eldstemann og dratt hjem rett etter rakettene med ham sovende, eller sovet over hos dem som har arrangert festen. I fjor ble minsten født og da inviterte vi alle til oss, og det var noe styr (minsten var bare 3 uker, eldste da nesten 2 og et halvt...). Ingen av våre andre venner har hatt barn før to stykker fikk nå i sommer...

I år arrangerte vi julaften for 10 voksne og 3 barn, jobber i romjula og vennene våre (12 stk!) ønsket at vi skulle arrangere nyttårsaften også. Mest fordi det er vi som har såpass store barn at de ikke bare sover i en vogn i gangen;) Men jeg orker ikke... Det blir så ufattelig mye styr og med jobbing i romjula, to unger og gravid føler jeg virkelig ikke at det kommer til å bli noe koselig.... Møtte litt liten forståelse for det hos noen, men det får være...

I år blir det en rolig nyttårsfeiring for bare oss familien. Vi skal kose oss med god mat og ordne fyrverkeri for ungene litt tidlig på kvelden. Kjenner at jeg faktisk gleder meg litt til å roe ned, for førjulstida og selve jula har vært stressende.

Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ikke invitere til nyttårsfest. I år har dere hatt nok med førjulstid, julefeiring og sykdom etc og det må vel de fleste forstå??:)

Ikke hatt småbarn før, men i år orker vi ikke noen stor feiring eller å invitere noen (har hatt jul her og det var nok). Mannen skal jobbe 1 nyttårsdag og da må vi opp og hoppe tidlig. Blir derfor bare oss to (tre, men han er jo i seng kl 7) som spiser noe god mat og ser en film eller noe regner jeg med. Skal forresten på lunsj litt tidligere på dagen, så litt sosial er vi jo ;-)

Annonse

Nei, vi spiser hos svigermor eller svigerfar eller mine foreldre og så drar vi hjem etterpå og koser oss med film og godteri til fyrverkeriet starter, da går vi enten ut å ser på eller bare sitter i sofan å ser derfra:) I år skal vi til svigermor, og etterpå skal vi hjem:) Regner med vi ser fyrverkeriet inne i år også, Leah syns det er litt skummelt og føler seg nok tryggest inne:)

Ja, det ser ut til at vi skal det i år. Er i alle fall bedt til et vennepar. De har også barn, en eldre enn vår og en yngre. Blir nok i svært rolige former og vi går hjem og legger oss. Eller altså; vi legger vårt barn hos dem og tar henne med sovende hjem. Bare noen meter å gå.

Noen går ut og ser litt fyrverkeri, men jeg blir i alle fall inne. Eier ikke sans for fyrverkeri, er bare sjeleglad for hvert år som går uten at noen tenner på hus og hjem rundt her. Noen rundt her som er helt "gale" og som holder på med fyrverkeri i timesvis, for ikke å snakke om døgnvis... :-(

vi har aldri noen tradisjon, men i år skal vi feire med min søster og mannen, er vel 6-7 år siden sist.

de har store unger, så de kommer alene, og vi har 3 barn, 4, 9 og 14 år...blir stille og rolig her i år.

Ja det gjør vi. Har alltid nyttårsaften hos oss med den samme gjengen. Stor og små. Ordner alltid slik at ungene kan se DVD eller spille i ett annet rom en stua. Alltid kos! Noen drar rett etter midtnatt og andre blir lenger.

Annonse

Vi skal bare være hjemme. Jeg skal jobbe fra 15.00 til 22.00. Så mannen og eldstemann skal lage seg litt mat, som dem skal kose seg med etter at vesla er under dyna. Jeg skal ta et glass med vin når jeg kommer hjem, og kanskje rakettene før jeg legger meg. Skal opp igjen på jobb til 07.30 1.nyttårsdag.

Vi feirer sammen med 3 andre nabofamilier. Har gjort det i mange år, og så går det på rundgang hvem som har det. Veldig kjekt og veldig hyggelig :o) Ungene er strålende fornøyde.

De første årene hadde vi spleiselag. Da bestemte vi oss for hvilken mat vi ville ha, og så tok alle med seg noe hver. Etter hvert har vi gått over til at de som har festen, står for maten. Blir som regel kalkun med tilbehør.

Minstesnuppa her er 4 mnd, så hun legger vi bare i vognbagen når hun er klar for soving. De to andre er 5 og 11 år, så de er opp til langt over midnatt. Det er også naboungene. Minsta er litt skvetten av seg, så en av oss må nok være inne med henne mens de andre går ut for å sende opp raketter. En sjanse for at hun våkner da, ja... Når feiringa er over utpå natten, rusler vi bare noen få meter hjem, med lillemor i vogna, så det er enkelt og greit.

Vi skal feire hos en kamerat og "nydama" hans.

Han har 3 barn, hun har 2 , og vi har 2 :-)

Blir 5 voksne og 7 barn, så det blir stille og rolig, god mat, et glass vin eller to, og hyggelig selskap...

Jeg skal være sjåfør, så hos meg blir det kun et halvt glass vin til maten og pepsi max resten av kvelden :-)

Har en bekjent som skal feire i nabohuset, og han er pyrotekniker, så blir nok et heidundranes fyrverkeri tenker jeg, så jeg skal stå klar med kamera og stativ;-)

Vi feirer hos svigermor... ;)

Med pinnekjøtt og tilbehør. Nyttår er for meg like mye en familieting som julaften.

Og, helt ærlig: Jeg er ikke veldig sosial av meg, og trives best med familien min rundt meg. :)

Og skal jeg finne på ting med venner, er det som regel uten barn, da mine venners ban er mye eldre enn mine.

Godt nyttår, alle sammen! :)

Ja vi har gjort det de siste årene. Vi har alltid dratt til andre.. snuppa har sovnet der vi har vært, så har vi bare bært henne i bilen når vi skal hjem.. Sambo jobber til sjøs og er hjemme annet hvert år.

I år skal vi være hjemme. Sambo vil egentlig gjøre noe annet enn å være hjemme. Vi har barnevakt til snuppa, men jeg kan ikke finne en eneste celle på kroppen som vil det.. Spise hjemme, og så dra ut i 22tiden på kvelden. Ikke sikkert snuppa har lagt seg da, selv om hun er 4 år. Husker fra jeg var liten, nyttårsaften var den dagen i året jeg fikk være oppe så lenge jeg ville. Kjempegøy:-)

Har invitert en venninne med sønnen. Mannen hennes er på jobb.

I tillegg kommer en kompis av sambo med dama, hun har en datter på samme alder som de 2 andre..

Jeg synes det er deilig å være hjemme for en gangs skyld. Sambo mener vi alltid er hjemme.. det er vi jo i hverdagen stort sett, men er lei av å alltid måtte dra noen steder på slike spesielle dager. Har lyst å gå nyttårsbukk med snuppa, det har hun aldri gjort før, og jeg har lyst å være hjemme og ta i mot nyttårsbukkene som kommer på døren.

Og ikke minst synes jeg det er koselig at vi kan invitere for en gangs skyld.

Ja, så bor vi kanskje ikke akkurat i verdens navle, og blir sikkert ikke mye fyrverkeri å se her, men kos skal vi få det uansett:-)

Vi drar alltid vekk julaften også, så skal bli godt å være hjemme nå...

Et vennepar av oss pleier å ha akefest om ettermiddagen og kvelden, moro for barn og voksne. Det pleier å være flere voksne enn barn, mange av de voksne er barnløse.

I år vil de ikke ake utover kvelden, de vil på en fest i byen i stedet. Jeg regner med at de får barnevakt for datteren sin. Det gjør nok ikke vi. Men festen de vil til er åpen for alle, det koster litt, for det er bands som skal spille, og lokalet er fem minutters gange fra vårt hus. Så vi går vel dit, vi også, og drar hjem når Snups er trett. Eller vi.

Vi har fast tradisjon (på 5. året nå) med å feire sammen med et vennepar som har unger på ca samme alder som våre unger er. I begynnelsen hadde vi en slags avtale om annenhvert år hos dem og annhvert hos oss, men er blitt mer eller mindre fastat vi er hos de. Det syns vi begge er greit. To av deres unger blir tidlig trette og de syns det er greit å kunne legge de hjemme + at de har et veldig greit nabolag å gå nyttårsbukk i;-) For oss er det helt greit å slippe å ha besøk og alt det ekstra styret de fører med seg...;-) Ungene våre klarer å holde seg våken lenger, og skulle mista bli trett sovner hun hvor som helst;-) Vi deler på mat og snacks og sånn, slik at de slipper å styre med alt det alene - funker beldig fint og er en koselig tradisjon:-)

Alle år før har jeg vært sammen med familien hos tanta mi som har bursdag på nyttårsaften. Guttene har aldri feiret nyttår noe annet sted. Men i år har vi feiret jul hjemme for første gang og det er 100mil til min familie, så da utgår tante-nyttårsaften.

Vi får besøk av ei venninne og hennes to barn. Kjekkere for alle sammen å være på samme sted. Ungene skal være i kjellerstua å leke har de selv bestemt, så vi voksne får stua i fred =P De skal overnatte her også, så da er det ingen som trenger å styre med å dra hjem midt på natta. Kanskje kommer noen flere venner innom, kommer ann på litt diverse da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...