Indis&Nurket Skrevet 29. desember 2010 #1 Del Skrevet 29. desember 2010 Hei! Er det noen der ute som har noen tips og info om de første dagene med nyfødt? Anbefalinger med kremer som får sårene til å gro etc? Tipper man får mange aha-opplevelser gjennom denne tiden. Er det noen hemmeligheter og knep? Hilsen en med termin om 2 dager! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142718612-til-dere-med-erfaring-trenger-tips/
mixy Skrevet 30. desember 2010 #2 Del Skrevet 30. desember 2010 Hei! hvordan går det med deg?! snart i mål du!!? jeg er helt i starten, men venter nr 3:-) jeg visste ikke at 1/3 ikke klarer å amme, at 1/3 har vanskeligheter med å amme, 1/3 ammer uten problemer. dette er kjekt å ha i bakhodet så man ikke føler seg helt mislykka! (jeg hadde kun 1 pupp som virket, pluss startproblemer i 6 uker). Jeg kjøpte Weleda startpakke med krem og olje til den nyfødte på helsekost- utrolig bra, og holder lenge. Ellers er det alfa og omega og ha en tube med Inotyol- mot bleiesår! En annen ting jeg ikke var klar over var 3.dags barseltårer! jeg tutet og gråt hele dagen uten å fatte og begripe hva jeg var lei meg for. hahaha. Ellers brukte jeg vel ingenting mot revn/sting "der nede", husker jeg fikk noen icepacks på føden (våte kluter som var lagt i fryseren)- lindrende. Ellers eille jeg tatt knipe-øvelser på alvor;-) med nr to så fortsatte jeg å tisse på meg opptil 1 år etter fødsel- hvis jeg var med på hopp og sprett på Elixia (trente der 4-5 ganger i uka hele permisjonen, men fryktelig flaut med denne tissinga!) Vi begynte med "legge-rutiner" tidlig, dvs at vi la barna ca samtidlig hver kveld og brukte samme rutiner rundt dette. Lite kjapt varmt bad, de samme lekene, samme sangene, og ha det MØRKT så de kjenner igjen rutinene etterhvert. at mor og far prøver å ha nogenlunde like rutiner. lykke lykke til!!!! det aller aller beste med hele fødselen var den INTENSE kjærligheten jeg følte for barna, kunne gått gjennom ild for dem! dette kom umiddelbart etter fødselen!en slags lyserosa forelskelse. men, det er absolutt ikke alle som opplever dette. Mange sliter, da MÅÅÅÅÅ du snakke med noen om det. ok. hadet. lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142718612-til-dere-med-erfaring-trenger-tips/#findComment-142722831
Indis&Nurket Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 31. desember 2010 Tusen takk for kjempe fint svar!! Mye nyttig info her! Ja jeg er snart i mål , så nå er det bare å vente spent! Tror jeg kommer til å ty til litt kjerringråd hvis ingenting skjer før 3 januar. Har nemlig en følelse av at han kommer 3 januar! Bare å komme med flere ting altså, til alle dere der ute! Du får ha lykke til i svangerskapet Mixy, jeg håper ikke du er alt for kvalm osv. Og godt nytt år! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142718612-til-dere-med-erfaring-trenger-tips/#findComment-142725308
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå