Gjest Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Hehe, ja så måtte jeg også spørre. Men det er nok noen flinke damer her som kan gi meg råd. Min lille jente på 6 mnd har siden fødsel vært en liten "tyrann" om natten. Når hun fikk bryst på natten våknet hun hver time til annenhver time. Nå får hun ingenting, og våkner hver annen til hver tredje time. Hun sover 2-3 timer på formiddagen og 2 timer på ettermiddagen. I tillegg blir hun trøtt i god tid før leggetid. Men våkner rundt 4-5 tiden om morgenen. Bør slike små ha kortere hvile på dagen? Pleier dere å vekke de eller la de sove til de våkner på dagen? Og regulerer dere når de skal sove, eller tar dere og legger de ut fra når de blir trøtte? Ikke lett å være førstegangs gitt
stearin Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Jeg legger jenta mi helst før hun blir trøtt, for når hun blir altfor trøtt går det som oftest ikke bra. Vet omtrent hvor lenge hun klarer å våke, så det blir en blund etter 2-3 timer våking. Vekker henne aldri med mindre hun sovner i bil på vei hjem og det er rett før leggetid. Hun får selv sove så lenge hun vil, og enda lenger enn det:P
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 hei Ethienne:) koselig å se at du fortsatt titter innom her:) (er meg du kjøpe ammeputa og pumpen av-håper det kom godt med forresten) Hvordan går det med dere om dagen da ?
Canari Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Hei, jeg synes babyen din sover mye på dagtid. Gjennomsnittlig søvn hos babyer i denne alderen er ca 13-14 timer i døgnet - 10,5 timer om natta og 3 timer om dagen. Mine har aldri sovet mer enn 13-14 timer i døgnet,ca 11 timer om natta og 3 timer om dagen. Dvs når babyen din sover 5 timer om dagen, er det bare 8-9 timer "igjen" til natta, om han ligger på snittet av søvnbehov. At han våkner klokken 4-5 (om han legger seg kl 7-8) er jo da helt forståelig. Du får kanskje prøve deg frem med litt kortere dagblunder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå