mamma_til_prinsesse_og_prins Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Har to gutter på 1 og 3og ei datter på 4 år. Di har så sinnsykt masse klær. Må få ryddet vekk litt , men hva er egentlig "normalt" Hva har deres unger ?? Og hvor ofte vasker dere ??
meg & to små vampyrer Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Vi vasker 3-4 ganger i uka. Barna mine trenger 4-5 skift med bukser og genser. Gjerne litt mer for å unngå stress med vasking,. Gutten på 4 har vel 6 bukser, men masse gensere. Jenta på 1,5 har sikkert 4-5 bukser + en del strømpebukser, 6 gensere, to tunikaer, en cardigan og en kjole. Sånn til hverdags. Og bodyer da. 4-5 i bomull + 6 i ull. Vi klarer oss. Men det finnes jo mange som har mye mer.
Ksenia & Anjem Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Nå fikk barna mine masse klær til jul..Kjempedeilig ))) Da slipper jeg å vaske så ofte...Tror de har ca 15 av hvert plagg jeg...
Gjest Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Frøkna her har store mengder. Alt for mye, egentlig. Har arva masse og så har det blitt kjøpt en del også, foreløpig er det jo ikke mange kronene for et plagg. Men snart må vi over til en annen avdeling i butikkene, og da stiger prisene også, er jeg redd... Har dessuten masse ull og bruker masse ull. Vasker ikke klær særlig ofte, faktisk, bl.a. fordi vi da altså har masse klær.
mamma_til_prinsesse_og_prins Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2010 Når jeg ryddet vekk forige str hadde prinsessa 32 bukser og 20 jogge bukser.. Men vi også har arvet masse oppigjennom da , i tillegg til at mor er shoppoholiker
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 Jeg vil ikke tenke på det... men jenta på 6 har en hel skuff (og den er stoooor) med bukser. DEn er stappfull. Sist jeg talte var det vel en sånn ca 25 bukser, 10 joggebukser, og ymse "dassebukser"..... Jeg gremmes!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 29. desember 2010 #7 Skrevet 29. desember 2010 Tja, storebror på 6 har vel ca 6 bukser, 8 gensere, 5str.bukser/stilongs, 5 ulltrøyer, 12 par sokker og 10 truser (skal kjøpe litt flere boxere til han) og 3 joggebukser Han på 3 har ca 8 bukser, 2 joggebukser, 4 str.bukser/stilongs, 4 ulltrøyer, 16 par sokker, 20 truser (måtte ha et stort lager da han slutta med bleier i sommer) og 10 + gensere... Han har noe arvetøy, men mye av storebror sine klær er hullete og kan ikke gies videre...så lillebror har fått en del nytt til jul =)
mammatetogansketette:)) Skrevet 29. desember 2010 #8 Skrevet 29. desember 2010 OJ! Ser vi har veeldig lite klær... til begge! Må kjøpe noen bodyer til vesla nå på januarsalget, og kanskje ei bukse eller to, for begge deler begynner å bli små til henne, men ellers klarer vi oss med: gutten på 2: 3 penbukser (litt mye, fikk to i julegave..) 3 finskjorter, et slips og en sløyfe 2 joggebukser 4 bukser 2 strømpebukser aner ikke hvor mange bodyer/gensere, har arvet og har meer enn nok- kanskje 15?? Har endel ull til han, som vi ikke får brukt da han får eksem av de nå i år! Jenta på 7 mnd 3 bukser ca 13 bodyer? 4 kjoler 4 strømpebukser 3 par sokker Har noe ull til henne også, men har litt utslett hun også, så får ikke brukt de:( Vasker vel endel, men har ikke problem med å fylle maskina hver gang for å si det slik, skjeldent jeg må vaske fordi det er for lite klær rene, heller fordi skittentøyskurven er full liksom:)
lille sprelle Skrevet 29. desember 2010 #9 Skrevet 29. desember 2010 Ettersom vi hadde bleieslutt i sommer, er det greit å ha litt skiftetøy. Vi har en haug med truser. En god del strømpebukser/stillongser og 4 sett med tynn ull. Ca 4 par bukser, ca 3 tykke ullsett (hjemmestrikket som vi får). Noen kjoler (arvet/fått). En vinterdress og to par vintersko. Luer har vi en haug av - mest fordi noen beseforeldre gikk berserk i fjor og de passer i år. Jeg vasker tøy ca 1-2 ganger i uka. (noen maskiner). Det som utgjør det meste av vår vask er treningstøyet til meg og mannen (trener ute). Snupp søler sjelden, så hun er ikke det som gjør den store forskjellen.
mamma_til_prinsesse_og_prins Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 30. desember 2010 Vi bytter stort sett tøy vær dag. Vi voksne gjerne 2 ganger pr dag. Pluss treningstøy et par ganger i uka. Siden vi er 5 personer , så blir jo det en del Og jeg HATER å vaske klær Men må jo bare ta meg sammen ... Takk for mange tips...
Gjest happy mom:) Skrevet 30. desember 2010 #11 Skrevet 30. desember 2010 Jeg vasker nesten hver dag. Jeg skifter klær på ungene hver eneste dag. minus ullundertøy om det ikke er skittent.. 4åringen: 4-5 joggedresser, 4-5 kjoler/tunika, endel gensre, endel tights, ganske mange strømpebukser... Hun har mer enn nok, men ikke mye i forhold til mange andre..men jeg er opptatt av at alle klærne skal bli brukt..så jeg kjøper ikke for å kjøpe selv om vi har god råd!! 2åringen: Har det samme men litt mer siden hun arver fra storesøster
Gjest happy mom:) Skrevet 30. desember 2010 #12 Skrevet 30. desember 2010 Glemte ull da...3-5 sett med ull hver..og noen ulldresser og masse ullstrømper! og hver sin ullkjole mormor har strikket:) 2-3 vinterdresser hver og altfor mange sko....3 vintersko, 3 par støvler hver...fikk endel sko til bursdagen..og de blir jo ikke brukt!! hvem trenger 3 par støvler når liksom?? liker ikke når de ikke får brukt tingene sine....
BlåBlå Skrevet 30. desember 2010 #13 Skrevet 30. desember 2010 Vi vasker ca en maskin pr dag, for å få ting unna. Dermed trenger heller ikke ungene så mye klær. Her arver minsten både fra storebror, men også et par andre. Det eneste han får nytt er skotøy og utedresser (om de han har arvet er slitt) Det er klart det er masse fint, og det er ikke dyrt med klær i norge. men han trenger det ikke. Jeg legger demed bånd på shoppinglysten min, og bruker de klære vi har.
Pippippen Skrevet 30. desember 2010 #14 Skrevet 30. desember 2010 Mine har sikkert altfor mye, Jeg vasker minst en maskin hver dag.
Gjest To små gull♥ Skrevet 30. desember 2010 #15 Skrevet 30. desember 2010 Har små barn og vasker stort sett tøy hver dag. Minstemann har vel kanksje 12 bukser, og like mange longs, 5-6 gensere, og en god del tynne gensere og bodyer samt noen skjorter. Eldstemann har ikke så mye, han trenger litt nytt. Har vel kanskje 8 bukser, en god del ull gensere og longs og kanskje 4-5 tykkere gensere. Merker det blir fort tomt i skapene hans om jeg ikke er flink til å vaske. Tenkte han måtte få litt nytt på januarsalget. Hadde håpet på noe til jul, men begge guttene fikk kun leker. Fikk fylt opp 2 biler, både baksetene og bagasjerommet etter julaften, skulle virkelig ønske at de hadde klær på lekebutikken så jeg kunne byttet noe i klær ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå