Gå til innhold

Hva spiser deres barn på 15 mnd fra de står opp til middag? evt hva lager dere til middag til de??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det 2-3 skiver frokost, 1-2 skiver til lunsj og middag lager feks fiskegrateng,kjøttkaker,fiskeboller, pizza+++ hun spiser det familien har til middag, som regel:) så er det ett lite mellomåltid med frukt, så grøt/skive til kveldsmat..:)

Skrevet

gutten min er 16 mnd, men har spist ca dette fra han var 10 mnd:

frokost: 2 skiver

lunsj: 2 skiver+ yoghurt

mellommåltid: 1 skive + frukt

middag: samme som resten av fam

av og til en skive til kvelds, men er stort sett fornøyd etter middag...er ikke glad i grøt.

Gjest Kira er rød på nesen ♥
Skrevet

Det varierer litt fra dag til dag, men hun spiser sånn cirka:

Frokost: Maks 1 brødskive

Lunsj: 1 brødskive, pluss litt frukt

Mellommåltid: Yoghurt med musli, evnt frukt hvis hun ikke er så sulten

Middag: Er storspiser til middag, og spiser akkurat det samme som oss.

Kveldsmat: Yoghurt (de dagene hun ikke har det som mellommåltid), evnt grøt eller brødskive. Nå i julen har hun også fått litt rosiner og annet snacks til kvelds hvis vi har gjester.

Skrevet

trudde ikke at man skulle gi rosiner til de under tre år jeg? pga muggsporer som kan være farlige for de små.

Gjest Kira er rød på nesen ♥
Skrevet

Hm..., det har jeg faktisk aldri hørt noe om. Hun fikk det første gangen i en godtepose på nissefesten i barnehagen, og elsket det. Ser også at flere av mine venninner gir barna sine det, så tydeligvis mange som ikke har hørt om dette.

Kan jeg spørre hvor du har det fra, eller er dette noe som er almennkjent... men som jeg har gått glipp av.

Skrevet

Jenta mi er 13 mnd

Når vi står opp i 6-6,30 tiden får hun biola naturell yoghurt

frokost 2-3 skiver brød

lunsj 2-3 skiver brød

mellommåltid frukt, banan, epler eller druer. Hun greier fint å spise en hel banan

middag, hun liker alt

kveldsmat grøt + en flaske mme

Skrevet

Frokost: 1 porsjon grøt, eller 1 skive + juice

Lunsj: Litt frukt + en yougurt

middag: Det samme som resten av familien, elsker alt i brun og hvit saus :-)

kvelds: Grøt eller 1-2 skiver + melk

hvis han er i barnehagen spiser han et mellommåltid mellom lunsj og middag: En youghurt + frukt. og spiser skive - eventuelt grøt til lunsj. Vann til måltidene utenom frokost og kvelds.

Mini er 18mnd. - men har spist det samme som nå en stund.

Til middag spiser han det meste, elsker grønnsaker og laks, men ikke så glad i kjøtt, så det må vi blande med resten av maten i små biter, så går det ned :-)

Skrevet

Jeg har gitt rosiner siden lillegutt var 1 år, så vil gjerne ha mer informasjon om det her.. Link til ett eller annet?

Skrevet

Oida så masse deres små spiser!! Vi har hatt så problemer med maten her i hus, er så slitsomt å må underholde for nesten hver brødbit / skje han skal ha. Han er 15 mnd, og det vi får i han i løpet av en dag er:

Står opp i halv 8 - 8 tiden, da blir han ammet (ammer enda morgen og kveld ja.. :)

frokost i 9 - halv 10 tida; 2 brodskiver

lunsj 11 - 12; youghurt og en halv banan/eller annen type frukt

middag i 14 tiden; ett middagsglass (syntes han spiser så lite av vår middag, så føler enda det "tryggeste" er å gi han middagsglass - så vet jeg at han får i seg alt av næring.

Kveldsmat kl 17; 2 brødskiver og noe frukt.

Før han legger seg kl 18 får han en melkeskvett.

Skrevet

Villebar si at jeg syns ikke gutten din spiser så lite Elgr, helt gjennomsnittlig :-)

Skrevet

Min er 15 mnd og spiser dette hele dagen (på en god dag)

0700- 1/4 til 1/2 skive med smør og leverpostei+ 200 ml ekstra lett melk

1000-litt yoghurt+ litt frukt saft( får frukt biter som han suger i seg saften og spytter ut)

1300- 1/4 til 1/2 skive med smør,kalkunkorv og hvitost+ 100 ml melk

1600- litt middagsmat som tilsvarer ca. 1/2 glass.

1830- 5-10 skjeer med grøt og 200 ml melk.

Mellom måltidene får han kun vann. Synes han spiser ekstremt lite. Har endelig klart å overtale helsesøstera til å hjelpe oss med maten. Hun mener at vi har samhandlingsproblemer og skal sende oss familiesykolog for å snakke om samhandling. Aner ikke hvor hun har fått diagnosen sin ifra siden sønnen min er ellers en glad og sosial gutt. Vi får se hva psykologen sier imorgen da. Er litt frustrerende at helsesøster prøver å skylde spiseproblemene hans på våre ferdigheter som foreldre!!

Skrevet

Hva med å bytte ut ekstra lett med H-melk? Da blir det ihvetfall med kalorier for småspisern :-)

Lykke til hos helsesøster!

Skrevet

Min er 18 måneder, men har spiser likt nå som han gjorde når han var 15 måneder. Dette er hans vanlige matinntak i hverdagen når han går i barnehagen.

Frokost ca 07.30: En brødskive (ofte med makrell i tomat) eller en liten porsjon havregrøt med litt sukker, kanel og smør. I helgene får han ofte stekt egg og litt bacon. + en skje tran.

Lunsj 11.00: Varm-mat i barnehagen. Fiskepinner og slikt.

14.00: 1 - 2 brødskiver eller knekkebrød (med smørost, leverpostei eller lignende).

Middag ca 17.00: Mye forskjellig og samme som oss. Wok-retter med fullkornsris, kylling, hjemmelaget pizza, fiskeretter, pastaretter med fullkornspasta osv. Som regel alltid med grønnsaker eller salat til.

Til kvelds får han brødskive, cornflakes eller annen frokostblanding uten sukker eller yoghurt/biola med müsli.

I tillegg får han frukt mellom/etter noen av måltidene: klementin, kiwi, eple, druer. Og han spiser vanligvis en yoghurt om dagen. Til varm mat drikker han alltid vann, til brødskive/knekkebrød drikker han melk og noen ganger appelsinjuice.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...