anna mathea Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har to nydelige tvillinggutter som korrigert er 2 måneder gamle. De fikk for to uker siden 3 mnd vaksine og etter det har han ene godt fra vondt til værre å ha med å gjøre. Om dette har noen sammenheng med vaksinen vet jeg ikke. Men dette er vår situasjon: Han har siden fødsel trengt veldig mye nærkontakt, men har alltid spist veldig godt og lagt på seg 300 gr i uken. Etter vaksinen hadde vi en kveld med voldsomt mye magesmerter på begge to og tv 2 som jeg sliter mest med har siden da begynt å tulle voldsomt med spisingen. Han begynte plutselig å gråte og rive seg løs fra brystet etter få minutter, og siden vi gir flaske også forsøkte vi å supplere etter pupp med den. Med samme resultat, etter noen minutter setter han i å gråte. De siste to ukene har det bare blitt værre og værre, han kan nå begynne å gråte bare han kjenner tåteflasken mot munnen sin. Og en sjelden gagn kan han spise godt, kanskje en gang i døgnet. Vi har vært på helsestasjonen, hn legger greit på seg og de mener det ikke er et fysiskproblem vi står ovenfor. Vi fikk da beskjed om å kutte ut bryst helt og bare gi han flaske, slik at han ikke skal bli forvirret. I tillegg til dette problemet gråter han MYE når han er våken, han er ikke glad i finne roen selv for å sovne. Dette fikk vi også beskjed om å jobbe med av helsestasjon. Vi har vært hos osteopat som behandlet han for spenninger i magen, men som nå skal være borte. Jeg føler meg helt hjelpeløs og trolig sliten. Og ikke minst som en rimelig udugelig mor som ikke klarer å finne ut hva det er som plager han og hvordan jeg kan hjelpe han til å få det bedre. Ikke fatter jeg hvordan jeg skal kunne være alene med disse to igjen når far går tilbake til jobb etter ferien heller, han er jo mye å takle alene om ikke jeg skal ha en baby til også! Ble langt dette, men trenger sårt råd......
Superheksa Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Det høres ut som om barnet opplever smerter i forbindelse med mat. At helsestasjonen råder deg til å kutte ut amming til fordel for flaske, skjønner jeg ikke. Unger blir ikke "forvirret" av at maten kan komme begge steder, så dette hørtes utrolig rart ut. Det er stoffer i morsmelka som hjelper fordøyelsen, så du må gjerne amme. Det eneste må være hvis både du og barnet opplever ammesituasjonen som veldig stressende og ikke den kosestunden det skal være. Morsmelk inneholder forresten også stoffer som gjør at barnet ikke så lett får luftveisinfeksjoner, så det er lurt å fortsette. Evt pumpe og gi morsmelk fra flaske. Fungerer det også, men slitsomt, særlig når du har tvillinger og armene fulle fra før. Som gammal kjerring (he he) opplever jeg at førstegangsmødre bruker helestasjonens råd som "fasit", noe som gjør situajsonen veldig stresset. De gir råd ut fra erfaring, men husk at de ser deg og ungene 5 til 10 minutter hver gang. Det er du som må finne ut av hvordan ting fungerer best i praksis. Dersom du opplever at barnet ikke trives, så be legen din om å forsøke å finne ut av hvorfor. Om det er vaksinen som har spilt inn, skal jeg ikke si noe om, men det KAN selvfølgelig være en årsak. Det kan også være andre årsaker. Jeg skjønner godt at du gruer deg til å håndtere ting alene! En unge er så sin sak, men to..... Det er da du svelger stoltheten og ber venner og familie om hjelp. Trøsteklem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå