Gå til innhold

Spm om ctg, noen som husker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte bare på om dere som har tatt ctg før kan huske hvor høyt det tallet som viser sammentrekningene var når dere har hatt rier? Hadde en tur innom i går for sjekk og da fikk jeg ligge å se på tallet, så bare lurte på om noen husket så jeg kan sammenligne:) jordmor tror jeg kalla det maserier, men jeg syns ikke de er vonde, bare ubehagelige til tider. Jeg har jo tenkt å få 2011 barn...;p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhh huff... Så kort tid siden, men alikevell! ;)

Alt over 10 blir regnet som sammentrekninger iallefall. Da jeg var oppe i 48 var de sikre på at det skulle bli bebis på meg innen midnatt. Klokka var da 22.30... Iiiiik!!! Den gang ei! Han kom 2 dager senere han.

Like før fødselen var i gang (2minutter før pressriene startet) var jeg oppe i 80, da kjentes de ganske greit tenker jeg vi sier :-)

Jeg fikk vel igrunnen rett over på pressrier da, uten at jeg veit om det har noe å si.

Skrevet

Når de var oppe i 48 syns ikke jeg selv det var så vondt, litt ubehagelig/merkelig bare.

Skrevet

Oki..

skjønner ikke en pløytt for jeg hadde oppi 65 etter at jeg kom på jeg skulle se på den, men jeg følte det var sånn jeg har hatt i mange uker..

Men har prøvd å lese litt på nett nå etter at jeg la inn posten her og det kan visst være veldig forskjell på hvor beltet er plassert og hvor stramt det er satt på og sånn hvor høye de tallene er, så er visst ikke så mye å rette seg etter.

Jordmødrene trodde jo jeg skulle ha født for lenge siden, siden jeg er avflatet, moden, han står på bekkenbunn , har hatt åpning en stund og med alle mulige "tegn" og sånn.. Men neida! Han hører foreløpig på nsket mitt om å vente litt til:) han venta på pappaen i allefall, og det var det viktigste:)

Skrevet

Tallet som viser sammentrekningene har ingenting å si. Som du sier er det avhengig av hvordan beltet og sensoren er plassert.

Jeg hadde høyere utslag på kynnere enn jeg hadde på intense rier pga dårlig plassering da jeg fikk rier. Uheldigvis trodde ikke jordmor på at jeg hadde rier siden CTG'en ikke slo særlig ut, så det var en intens og frustrerende periode der jeg følte jeg ble stemplet som hysterisk inntil det kom inn en annen jordmor som raskt bekreftet at det var rier og at jeg hadde 3-4 cm åpning..

Lykke til med fødselen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...