Gå til innhold

Ullevåll noen????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi flyttet fra bergen til Gjøvik i oktober. vi var ferdig utredet i Bergen, og hadde fått innkalling til forsamtale, men akkurat da hadde vi akkurat kjøpt oss hus, fordi vi ikke hadde hørt noe på 5 mnd og var sikker på at søknaden ikke gikk igjennom.

Nå har jeg akkurat vært hos gyn i gjøvik, og hun skjønte jo ikke halvparten av hva jeg snakket om siden hun ikke var norsk. Assistenten hennes sa vi måtte ringe til IVF avd på haukeland og se om vi fikk innkalling til forsamtale på Ullevåll. så er helt i villredet og vet ikke hva jeg skal gjøre. Gyn sa også at kriteriene for å komme inn på ullevåll var at damer måtte ha lapraskopi før de kunne begynne på forsøk, det har de ihvertfall aldri snakket om i bergen. og de sa at man kunne bare ha en BMI på 30 max på ullevåll. i bergen er det max 33. men jeg var inne på ullevåll side sider og der stod det ingenting om BMI eller lapraskopi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke om de regnet på bmi'en min. Men jeg ba selv om å få lapraskopi pga jeg trodde det feilte meg masse rart.

De sa oxo at de hadde satt meg opp uansett, ikke alle som må det tror jeg. Men tror de gjør det litt for å spe ut pasient køen kanskje, bare mine tanker da.

Skrevet

Vet ikke om det med BMI og lap som krav. Jeg hadde lap i utredningsfasen. Men har vært kjempefornøyd med oppfølgingen på ullevål. Der er det få personer man er i kontakt med. Gjennom snart fire år (har ett ivf barn på 3) har jeg kun vært i kontakt med tre ulike leger, og det har stort sett vært de samme pleierene hver gang. Dette er ett team med veldig gode kunnskaper, og de er engasjerte og omsorgsfulle. Anbefales!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hører til Ullevål (begynte på spray igår).

Etter henvisning fra gynekologen tok jeg hcg røntgen (som ikke fant noe direkte feil), deretter søkt inn på Ullevål.

Var han som bestemte at lap ikke var nødvendig, da han syntes det er et unødvendig inngrep.

Er tydeligvis ikke noe krav det da fra Ullevål side:)

Skrevet

Vet dere grunnen til at dere ikke blir gravide da? Det gjør dere helt sikkert, men lapraskopien er vel bare for å sjekke om eggelederne er som de skal.. Og det er jo greit å vite :) Jeg fikk vite at den ene egglederen var "treg" pga jeg har tatt blindtarmen. Men det er kanskje forskjell på om det er dårlige svømmere eller endo som er grunnen?!

Men jeg er sikker på at hvis du ringer å prater med dem så finner de på en løsning.. De er som regel veldig hyggelige og behjelpelige på IVF avdelinger generellt har jeg fått inntrykk av :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg tilhører også Gyn på Gjøvik, og vil derfor dele litt av mine erfaringer om dem med deg. Men aller først svar på innlegget ditt. For det første så burde du bytte gyn om hun ikke skjønner deg..det er bare å ringe å be om det. For det andre så har ikke Ullevål noen krav om lap før ivf, men noen gyn vil anbefale det for å se om tubene (eggstokkene) er åpne. For det tredje så er BMI grensen på Ullevål 35, men de vil helst ha BMI på 30 og under, rett og slett for å få en behandling og graviditet uten komplikasjoner.

Utifra mine erfaringer med Gyn på Gjøvik så må du mase på de, for de er desverre ganske trege med å få ting unna. Er det noe informasjon du føler at du mangler må du spørre om det selv, for de gir deg ingen. Jeg gikk ut fra Gyn med en post it lapp med diagnosen min på, og en beskjed om å google det sjøl. :s

Håper du har kommet i kontakt med Ullevål nå.. ser det er en stund siden du skrev innlegget.

Vil uansett ønske deg masse lykke til videre :)

Skrevet

Jeg blir henvist til Ullevåll nå for IVF, lurer på hvor lenge dere har ventet før dere fikk time??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...