Gå til innhold

Hvor stor var/er jenta di på 5-6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille prinsesse er ikke så lita lenger! Var på kontoll da hun var 5 mnd, og da veide hun 8950 gr og 70,5 cm!!! Store fine pia mi:D Hun har vokst fort hele tiden, var bare 3300 gr og 48 cm ved fødsel. Fullammer fortsatt, men har så smått begynt og introdusere ett grøtmåltid:)

Hvor stor er deres prinsesser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min var 5,5 mnd på 6 mndkontrollen. veide da 8,8 kg og var 71 cm :) stor jente dette og, som ble fullammet på det tidspunkt

Skrevet

hihi.. jau, pia vår var 1425ved fødsel, og 6 mnd. var hun 8200 gr og 67 cm:) Vokst rimelig fort ja... ja, premature så klart.

Skrevet

Lurer på om dere som har så store barn er store/høye selv? Jenter på 9 kilo og 5 mnd ligger jo utenfor skjemaet, så de må jo være glad i mat også kanskje? Ikke ment som noe negativt, bare lurer litt på hvordan det har seg at noen kan bli så store? Min gutt var større en deres små ved fødsel, men ikke i nærheten av 9 kilo ved 5 mnd! (og han er ikke liten...).

Skrevet

Skjønner at du lurer, for jeg er ikka akkurat stor selv.. Er 1.67 cm og 50 kg. Alltid vært tynn. Samboeren er like under 1.80 cm og normalt tynn.

Ammer henne hver 3-4 time, så hun spiser ikke unormalt mye. Har vist veldig næringsrik melk mener helsestasjonen, siden hun ikke har behov for mere fast føde i forhold til at hun er så stor. Hun ligger heller ikke utenfor skjemaet, for aller babyen følger sin egen kurve. Derfor er hun passe tung til og være såppas lang:)

HI

Skrevet

Min var 65,5cm og 7300g ved 6 mnd. Og helt på gjennomsnittet. Hun var litt sped ved fødselen og har vært det hele veien, så dette er ganske bra.

Tror ikke det er så veldig sammenheng med hvordan vi er ennå. Hennes pappa er 197 cm høy og veide 125 kg (muskler). Jeg er 170 cm og veier rundt 77 kg. Men hun blir vel ganske høy senere :D

Skrevet

Ja, forstår også at man lurer... her er jeg lita og tynn, mannen er stor og litt mere kraftig bygd. Hun spiser ikke spesielt mye, er ganske normal trur jeg. Broren spiste mere trur jeg, var også en kraftig plugg, men ikke så stor som jenta. Nå er han to år og ser sånn middels ut, hverken tynn eller tykk liksom, Spiser lite nå for tiden, men vanligvis spiser han mere enn han ser ut til å ha spist, for å si det slik...:)

Tror ikke alltid det har så mye å si hvordan foreldrene er, det første året skjer det jo så mye også, og innen de er halvannet år har jo ofte mye av valpefettet (??) forsvunnet pga. økt aktivitetsnivå osv. Men lengden har vel endel å si tenker jeg, og så klart apetitten også:))

Skrevet

oi...

Jenta mi er 7 mnd, veier 6940 gram og er 71 cm lang...

Lang og tynn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...