Gå til innhold

Hvor mye gleder/gruer egentlig barn mellom 2-3 år seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på ca to år og tre måneder. I dagene før julaften var han veldig urolig etter leggetid, virket ikke trøtt og sto opp igjen (klatret ut av sprinkelsenga) x antall gang. Sovnet ikke før klokka var nærmere ti på kvelden eller senere.

Etter julaften var han tilbake til normalen.

Slo meg plutselig at kanskje han gleda seg eller var spent på julaften?

Han husker vel ikke så mye av forrige julaften siden han var så liten men vi har jo snakket en del om nissen som kommer med pakkene og slikt. Men egentlig skulle han vel være for liten til å glede seg til noe som kommer til å skje fremover i tid.

Det er vel så vidt han skjønner hva "i morra" betyr. Eller?

Innspill/erfaringer??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var litt tidlig å glede seg sånn ja.. Vår gutt blir 3 år i mars, og han gledet seg ikke.. altså skjønte det fortsatt ikke helt, siden han ikke husker stort fra ifjor.. Store søskene gledet seg veldig, og minnet han hele tiden på at det snart var julaften, men fikk ikke noe inntrykk av han faktisk gjorde det..hehe..

Skrevet

Snupp på drøyt 2,5 år var spik pott umulig å få til å sove på dagtid. VET at hun veldig godt skjønte hva som skulle skje ettersom hun er verbalt svært sterk. Det er jo så mye prat om nissen osv og hun var skuffet over nissen som kom i barnehagen for han hadde jo ikke med seg det hun ønsket seg og vi måtte forklare at han kom en gang til på juleaften. Kalenderen gjør jo sitt til at hun skjønte hvilken dag det var. Selv om hun ikke husker noe fra jula i fjor, så har hun jevnlig sett bilder.

Skrevet

Vår gutt på 22 måneder gledet seg voldsomt, og var fryktelig spent. Det var "nissen-ditt" og "nissen-datt" og "kommer nissen snart?" fra vi ankom besteforeldrehuset et par dager før jul og til vi forklarte på 1. juledag at nå kommer ikke nissen mer... Så ja - det går absolutt an for de minste å glede seg og være spent :-)

Skrevet

Jeg tror de forstår veldig mye. Ikke plent hva,men at noe skal skje.

De forstår nok mer enn vi tror..

Snuppa på 2,5år snakket mye dagen før om pakkene,kanskje nissen kom,skulle være med de og de i morgen.

Så hun hadde nesten ikke tid til og sove,lille julaften.

På julaften snakket hun hele dagen om hva som skulle skje og hvem vi skulle være med. Prøvde og legge henne litt utpå kvelden, men det var for mye som skjedde med underholdning og folk ,så hun sov 5min på benken i løpet av dagen fordi det var altfor mye kjekt til og kunne sove..

Sov til kl 10 dagen etter og var ikke sur eller noe. Det gikk kjempe fint. Vi koste oss og hun snakket lenge om dette og hvem vi var med.

Så jeg tror de skjønner det skal skje noe utenom det vanlige i "hverdagen".. Men det er noe jeg tror da,utifra hvordan mi jente var..

Gjest To små gull♥
Skrevet

Min på 2,5 gledet seg veldig. Han var veldig spent. Fortalte i bhg at vi hadde kjøpt juletre, snakket om nissen og alle pakkene i skulle åpne. Leste i reklamene fra lekebutikken og pekte på alt han ønsket seg. Skjønte jo ikke helt hvor lenge det var til julaften da, men merket på hele han at han var spent og gledet seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...