Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Jeg skal lage dessert etter å ha spist kalkun med poteter, saus, grønnsaker og waldorfsalat. Men sliter med å finne noe da. Vil ikke ha sjokoladepudding da det er kjedelig, riskrem hæler jeg ikke tanken på, karamellpudding er for komplisert. multekrem hadde vi på julaften og sånn fortsetter lista. Så nå aaaaner jeg ikke hva jeg skal lage. Trenger forslag. Jeg får ikke stått så lenge på kjøkkenet pga bekkenløsningen heller. Og ja, jeg vet jeg er vanskelig nå. Men hvis noen kommer med forslag så kanskje jeg finner noe
* 5 om dagen * Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 creme brulee....vet ikke hvor vanskelig det er å lage men... pannacotta...vet jeg heller ikke noe om. fruktsalat i lake, med krem eller is til varme bær, med is til. må tenke litt til...
* 5 om dagen * Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Dessert
frk Nilsen Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Is og lune skogsbær - enkelt og godt! Sjokoladefondant Frisk fruktsalat og is, krem, vaniljekesam etc.... Skal dere ha selskap eller er det bare familien? Er det selskap foreslår jeg at du ber gjestene ta med et lite bidrag til desserten, så blir det en liten buffet, så slipper du å plage bekkenet ditt mer enn nødvendig.
elskerlivet Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 hva med en fruktsalat? fikk dette i et nyttårsbryllup en gang hvor hovedretten var kalkun, det var helt nyyyydelig med den friske frukten til dessert, også er det jo enklet også, bare kutte opp masse frukt.. vi fikk valget mellom vaniljesaus, krem og kesam til fruktsalaten!!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 28. desember 2010 #6 Skrevet 28. desember 2010 vi skal ha verdens enkleste dessert på nyttårsaften:) Hermetiske (ferske funker visstnok også) pærer, legg de i en ildfast form, legg after eight oppå, inn i ovnen på 200 grader til sjokoladen har smelta. Serveres med vaniljeis
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2010 Fruktsalat har ikke slått meg engang. Da kan jeg jo sitte å kutte opp fruktene også. Kanskje jeg skal prøve det med pærene også. Hørtes veldig godt ut iallfall!
jordbærsjokolade Skrevet 28. desember 2010 #8 Skrevet 28. desember 2010 Lag en pavlova med vaniljekrem eller vaniljekesam og masse frukt. Den boksen med fruktcoctail smaker faktisk nyydelig på en pavlova:)
karamell mamma Skrevet 28. desember 2010 #9 Skrevet 28. desember 2010 Jeg bruker ofte en boks hermetisk fruktcoctail som base. Også deler jeg opp bananer, epler, klementiner, kiwi, rosiner og valnøtter som jeg blander inn. Hvis du trenger mer lake, kan du bruke f.eks champagnebrus. Veldig godt med vaniljeis eller vaniljekesam. NAM NAM
Collette Skrevet 28. desember 2010 #10 Skrevet 28. desember 2010 Karamellpudding er jo ikke komplisert? Det er jo kjempeenkelt og kan lages helt ferdig dagen før.
Gjest Skrevet 28. desember 2010 #11 Skrevet 28. desember 2010 Du kan jo lage sjokolademousse? Det er iallefall det enkleste som finnes. Må også legge til at karamellpudding er ikke så komplisert det heller. Har du laget det før? Jeg trodde alltid det var såå vanskelig, frem til jeg laget den en dag og oppdaget hvor lett det er:-) Ellers så går det an å ha vaniljeis med bær?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 28. desember 2010 Karamellpudding syns jeg får så lett den brent smaken. Og så må jeg stå så lenge. Så det blir nok fruktsalat:) Da kan jeg sitte å skjære opp frukten. Genialt!
elskerlivet Skrevet 28. desember 2010 #13 Skrevet 28. desember 2010 jupp, suuuperenkelt også er det noe med den friske smaken, myyye bedre enn all den søte desserten, om noen vil ha noe søtt oppi er det faktisk utrolig godt med stratosbiter oppi, del en stratos i biter og ha i en skål ved sidenav, så kan de som vil ta, har prøvd med vanlig melkesjokolade engang jeg glemte stratos, men det var ikke like bra, er nok noe med den luftige stratosen.. her i huset er stratos blitt et must når vi har fruktsalat.. Lykke til!!
*Rutletutt* Skrevet 29. desember 2010 #14 Skrevet 29. desember 2010 Jeg skal lage melkesjokoladecookies og servere sammen med Dream is (den med karamell og nøtter) og fruktsalat - det er knallgodt og friskt på en gang;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå