Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 3,5 måneder som jeg til nå har fullammet. Frem til nå har han sovnet ved 20- 20.30- tiden og våknet ved 2-3 tiden og ved 5-6 tiden. Men nå har han begynt og våkne mange ganger på natt, gjerne hver halvannen time og skal ha mat. Er så sliten og har veldig lyst på litt søvn igjen. Hva ville dere gjort i mitt tilfelle. Prøvd med MME eller introdusere grøt på kveldstid, andre råd????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt sikker på at han har en økeperiode. Altså at han skal øke melkeproduksjonen din. Snuppa mi hadde en slik periode på ca 10-14 dager da hun var ca på alderen til gutten din(jeg var såå trøtt). Det har helt normalisert seg igjen nå. Og ja jeg skjønner kjempegodt du er sliten pga dette. Men det går altså over. La mini sutte og kose seg det han vil. Oppmuntre han kanskje til å ta puppen litt oftere på dagtid også i denne perioden?

Trøsteklem til deg!

Skrevet

Hvis du skal gi noe ekstra ville jeg gitt mme. Det kan klusse til melkeproduksjonen + at det ikke anbefales å gi grøt til barn under 4 mnd. Jeg hadde litt lite melk på kvelden til gutten min på den alderen, og ga da en flaske med 50 % mm og 50 % mme før han la seg for kvelden. Det funket veldig bra. Da pumpet jeg meg samtidig som han fikk flasken sånn at det ikke gikk utover melkeproduksjonen at han fikk litt ekstra. Jeg anbefaler den løsningen :-)

Skrevet

Hei tottelott!

Hvis jeg var deg ville jeg sjekket melkebeholdningen. Prøv å pumpe deg og gi på flaske for å se om han får nok mat. Dersom ikke syns jeg absolutt at du skal gi MME. Det er ikke sunt for noen å holde på dersom det ikke er nok mat. Jeg ble ihvertfall gal til slutt! Jenta mi får nå kun erstatning og er en lykkelig jente som sover hele natten (4mnd).

Lykke til!!

Skrevet

Høres veldig ut som økedøgn.

Jeg ville latt han øke mest på dagen, men kanskje gitt mme rett før leggetid. Kanskje han da vil sove en lengre økt til å begynne med før han fortsetter økingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...