Gå til innhold

Helt krise å bli gravid igjen på 1. EL etter MA?

DramaMama

Anbefalte innlegg

Sitter her og tripper, vi vil jo så gjerne...!

Har sluttet å blø, spotter heller ikke, så vi kommer nok til å ha sex igjen ganske snart. Nå er det jo akkurat en uke siden utskrapningen, og selv om man helst bør vente 2 uker kan det vel ikke være store infeksjonsfaren når man ikke blør lenger?

Men når vi begge så gjerne vil ha baby, føles det så feil å skulle bruke prevensjon... Har hørt om flere som har blitt gravide og hatt et vellykket svangerskap uten å ha fått igjen mensen etter en utskrapning... Men har også hørt om de som har mistet igjen i samme situasjon...

Sukk! Hva skal man gjøre? Noen sier at man ikke blir gravid om kroppen ikke er klar, men...

Fortsetter under...

Vil forsiktig anbefale dere å vente litt...vi klarte ikke å vente, i det jeg fikk konstatert Sa var vi igang, ikke for å bli gravid men vi var litt forsiktige da jeg var gravid fordi jeg fölte at det var noe som ikke stemte så nå det var over ble det bare sånn ;). Jeg fikk litt lette komplikasjoner..ikke den fresheste lukten :/. Ikke noe infeksjon men jeg måtte ta noen stikkpiller. Er vel ph verdien som blir litt anderledes osv. Jeg fikk skikkelig blödninger (noe jeg tror jeg ville fått uansett!) og tok stikkpiller og alt er i orden. Ikke noe big deal men at ting er litt sårbart er det vel ikke tvil om. Det gikk bra men det er kjedelig om det skulle bli komplikasjoner ! har dere pos g test fortsatt? evt el test?

Vi hadde sex i går kveld, og har ikke merket noe til det i dag i form av blødninger, smerter e.l. Men vi hoppet av i svingen...

Har ikke testet hverken gravid eller EL tester enda, men har bestilt en haug som bør være på vei i posten... :)

Men vi har vel i grunn blitt enige om å ikke bevisst prøve å bli gravid, altså kommer vi til å fortsette å hoppe av i svingen, til jeg har hatt en normal mens.

Etter MA og utskrapning fikk jeg beskjed av gyn om at en ikke trengte å vente. Man sa det før, men det var egentlig "gammel lærdom" som var på vei ut. Sykehuset anbefalte å vente, men det var ikke noe fysisk i veien for å bli gravid igjen uten å vente -så gikk nok på det mentale.

Ser det er mye ulike råd, men det var disse jeg fikk, da..

Lykke til! Vi klarte ikke å vente -ønsket så sterkt å bli gravid igjen! Lyktes ikke på første forsøk,da, men ventet ikke en syklus med å prøve.

Annonse

kan jo teste etter el nå fremover tenker jeg.

tok en g.test som var negativ.

akkurat en uke idag siden jeg begynte å blø.

va bare kommet 4-5 uker før d stoppet og jeg var 6-3

tror vi bare prøver igjen om noen dager jeg da :)

mentalt klar tror jeg. føler d verste er over og har innsett det er tilbake til start.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...