Gå til innhold

Bekkenløsning allerede!

Anbefalte innlegg

Da har smertene kommet sakte men sikkert tilbake, jeg er i 10. uke og bekkenet svikter mer og mer.

Har veldig vondt og lurer på hvordan jeg skal greie å jobbe i mange uker til?? Har startet behandling hos manuellterapeut..

Vurderer å ringe legen i morgen for å snakke om jobbsituasjonen. Vet dere om en har rett på sykemelding i det hele tatt noen mnder etter endt perm?

Kjenner jeg begynner å småangre litt på svangerskapet når det er så sykt vondt allerede... :S

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142715811-bekkenl%C3%B8sning-allerede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg kjenner med deg! Forrige gang kom bekkenløsninga mi rundt uke 15 og ble gravid mye værre fra uke 20 til 30 før jeg til slutt ble sykemeldt.

Det som faktisk gjorde at jeg mistenkte at vi hadde fått full klaff denne gangen var at bekkenet gjorde vondt allerede 5 dager etter el!

Nå er jeg ca 10 uker på vei og har heldigvis ikke kjent så mye til det, bare innimellom, men må si jeg gruer meg litt til det antageligvis setter inn for fullt!

Hva slags jobb har du da? Det er klart du har rett på sykemelding, men såpass tidlig i svangerskapet hadde det ikke vært mulig med noe tilrettelegging? Jeg husker fra sist at jeg gikk litt på veggen ved å være hjemme i 3 mnd før fødselen.

Jeg ville helt klart tatt en samtale både med legen din og med arbeidsgiver og prøvd å legge en "slagplan" for hvordan du kan holde deg i jobb lengst mulig uten at det går utover helsa!

Takk!

Sitter på kontor så er ikke store mulighetene for tilrettelegging der. Problemet mitt er at jeg får vondt av å sitte så mye i løpet av en dag og ikke greier jeg å stå ved pulten rett opp og ned med samlet ben i mer enn få sekunder.

Jeg kjenner det også når jeg går osv, har allerede gangvansker.

Skal jeg holde meg i jobb må jeg få en seng eller sofa på kontoret :P

Har du tips??

Var sykemeldt sist gang også, i varierende grad. Gikk på noen smeller gang på gang pga jeg ikke hadde lyst å være hjemme 100%.

Hei. Har vært gjennom det samme med første mann. Fra uke 10 fikk jeg full låsning, og måte redusere arbeidsmengden. Ble gradvis bedre før det ble værre igjenn. Anbefaler deg hjemme kontor om det lar seg gjøre og evt kombinere med korte dager på jobben. Den største utfordringen med og være sykemeldt denne perioden er det sosiale og det psykiske. Så stå på, finn en løsning med jobben så får du en fin tid :)

Annonse

Åddis,

Det er nettopp det jeg må. Tusen takk for svaret ditt..jeg skal snakke med legen i dag. Kjenner på jobb at etter noen timer så sliter jeg og sitter og biter tennene sammen pga smertene.

Så kanskje 50% kan ha en effekt. Jeg var sykemeldt 100% i perioder sist gang og det var veldig deprimerende. Dette pga jeg gikk på en smell fordi jeg ikke visste om tiltak osv og at jeg faktisk hadde bl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...