VitaVitale med knøtt i magen Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 I morgen er jeg 6uker på vei. Jeg er, som alle andre bekymret for om dette vil gå bra eller ei. Jeg har derfor søkt litt på nettet og fant en interessant side om spontan abort og risikoer etter hver uke osv. Helt ærlig så ble jeg litt beroliget av denne, og derfor vil jeg dele den med dere. http://10min.no/samfunn/hvor-stor-er-sjansen-for-spontanabort
*Miss Flua* Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Ja denne syns jeg også hjalp! Jeg er bare 4 uker, men klarte å roe meg litt med denna uansett..
lille frø, mor til to Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Hjelp, jeg ble langt fra beroliget. Er bare 5+6 på vei. Jeg er da en av de 1%som mister etter uke 12. Og det sto at man hadde 200% større sjanse for å miste dersom man trente syv timer i uken. Jeg trener opp mot 14 timer i uken og hardt. (Løping+noe styrke) Og hva skjer med resterende 40% av fostrene som man mister som ikke har kromosonfeil. Hvorfor mister man de?
Gjest Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 Håper bare det er sant det med sjokoladen )
hildelill Skrevet 28. desember 2010 #7 Skrevet 28. desember 2010 Denne likte jeg:) Er 6+5 nå, så da er vel sjansen en god del mindre enn den var for 3 uker siden:)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 28. desember 2010 #8 Skrevet 28. desember 2010 Som jeg tolker den så må jo desember og spesielt jula være en perfekt tid å være i 1.tri på! Spise masse sjokolade og klementiner og ikke trene i det hele tatt! hehe... Du som lurte ang kromosonfeil som ikke aborteres.... Enkelte mister naturlig litt lengre ut i svangerskapet enkelte blir jo født med kromosonfeil, sånn som med det som skjedde i mitt tilfelle så fant de ut det på ordinær UL at det var noe som ikke stemte i det hele tatt... Han hadde nok ikke klart seg lenge i magen min etter UL for fostervannet var helt svart.... jeg ble satt igang i uke 20... Men se heller på de positive tallene, og tenk at dess lenger du kommer dess større sjanse er det for at det går bra!
Nordlenning22 Skrevet 28. desember 2010 #9 Skrevet 28. desember 2010 Takk for fin side, når kunne jeg også puste litt ut, bortsett fra det med 70% mindre sjangs for SA ved morgenkvalme da. På lørdag er jeg 8 uker, og da er det 95% sjangse for at dette går bra:D
Kaisa75 Skrevet 29. desember 2010 #10 Skrevet 29. desember 2010 Dette var oppløftende lesning! Takk for at du delte det med oss!
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 2. januar 2011 #11 Skrevet 2. januar 2011 Dulter denne oppover, slik at alle andre kan få glede av denne artiklen også Jeg roet meg i alle fall etter å ha lest denne, det samme gjorde samboer (som nok var mer bekymret enn meg)
Gjest Skrevet 2. januar 2011 #12 Skrevet 2. januar 2011 Rolig og rolig..... Da var jeg av de 2% som mistet i uke 11. Er uke 8 i morgen og kommer nok ikke å slappe av før uke 13-14. Har vært på tidlig UL og sett ett hjerte som slår, men er enda ikke trygg!
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 2. januar 2011 #13 Skrevet 2. januar 2011 Tupsi, kan jo aldri være sikker - men det gjelder å være optimist vel? Jeg syns i alle fall det hjalp å vite at jeg, med mine knappe 6 uker, har bedre odds enn jeg hadde for 2 uker siden
Gjest Skrevet 2. januar 2011 #14 Skrevet 2. januar 2011 Ja jeg er optimist, men har litt blødninger! Tørr rett og slett ikke å slippe jubelen løs enda! Har hatt blødninger ved 2svangerskap før og vet at det kan gå begge veier! (1gang bra og en gang dårlig)
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 2. januar 2011 #15 Skrevet 2. januar 2011 Da krysser vi fingrene for at det går bra denne gangen Alle gode ting er tre!
*Ønskergjerne* Skrevet 2. januar 2011 #16 Skrevet 2. januar 2011 Det er vel forskjellig dette,og det fins vel ingen stor fasit på om det kan gå bra eller dårlig. Jeg velger å se på det flerfoldige flertall det går bra med å håper det også går bra med meg Men noen ganger går det galt,og de aller fleste gangene går det bra Det verste er vel ventetida og tankene i den første tida som gravid , og her på nettet kan man lese alt fra drømmesituasjoner til de verst tenkelige utfall i ett svangerskap. Lykke til alle sammen,gode tanker sendes dere! Det SKAL gå bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå