2prinserOg1engel Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Hvor tett er det mellom deres barn? Pr i dag har vi en frisk og rask sønn på 20 mnd, har mistet en lillesøster etter han og har en ny liten en som ligger i magen min nå. Jeg har hele tiden ønsket meg tre barn, helt til vi mistet jenta vår i uke 20, da fikk jeg helt skrekken og sliter med å gå gravid pga den psykiska påkjenninga.. Men nå i de siste dagene har jeg tenkt mer og og mer på at jeg ønsket meg en stor barneflokk og tenker mye rundt dette. Nå tar vi et barn om gangen og det er ikke sikkert vi kan få flere heller, men jeg håper noen kan dele litt om hvordan hverdagen forløper seg for dere med tre barn? jeg ønsker å få barna tett hvis vi skal ha flere. Hva er den mest ideelle aldersforskjellen på søsken? noen som vil dele litt erfaringer med meg?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Foreløpig har jeg "bare" to barn, men nr 3 ligger i magen min og vokser seg stor og sterk! Jeg har to gutter som er født med 19 mnd mellomrom. De vil være 4 og 5 1/2 når lillebror/søster blir født. Det har vært både hektisk, morsomt og strevsomt med to tette men nå begynner det virkelig å gå seg til! De leker mer, og krangler mindre,- heldigvis! Hva som er den ideelle aldersforskjellen på søsken vet ikke jeg, men et sted mellom 1,5 og 4 år kan jeg tenke meg. Jeg var iallefall opptatt av at jeg ikke ville ha mer enn 4 år mellom minste og mellomste, men det er jo smak og behag!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Hei! Kan ikke svare på hvordan hverdagen med 3 barn er enda, for nr 3 ligger enda i magen. Guttene mine er nå 3 år og 4 mnd, og 1 år. Så når knøttet kommer vil eldste være 3 år og 10mnd og yngste være 18 mnd;) Jeg er overbevist om at det blir hektisk, men jeg tror det vil være flott å ha ungene såpass tett:) Vi har allerede bestemt at vi ikke skal ha flere enn tre barn og for vår del er det perfekt å ha muligheten til å få dem så tett. I utgangspunktet ønsket jeg 3 år mellom hvert barn, men jeg tror også jeg hadde vært åpen for to tette og en eller evt to til noen år seinere:) Det er så mange muligheter, ikke alltid man kan bestemme selv heller... Lykke til med svangerskapet:)
Kjærlighet <3 Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Vi har barn som er 6 år, 4,5 år og 16 mnd. Mellom han på 4,5 og han på 16 mnd fikk vi ei jente (fullbårn, hun ble 14 dager). Og nå er jeg gravid igjen :-) (ikke helt planlagt men veldig velkommen) Det er travelt hos oss, men utrolig givende også. Gjelder bare å være flink å planlegge. Vi jobber begge 100% ( Hadde det ikke vært for at jeg har tunge svangerskap kiunne jeg gjerne hatt flere ;-) men da måtte også økonomi ikke være ett hinder ) Det verste nå (utenom formen i svangerskapet) er å være så veldig bekymret for hvordan det skal gå denne gangen. Det sitter i at en har opplevd å miste noe så dyrebart og det er klart at det er noe som preger svangerskapet og for meg også tiden etterpå.
Gjest Lenchen J98, J08 Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 Jeg skjønner godt at du føler det slik du føler etter å ha mistet en baby. Jeg har to døtre fra før, og mistet i uke 14 i sommer. Det var tøffere enn jeg trodde det skulle bli. Nå er jeg gravid igjen (13 uker), og har distansert meg følelsesmessig mye i dette svangerskapet. Da jeg så en sprell levende og fin baby på ultralyd i dag, kom tårene og jeg tør såvidt å begynne å glede meg. Men redselen for å miste igjen er absolutt tilstede. Men jeg må bare prøve å tenke positivt, og tro på at dette skal gå bra. Lykke til!
SuperMoM <3 Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har "bare" 1barn enda,men merker at forskjellen på de to jeg har er ganske grei. Eldste er 4år og 3mnd,mens minste er 2 1/2 år Nr.3 og 4 har jeg termin med 1.juli. Minste har bursdag 27.juni og eldste 8.september. Så da kommer det an på når tid twinsa har tenkt seg ut da
2blå1rosa+spire Skrevet 29. desember 2010 #7 Skrevet 29. desember 2010 Fikk lyst til å svare på innlegget ditt. Har tre barn hjemme, og venter nr 4, er i uke 29 nå. Har to gutter på 6 og 4 år, og en jente på 2 år. Venter en jente til i mars 2011. Hverdagen med tre så tette barn er hektisk - det kan ikke stikkes under en stol, men den er hektisk på en veldig god måte. Vi lever med barna, barnas venner og barnas små og store utfordringer og gleder hver dag, hele tiden. Man blir sliten, men man er også veldig, veldig heldig. Det er tredobbel lykke, tro du meg. Og søskenene har veldig stor glede av hverandre. Har også mistet mellom nr 2 og 3, og var da ekstra bekymret gjennom hele det svangerskapet. Men bekymringen er en del av det å være mamma, den er der hele tiden, en må bare fokusere på det positive og alle de uendelige gledene. Det er vondt å miste et foster når barnet er ønsket, uansett hvor langt en er kommet. Men ikke la dette ødelegge for deg! Du vil ikke angre på at du får mange barn!
2prinserOg1engel Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2010 Tusen takk for mange fine svar Jeg kan ikke tenke meg en annen hverdag enn den jeg har nå..koser meg med den lille gutten vi har og gleder meg stort til å gi han en lillebror. Vi har hatt nerver i høyspenn og mannen min og jeg har motivert oss med at vi klarer dette fordi det er siste gangen vi gjør det. Men jeg tror jeg skal klare det en gang til med tiden...har så lyst på flere, hadde jeg bare sluppet å gått gravid Jeg elsker å ha en hektisk hverdag, kan ikke tenke meg noe annet som gir mer glede enn å ha barn rundt seg Håper vi en dag sitter med tre barn...men uansett så er vi heldige som snart har to. Takk igjen for at dere svarte meg.
Tøvsjura Skrevet 29. desember 2010 #9 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har to barn fra før og venter nå nr.3 i midten av april. Mine to først er henholdvis 4 (født i 2006) og straks 2 (født i 2009). Det blir nesten helt lik alderforskjell mellom nr.2 og 3 som det er mellom nr.1 og 2 - litt under 2,5 år. Synes det aldersmessig er en fin fordeling mellom barna, men det krever sitt å ha en "skokk" småbarn på èn og samme tid. Samtidig vet jeg at barna våre kommer til å ha utrolig mye glede av hverandre opp igjennom de kommende årene og så er det jo en absolutt fordel å få barna "tett" for sin egen del også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå