Frøken85 *ny bakt mamma* Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 I morgen skal jeg og samboeren på fjellet, jeg er gravid i uke 29. Vi skal egentlig dra sammen med ett vennepar, men så ringer hun å sier at datteren på 4 har fått streptokokker og datteren på 10mnd har feber.. og sier det er opp til oss (meg) om vi (jeg) syns de bør holde seg hjemme pga hun ikke vil smitte meg som er gravid.. samboeren sier han brygger på noe sjøl så samma for han.. vanskelig detta her.. kan noen hjelpe meg ??? takker for alle svar!
Ella78 m/ A&M Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Ja, det blir jo bare synsing, men for meg hørtes det ut som en tur som kunne bli mindre morsom. Hadde jeg hatt to syke barn hadde jeg blitt hjemme med dem. Litt urettferdig egentlig å la det være opp til deg. Jeg hadde ikke hatt særlig lyst til å dra på den turen der i hvert fall... :-)
Mama88 Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Heihei =) Vanlig streptokokkinfeksjon er vanligivis ikke veldig smittsomt- det blir som en forkjølelse. Det at minstejenta har feber har mest sannsynlig ikke noe med søsterns streptokokker å gjøre.. Jeg har omgås med flere som har vært både syke og forkjølet under mitt svangerskap (33+5), uten å ha blitt syk av den grunn =) Så tror du egentlig heller bare skal spørre deg selv om du har lyst, jeg =) Og heller bare la vær å sitte helt oppi barna
Frøken85 *ny bakt mamma* Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2010 Vel.. å være på besøk hos noen en dag føler jeg blir litt annerledes enn å dele en liten hytte i en uke... sjansen for å bli smittet er jo ganske høy.. og det som er litt kjipt dersom jeg blir sjuk er jo at jeg ikke bare kan ta en hestekur med antibiotika og penselin for å bli frisk, så blir jo sjuk så mye lengre.. syns det er veldig vanskelig.. også må liksom jeg bli den upopulære liksom..
Frøken85 *ny bakt mamma* Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2010 Vel.. å være på besøk hos noen en dag føler jeg blir litt annerledes enn å dele en liten hytte i en uke... sjansen for å bli smittet er jo ganske høy.. og det som er litt kjipt dersom jeg blir sjuk er jo at jeg ikke bare kan ta en hestekur med antibiotika og penselin for å bli frisk, så blir jo sjuk så mye lengre.. syns det er veldig vanskelig.. også må liksom jeg bli den upopulære liksom..
:o) :o) :o) Skrevet 28. desember 2010 #6 Skrevet 28. desember 2010 Når en er gravid er imunforsvaret mye dårligere enn ellers, og det har jeg fått kjenne på kroppen i høst, vært mye syk! Så jeg hadde ikke hatt særlig lyst å reise på hytten med to syke barn og risikere å bli syk selv. Om dere skal være der en hel uke synes jeg de kan komme om noen dager senere, når barna har blitt bedre. Har jo fortsatt endel dager igjen på hytten da:)
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 28. desember 2010 #7 Skrevet 28. desember 2010 Kanskje det er en god idé om de kom opp noen dager senere når barna er friske? Helt enig i at det er noe dritt å bli smittet - gikk selv hjemme en drøy uke med forkjølelse som ble til bihule- og øyebetennelse. Men ville tatt sjansen allikevel når det er såpass lenge til termin.
magica fra tryll Skrevet 28. desember 2010 #8 Skrevet 28. desember 2010 Jeg hadde reist:) Jeg har småbarn selv, og selv om de har vært syke, har jeg vært frisk som en fisk. Opplever faktisk at immunforsvaret er ekstra bra som gravid....Føler liksom at smitte er noe du utsetter deg for både her og der...
LilleFru Skrevet 30. desember 2010 #9 Skrevet 30. desember 2010 Jeg syns egentlig at det er rart at vennene deres vil dra på hyttetur med to syke barn jeg... Hadde mine to vært syke, hadde vi helt klart blitt hjemme, og evt kommet etter når ungene var i bedre form. Det er da ikke noe så kjedelig som å sitte på en liten hytte med syke barn - uten mulighet til å gå ut? Jeg syns du skal dra, og de kan være hjemme - ikke for din skyld, men for barnas...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå