Gå til innhold

er det sånn att man kan påvirke vekta til babyn sin?

Anbefalte innlegg

var på kontroll igår,og babyn min lå litt over kurven,kan det ha no med hva jeg spiser?må vel innrømme att jg har ett søt sug,så har vært endel sjokolade spising på meg spesielt i helgene,prøver og holde meg unna i uka... men har dere hørt no om det???

Fortsetter under...

Nope... det har vel egentlig ingenting å si.

Jeg spiste alt, absolutt alt jeg kom over. Sjokolade, sjokolademelk, potetgull... Eehh, ja alt jeg kanskje skulle ha droppet :P

Alikevell fødte jeg en gutt på 2700gram, til tross for at han lå over kurven sin stort sett hele veien - og de tippet han var opp mot 3500gr. Den gang ei! ;-)

Hvis du stapper i deg alt mulig meg goderi og cola vil jeg tro at ungen blir større ja.

Har selv diabetes og må passe på blodsukkeret konstant fordi jeg kan få stor baby hvis jeg går med høyt blodsukker.

De har nok gitt navnet "sukkerbarna" av en grunn.

Viser seg at barna som fødes blir større og større, noe som skal være en følge av vår søte livsstil. Men dette gjelder nok ikke for alle, og er kanskje mer myntet på personer med et større konsum.

For ikke å glemme svangerskapsdiabetes som en øker risikoen på ved større inntak av sukker.

I 1.svangerskap spiste jeg mye snop og drakk mye brus.

Fikk da en gutt på 4520g,52 og 39cm i h.o.

Da jeg ble gravid igjen bestemte jeg meg for å trene og spise sunt.

Trente vekter og aerobic til jeg var 29uker på vei,og spiste sunt videre frem til jeg fikk jentungen!

Hun var 4770g,52cm og 38cm h.o.

Sååee..

Jeg aner ikke hvordan det er med andre,men da jeg spiste sunt ble jentungen likevel større enn guttungen.Og med han så var jeg jo usunn.

Annonse

Tusen takk for mange svar:))

Jeg er bare fryktelig redd for og få en fem kilos og presse ut,hehe,ingen i familien min som har fått store babyr verken på min eller hans,så er redd for att det kan være min feil pga sjokolade suget mitt....uff,ikke greit og ha ett søtsug altså..hehe..

Men vi for se,skal skjerpe meg nå etter nyttår:)

Tror nok ikke det søtsuget du har og det du inntar gjør at du får en stor baby, tenker heller at det gjelder mennesker som i utg.pkt har en veldig usunn livsstil;-)

Jeg for min del har mistet alt søtsug (bank i bordet), måtte det vare:) men er en godtegris utenom graviditeten. Jeg pleide da når jeg kjøpte smågodt og klippe bitene i mindre biter, ga et inntrykk av mer og jeg spiste ikke sååå mye da. Ellers spiser jeg mye søt frukt som pærer, meloner etc. hjelper også noe:)

min første graviditet var jeg veldig sunn.. fikk en jente på 4300g og 54cm.. med min andre stappet jeg innpå med MASSE sjokoloade.. men hun var bare 3700g og 50cm.. begge lå like høyt på kurven.. nesten utenfor det grønne :)

Jeg har hørt at ved høyt sukkerinntak tar ikke babyen opp viktige næringstoffer og vil da ikke veie så mye. Men fruktsukker er visst noe annet enn vanlig sukker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...