Gå til innhold

Keisersnitt nr 3

Anbefalte innlegg

Hei.

Får prøve meg her og høre om noen er i samme situasjon :-)

Er det noen som skal ha eller har hatt 3 snitt?

Erfaringer?? evt hvilke forberedelser er lurt??

Hva med arrvev fra de andre snittene og i hvilken uke blir snittet tatt?

Brukte dere miniform eller klyster før snittet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142715194-keisersnitt-nr-3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha mitt tredje! Har hørt at det blir vondere for hver gang så jeg har tenkt å planlegge at jeg har nok hjelp i ukene etterpå ettersom mannen min ikke har rett på noen permisjon eller fri. Kommer også til å be om mer smertestillende denne gangen. Forje gang var er smertehelvete i ukesvis. Annet enn det tror jeg ikke det blir så annerledes enn forje gang.

De andre gangene ble KS gjort 2 uker før termin. Regner med at dette barnet blir tatt 2-3 uker før termin også.

Når det gjelder arrvev så fjerner de vel det gamle arret og lager nytt?

Har ikke brukt miniform e.l men masse laktulose. Var kjempeplaget av forstoppelse etter første KS så forje gang hadde jeg masse laktulose i tekoppen.

Hei!

Hvis alt går bra så skal jeg ha mitt 3. keisersnitt til sommeren, men ingen av de to første var planlagt, så vet egentlig ikke noe om hva som skjer ved planlagt keisersnitt som det blir nå hvis det lille knøtte vil holde seg på plass:)

Jeg hadde ingen forbredelser til snittene, men kan anbefale svisker etterpå for å unngå hard mage. Kom meg veldig fort etter forrige snitt, siden det var et katastrofe snitt og jeg hadde ikke vært i fødsel først, noe som jeg hadde vært første gangen.

Ikke så mye svar, men tenkte å si at det er fler i samme situasjon :)

Jeg skal også ha mitt tredje ks til sommeren. Så langt jeg vet nå, så skal snittet tas to uker før termin for å unngå rier som kan gi ruptur i livmoren, men nå har jeg aldri kommet lenger enn til uke 36 med noen av de andre ungene, så er jo spent på om denne planen holder i det hele tatt...

Har ikke hatt særlige problemer etter de forrige snittene, var på beina dagen etter ks med begge to. Men smertestillende er jo selvfølgelig viktig!

Hei igjen.

Bra at noen er i samme situasjon, snittet mitt blir i juli/august.

Dere da?

Det kjennes ut som jeg har en hard kant bak keisersnitt nr 2 som er tatt for 2år siden, ikke i selve huden men under. Er litt engstelig for att det er arrvev. Har dere det også??

Etter siste snitt hadde jeg luftsmerter og det var grusomt !!!! Derfor jeg tenker litt på miniform, noe som hjalp sist da jeg endelig fikk det. Lurte på å begynne før snittet for å slippe smertene denne gangen. Klyster også tenkte jeg. Syns jeg brukte langt til på å komme meg sist og syns ikke haste keisersnittet var noe kjekt. Ble en trasig opplevelse. Håper det blir bedre med ett planlagt. skal på ul i morgen . Blir spennende å se hva gynokologen sier om div.

Ps, fint om vi kan holde kontakten videre for det kan jo dukke opp ting vi lurer på underveis i svangerskapet og etter keisersnittet? ;-)

Jeg er hjemmeværende og mannen min har heller ingen rettigheter ang fødsel/permisjon. Vi prøver å få til at mannen min har all ferien sin etterpå keisersnittet pluss de 14dagene alle har rett på. Det blir tilsammen 6uker. Evt får vi ordne sykemelding om jeg er skikkelig dårlig. Kan jo heller ikke løfte på 2åringen de første 6ukene , så det må bli en del planlegging ! Syns det er synd at far som har opptjent permisjon ikke får det pga meg :-(

Annonse

Hei,

Jeg har også en hard kant rett under huden der arret er. Men er egentlig ikke bekymret for det. De sa ikke noe på sykehuset når jeg var der sist at jeg ikke burde få flere barn. Nå er bekymringen om jeg kommer meg over til 2. trimester :) Jeg håper vi kan slå følge hele veien, jeg har termin helt i slutten av august så alt er veldig ferskt enda:)

Da ønsker jeg deg lykke til i morgen. Har bestilt ul tirsdag 11. januar og håper jeg ser noe da. Kjenner veldig lite til at jeg er gravid, så er litt bekymrert for at det ikke er noe der. Er 5 + 3 i dag. Men det er kanskje for de at det er 3. barnet og da er jo ting utvidet fra før. Prøver å trøste meg med det.

Har forresten termin rundt 30. august, så da skal vi jo henge her en stund :) Så håper jeg det går riktig vei for deg i morgen :)

Hei igjen.

Da har jeg vært på ul men de såg ingen hjertelyd , så skal ta ny ul neste fredag og ta hcg med 3 dager mellomrom frem til da. Får bare vente å se hva som skjer..... Er jo kanskje bare 6+2 men de burde kanskje sett hjertelyd nå.. `?

Hei!

Med nummer to så var jeg på ultralyd da jeg var ca 6+3 på vei. Viste ganske nøyaktig pga el tester og når vi hadde hatt sex, men de fant ingen hjertelyd på meg da. Mente jeg var en uke kortere enn det jeg var, selv om det måtte innbære at jeg testet positivt 5 dager etter de mente befruktning skulle ha skjedd. Så det er fortsatt håp hos dere enda:) Krysser fingre for en stigende hcg.

heji jenter.

Jeg har termin ca 24. august jeg osgå og dette blir mitt 4. KS på 4 år

:-S min gyn sa at man helt fint kunne ta 5 KS men måtte da være inærheten av sykehus siste mnd før termin om rier skulle oppstå.

Bare KS nr 3 som var planlagt pga 2 ks tidligere. Hvorfor har dere bestilt UL så tidlig i svangerskapet? Jeg har selv ikke vært hos legen jeg:-S kansje det er på tide:-) men fant det jo ut i går... så får bestille etter nyttårshelgen:-)

Håper vi holder tråden levende uderveis på ferden;-)

Hei!

Jeg skal ikke til jordmor før i slutten av januar, så har bestilt ul privat. Grunnen til det er at første gang jeg var gravid så mistet jeg, det var i 2005, men begynte ikke å blø før flere uker seinere. Så jeg vil bare vite om det er noe liv, og hvis det ikke er det, kan jeg få tatt det vekk så fort som mulig. Så jeg slipper å tro at alt er ok når det ikke er det. Har jo fått to barn etterpå og ikke mistet noe annet enn den første gangen, men redselen sitter i meg.

Jeg har som sagt ikke hatt planlagt keisersnitt før, bare to uplanlagte :), så dette blir første gangen med det. Men først er det å komme over disse ukene, håper vi kan ta følge helt til august :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...