Gå til innhold

Hvordan komme seg raskt til København på de helligste av helligdager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal kanskje ned til CFC i løpet av nyttårshelgen. CFC vil da at man kommer på formiddagen, men jeg sliter med å finne forbindelser til Køben, spesiellt 1. nyttårsdag.

Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...

Bare for å gjøre det hele fullkomment...

Jeg ringte CFC for å høre om nøyaktige åpningstider osv, og de har åpent 8-12 på nyttårsaften og 1.jan, og stengt på søndag 2. jan.

Skal teste om kveldene også, for å fange opp en evt eggløsning så tidlig som mulig.

Jeg får vel bare håpe på at jeg ikke får positiv eggløsningstest før søndag (min dag 13)... :-)

Skrevet

Dårlig timing dette her:-)

Går vel fly selv på en helligdag?

Hvis ikke er vel tog en (kjedelig) mulighet bruker noen timer da.

Lykke til.

Skrevet

Googlet litt ser at flyene går for sent på dagen.

Skrevet

Ja, ikke sant!

Jeg har lett med lys og lupe nå etter forbindelse til København,men finner ingenting som er fremme tidlig morgen (det finnes ikke natt-tog til Køben lenger).

Beste jeg finner er et fly fra Gardermoen litt etter 18 på nyttårsaften.

Lurer på om man kan få sove i en stol på flyplassen, eller om man blir kastet ut da?

Noen som har prøvd?

:-)

Jeg får bare håpe på så sen el som mulig...

Skrevet

Du har båten da, men blir fort dyrt og mye fyll...

Kan ikke klinikken holde åpent litt lenger for deg?

Min venninne donerte egg (Danmark) de åpnet klinikken kun for henne.

Skrevet

Båten ja, vet du hvor lang tid den bruker?

Jeg kan jo bare låse meg inne på lugaren til vi er fremme. :-)

Hvilken klinikk var det venninnen din var hos?

Også går det jo ann å spørre om de kan utvide åpningstiden så jeg rekker det, selv om jeg nok ikke kan regne med det...

Takk for at du gidder å engasjere deg.

Skrevet

Nå vet jo ikke jeg hvor du bor, men har hørt at det går busser mellom Oslo og København. Om de går nyttårshelgen må jo undersøkes.

Ellers tok jeg en gang båten fra Kr.sand og over til Jylland og tog videre til Køben. Tok vel 5 timer fra Ålborg til Køben så vidt jeg husker.

Skrevet

Min venninne var på Ciconia i Århus.

Hva med å ta bilen?

Skrevet

Hei dere!

Tusen takk for forslag begge to. :-)

Jeg har snakket med CFC, og de hadde satt opp en pasient ved 13-tiden lørdag, så den hyggelige telefondamen skulle undesøke om de evt kunne få til en time til meg ved 15-tiden.

Jeg har også tenkt på det med bilen. Jeg bor over to timer nord for Oslo, og kjører pickup med baksete, den er ikke noe særlig å kjøre over 80km/t med, så jeg tror ikke jeg tør å legge ut på en så lang tur.

Har sjekket mye på nettet nå, og avgangene er rett og slett innstillt nyttårsaften og på morgenen 1.nyttårsdag.

Ingen positiv el-test idag, i hvert fall... får bare håpe den er negativ imorgen og lørdag også. :-)

Huff, dette ble spennende!

Skrevet

Åh, spennende!

Vi er i samme båt, for jeg er på syklusdag 10 idag, og har så å si alltid eggløsning på dag 13/14, dvs søndag eller mandag. Jeg håper inderlig at det blir mandag:)

Da blir alt så mye lettere ifht transport, og at prisen ikke er så høy! Vi får krysse fingrene for at eggløsningen lar vente på seg;)

Skrevet

Da har jeg snakket med CFC, igjen.

Mye frem og tilbake, nå sier de at de strenger kl 13 på lørdag, uansett.

Hvis jeg ikke rekker frem til kl 13 lørdag, blir det ingen inseminasjon.

(Første fly lander kl 13.40.)

Når det gjelder søndag, som jeg trodde var en uaktuel dag, sier de at legen kanskje kommer til klinikken på søndag likevel, men at det må legen vurdere hvis jeg får en positiv test lørdag.

Mandag vil være for sent å inseminere hvis testen er positiv lørdag.

Sukk!!!

Nå lurer jeg på om jeg bør teste i kveld også, for å fange opp en evt pos test tidlig?

Skrevet

Hei!

Ja, vi er i samme rute. :-)

Og nå har jeg ca 1000 avganger i hodet, så det er bare å spørre!

Kanskje vi kan ta følge?

Jeg reiser fra Gardermoen. :-)

Forresten:

Du skulle til CFC også, ikke sant?

Jeg blir lettere forvirret, for på hjemmesiden står det at de har behandlinger alle dager, men damen jeg snakket med igår, sa at søndager er det stengt. Idag sa en annen dame at legen skal vurdere hvis testen er positiv på lørdag, og at det kanskje blir inseminasjon på søndag likevel.

Er det slik at hvis man er uheldig og får positiv test lørdag, må man vente til neste syklus?

Jeg er litt ny på dette her, og liker å ha oversikt. :-)

Skrevet

Hehe, det er mye om og men og hvis atte:)

Jeg har vært gjennom det her mange ganger, for dette blir min 9 tur til CFC. Så jeg har ikke sjekket hvordan jeg kommer meg nedover ennå, venter til testen er positiv:) Har funnet ut at det er lurest, for man kan jo tenke seg gal ifht hvordan man skal komme seg dit, når, hvilken tid osv! Så mitt råd, vent til testen viser positiv:)

Vi får jo se da, om testen viser positiv for oss begge på samme dag, ifht å reise likt:)

De har vanligvis alltid oppe, vet ikke om det er annerledes nå i julen, har sendt de en mail og avventer svar ifht om de er oppe hver dag. Men vanligvis er de oppe hver dag!!!

Jeg krysser fingrene for positiv test på søndag morgen;)

Skrevet

Hei januar-jenta!

Det var et godt råd, jeg liker nok å ha kontrollen på alle eventualiteter. :-)

Også har jeg to små fra før, som må passes når jeg skal avgårde, og da blir alt litt vanskeligere. Prøver å tenke positivt, at det ordner seg.

Bare moren min er i det rette hjørnet når testen er positiv...

Jeg håper også på smilefjes på søndag. :-)

(Forøvrig går det mange fly på søndag, jeg har sjekket det og, jeg...)

Skrevet

Hei,

Takk for deling av info! :)

Ser på en annen tråd at du har fått tid til inseminasjon søndag kl. 10, selv om CFC egentlig har stengt. Jeg glemte å måle EL i dag tidlig, men gjorde det nå i kveld og det er selvsagt positivt. Må bare opp og ringe de i morgen og håpe at de kan gjøre en jobb for meg også på søndag. :)

Godt nytt år!

Skrevet

Hei!

Det har gått ei kule varmt her idag, med sjukdom hos både meg og barna, har ikke hatt allverdens tid til datatasting. :-)

Tok enda en test i kveld, og den var negativ, så vi får bare håpe at det holder tidsmessig.

Leste forresten nettopp på CFC sine hjemmesider at det beste tidspunktet for inseminasjon er 2 timer etter eggløsning.

Jeg tar fly fra Gardermoen 06.10 og lander 7.25. Det var eneste mulighet, hvis jeg skulle være der til kl 10.

Drar hjem med11.55-flyet. Da klarer jeg turen på 12-13 timer fra jeg drar hjemmefra til jeg er på plass igjen.

Håper det er godt nok for de som forhåpentligvis skal passe på alt her hjemme... :-)

Hvor reiser du fra?

Godt nytt år!

Skrevet

Hei,

Jeg reiser fra Oslo. Fikk time 0950, og skal fly ned 0610 jeg også. (Retur med Norwegian 1225.)

Håper det ordnet seg med barnevakt.

Har sendt deg en DM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...