Gå til innhold

sønnen min fikk hoppetusse i julegave... hvor gammel ska barn være før di kan bruke hoppetusse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lest på esken hoppetussa kom i, men der sto det bare at; barnet må kunne holde hodet selv!

sønnen min er litt i overkant av 4 mnd, når vil det være greit å begynne å bruke denne? sønnen min holder hode selv, har han gjort lenge.

å han elsker å stå( og hoppde) på fange mitt...

men jeg er usikker på når jeg kan ta i bruk denne..

jeg trodde det var rundt 6 mnd de skulle være, men det sto ikke noe på pakken...

Skrevet

jeg ville ventet til barnet reiste seg selv. det er jo anbefalt å ikke bruke slike ting som hoppetusse,gåstol eller lignende. tror det var pga ryggen og beina, kroppen er ikke klar for det før de selv klarer det

Skrevet

vi fikk også hoppetusse og på vår sto det faktisk 6mnd. vår er 8mnd så hun hoppedeiser som hun aldri har gjort annet!

du kan sikkert begynne å prøve den så smått, men bare i få minutter om gangen. den er også kun tærne som skal være nedi gulvet når barnet sitter i den. det skal ikke være for mye vekt. det kan ende i feilstillinger i både føtter og rygg.

brukt den med omhu. barnet helst skal ligge på magen i våken tilstand og utvikle seg derfra, men jeg ser ikke at noen få minutter med hoppedeising kan være veldig skadelig.

Skrevet

Tja, min er 16 mnd gammel og hart gått siden hun var 10 måneder gammel. Jeg ville likevel ikke satt henne i en hoppetusse nå fordi hun enda ikke kan hoppe og bena hennes dermed ikke er klar for belastningen ved å få hele kroppsvekten på seg slik som det blir med en hoppetusse. Å hoppe i foreldrene sitt fang kan ikke sammenlignes, da har de støtte under armene. I en hoppetusse må de ta i mot all tyngden med bena sine, noe kroppen deres overhode ikke er fysisk klar for å gjøre før de klarer å hoppe het alene. Normalt mellom 1,5 og 2,5 års alder en gang. Jeg ville byttet den i noe som faktisk kan være kjekt for babyen, uten å skade den, dersom jeg var deg.

Skrevet

Om du orker å høre på de som vet dette skal de aldri bruke det.

Men om du ikke bryr deg om helsen til ungen din får du bruke den når du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...