Okti Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Hei Ser at mange her inne snakker om å teste med EL-tester som tegn til graviditetssymptomer... Kan noen forklare meg plottet bak dette?
Kafo - julibaby12 Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Når man er gravid så produseres det noe av det samme som produseres når du har EL. Derfor vil det slå ut på testen, akkurat som om du skulle hatt EL. "Problemet" her da, er at EL-testen alltid vil vise en svak strek, så jeg vil tro at det helle gir falske forhåpninger når man tar en EL test i stedet for G-test.
lykkeliten1 Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Men hvordan er det med elektroniske EL-tester da? Er de like følsomme hvis man skulle være gravid? De kan jo man liksom ikke ta feil av da. Vil denne bli positiv da? Nå kan man teste med EL-test?
Okti Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2010 Takk for svar Kafo! Likevel fristende å teste med EL-test nå i forkant da. Jeg har IKM på søndag 2. januar.... Tror jeg skal ta en EL-test i forkant, er så nysgjerrig... Må denne evt vise minst like sterkt som kontrollstreken da, hvis den skal være "positiv" for graviditet?
mim26 Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 den slo ut positivt hos meg sist jeg var gravid ca 6-7 dager før ikm! den slår ut før g-test, men man må ta den med en klype salt så klart! står så fint forklart på pernilleinfo:) http://www.pernille.info/opk_as_hpt.htm
Car-85 Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 Hei En el-test kan brukes som graviditetstest, men for å være helt sikker må du ta en graviditetstest. Jeg brukte en el-test da jeg fikk mistanke om gravidtet, da var teststreken mye sterkere enn kontrollstreken. Jeg tok en graviditetstest dagen etterpå og den var positiv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå