Gå til innhold

Tar far like mye ansvar som mor??? SINNA!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli rimelig drit lei nå!! Jeg står opp med vår lille datter hver dag hver helg og nå hver dag hele julen. Ikke EN gang har tanken slått faren at kanskje han har like stort ansvar for å stå opp med vår datter som det jeg har! Vi er oppe mellom 7 og 8, mens han ofte ikke våkner før etter 12 en gang. Ikke det at jeg ikke elsker å stå opp med min nydelige datter, men det hadde jo vært hyggelig om vi var to om det avogtil!!! Og kanskje det hadde vært deilig for meg å sove lenge en dag også!!!

Holder på å sprekke av sinne her nå og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg sitter hjemme hver kveld etter at vår datter har lagt seg, mens han alltid må ut å vaske bilen, hjelpe venner og familie eller se film hos kompiser. Er sent i seng, mens jeg legger meg tidlig fordi jeg vet at jeg må opp tidlig neste morgen...

FAEN ta mannfolk ass!!!!!

By the way så er jeg gravid med vårt neste barn....... Blir spennende....

Sorry, måtte bare få ut min frustrasjon!!!!!

Noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble jeg sinnsykt provosert og godt for han mannen din at han ikke er her... Det hadde jeg ikke funnet meg i ett sekund.

Ikke for å være ekkel og ikke overdriver jeg, men dette er fordelingen hjemme hos meg;

Før vi fikk andre mann byttet vi på å sove lenge når vi hadde fri, da spesielt i helgene. Nå har vi fått en til og da står han stort sett opp med eldste når han kan. Han steller henne morgen og kveld når han har fri, ellers bare om kvelden. Han tar henne med ut på tur i helgene, så jeg kan gjøre litt hjemme. Han har begge ungene hvis jeg vil besøke venner. Minsten vil ikke ta flaske, så det er ikke lenge jeg kan være borte, men han stiller da opp. Er det fest, så tar jeg en liten tur og hilser på og han drar dit når jeg kommer hjem.

osv

Jeg får hjelp rundt måltider og rydding. Rengjøring og vaske tøy gjøres kun når jeg ber han om det. Men det fordi han mener at jeg aldri blir fornøyd når han gjør det:)

50/50 her i forhold til barn og hus.

Du får ta han bortskjemte mannen din litt!

:)

Skrevet

?? Så gjør noe med det da,kvinne.

Skrevet

Hmm...jeg tror ikke mannen din har fått det med seg at han er blitt pappa! Han lever sikkert slik han levde før han ble pappa.

Og jeg må ærlig talt si..så trist. Trist for deg som er alenemor, trist for datteren deres som fortjener en bedre pappa og trist for pappaen som går glipp av så mye. Han må VÅKNE OPP!!

For en drittsekk.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ja, selvfølgelig gjør han det! Her i huset lever vi som en familie, ikke som enkeltperson(er).

Jeg kan ikke skjønne at du og alle andre som har menn som leker familie bare når det passer dem og ellers lever sitt ungkarsliv, bare med den forskjellen at nå har de til og med hushjelp, finner dere i dette i det hele tatt.

Forlang en skikkelig samtale hvor du gir klar beskjed om at han må ta sin del i familien, viss ikke sparker du ham ut eller drar selv.

Skrevet

.....og "noen" lar han få lov til å fortsette med å sove lenge osv osv.... ;)

DU må ta grep om livet og FORLANGE at han tar sin del av ansvaret! Det burde være en selvfølge at man tar sin del av ansvaret når man blir foreldre, men OM det nå er sånn at den ene ikke gjør dette så må jo den andre da sørge for å sette vedkommede på plass!

Du har ingen rett til å skrive sinte banne-innlegg her inne om du ikke har gjort det du kan for å rette opp i arbeidsfordelingen hjemme!

Og OM du nå har tatt mange runder med samtaler, familievernkontor og hele pakka - og det fortsatt ikke hjelper - ja så må du jo bestemme deg for om dette samlivet er noe å fortsette med eller om du faktisk er bedre tjent med å være alenemor. Da får du sove annenhver helg om ikke annet....

Skrevet

Selvfølgelig har hi rett til å ventilere sine følelser her inne. Det er jo derfor vi har dette forumet!

Det er ikke alltid like lett å være superwoman og sparke vett inn i skallen på en udugelig mann!

Skrevet

Nei, om man ikke gjør noe for å ordne opp i livet sitt så har man heller ingen rett til å klage!!

Skrevet

Det er alltid lov til å klage litt, det er bare godt for sjelen det.

Og ikke vet vi hva hi har gjort angående denne mannen.

Skrevet

Herreminhatt annie .. hi har vel all rett til å klage litt?

Er det ikke derfor (en av grunnene) vi har dette forumet?

Til HI; Synes du har havnet i en lei situasjon. Med en mann som tydelig ikke er klar for å være pappa og partner.

Han vil garantert angre på et senere tidspunkt - men det hjelper jo lite akkurat nå :(

Jeg ville krevd at han bidro og tok sin del av ansvaret! Hvis ikke - ville jeg kanskje truet med å gå fra ham.

Kanskje han trenger et spark bak for å bli mer interessert?

Det er jo ikke så lett å sette seg inn i akkurat deres situasjon...

Slipper du ham til nok? Lar ham gjøre ting på sin måte - ikke retter ham hele tiden osv...?

Håper dere klarer å løse dette!

Det beste for alle er jo faktisk å klare å fungere sammen som en familie.

Masse lykke til :) Klem.

Skrevet

Du kan be ham bli voksen, eller reise en helg på spa eller noe sånt så han skjønner hva ansvaret innebærer....

Jeg har en mann som stort sett står opp med vår datter. Han våkner gjerne først. Rekker jeg det derfor innimellom, så spretter jeg opp. Ingen av oss sover lengre enn til 8-8.30 med mindre en av oss er syke.

Vi liker å være familie!

Skrevet

Hadde en som sov ut hver dag i helgene før... Jeg ble dritforbanna og sa det at fra nå av så skal vi stå opp med henne en dag hver i helga!! Han har prøvd seg et par gang, men da har jeg rett og slett sparka han ut av senga!!! har han først vært med å laga denne ungen så får han fadern meg være med på jobben/ gleden over det å ha et barn og ja!!!

Skrevet

Her deler vi alt av arbeidet, så godt det lar seg gjøre. Vi står opp annenhver dag i helger og ferier. Vi deler husarbeid, matlaging osv mellom oss.

Mannen min er ikke så flink til legge seg om kvelden, og er ofte oppe til to om natten, men jeg orker ikke krangle mer med han om det. Selv om jeg synes det er veldig plagsomt at han er mye trøtt da : /

Alt i alt har vi det veldig godt sammen.

Skrevet

En ting er at mannebeinet sniker seg unna ansvaret, en annen ting er at han faktisk får lov til det! Hjelper lite å skrike om teite og uansvarlige mannfolk her inne. Må ha bein i nesa nok til å stille krav på hjemmefronten også. Tomme ord! Hadde mannen min stått opp hver dag utne å si ifra at han var uenig hadde jeg jaggu sovet en time eller to ekstra jeg også!

K O M M U N I K A S J O N

Skrevet

Hva vet du om hva som er sagt i det aktuelle hjemmet???

Selvsagt er det lov å lufte meningene sine her, men denne kvinnen fortjener all mulig respekt - hun har mer enn nok dritt fra mannen sin!

Jeg vet utmerket godt hvordan det er å ha en mann som ikke er interessert! Man må være 2 for å kommunisere og det er man gjerne ikke når man befinner seg i en slik situasjon.

Du fortjener absolutt noe bedre enn en slik mann og barna trenger en pappa som er tilstede. På sikt er dere nok tjent med å ikke bli hos denne mannen, men så lenge du velger å bli, må du prøve å ikke irritere deg over hans manglende deltagelse. Både ditt nåværende og kommende barn er best tjent med å ha en fornøyd og opplagt mamma.

Lykke til fra en medsøster :o)

Skrevet

Jeg vet like mye som deg ;-) Jeg synes nå mitt forslag om å kommunisere var bedre enn å dømme forholdet nord og ned og si at hun er best tjent med å forlate mannebeinet. Du oppforderer faktisk til å forlate ham, og i mellomtiden ikke gjøre et forsøk en gang! Det kjenner jeg er pep talk'en sin det!

Skrevet

Jeg oppfordrer henne til å forlate ham på sikt...

...og samtidig ikke irritere seg over ham nå når de faktisk er sammen! Dette er min variant av å forsøke å bli værende sammen med denne mannen. Hun må tenke på seg selv, barnet som allerede er der og det kommende barnet. Far gjør jo tydeligvis ikke det!

Hvorfor skal hun forsøke når han ikke er interessert??? Det er faktisk menn som ikke takler å bli far og heller velger å bruke tiden på seg selv, sine venner og interesser! Det er uforståelig og utrolig trist, men hvorfor kaste bort livet sitt på et menneske som ikke ønsker det beste for en selv?

Skrevet

Spenn han i rumpa og få han til og gire skikkeligt....

Han ska bidrag like mye som deg, og om du ikke kan få gå ut til venner en gang i blant så får ikke han heller, og for pokker så trenger vel ikke familie og venner hjelpe til noe omtrent hver eneste dag, da burde de i såfall kunne spørre andre også.

Kjenner meg litt igjen, men jeg tar han, men han er så flink til og si at han ikke orker nå, han vil slappe av- og nå er det enda verre i og med at han har begynt i jobb igjen, 3 dager nå har han slukknet rett etter snuppa er i seng og sover til mornings, i morgen skal han heldigvis ikke på jobb så da SKAL han være med og rydde litt... men er 100% sikker at han aller helst bare vil slappe av og ta det med ro i morgen siden han skal på jobb igjen på mandag:S blærk... Men han må,bare fordi jeg må og skal på skole på mandag og orker vertfall ikke ta det da:P

Nei du må virkelig ta et tak i mannen din, slik skal det ikke være, det var slikt her også en periode helt til jeg satte nye rutiner og krevde at de skulle følges, nå blir det nok litt forandringer igjen i og med at mannen har fått jobb etter å ha gått hjemme i nesten 6 mnd etter firmaet han jobbet i gikk konkurs.

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det hi. sånn var det her i huset også, men jeg orket ikke mere tilslutt så han fikk beskjed om å flytte.

Det var veldig tøft i begynnelsen men nå har sønnen min en far som vil være sammen med han når han er der og han har en stefar som forguder han og sønnen min forguder han. Stefaren tar ansvar når sønnen min er her og vi bytter på å stå opp, kvelds og morgen stell, legging, jeg kan møte venniner eller han drar til kompiser...... har aldri vært mere lykkelig og uthvilt, og sønnen min er mye mere tilfredsstilt og virker mye gladere :0) dette var en god løsning for oss..... det tar litt tid før mannfolka skjønner alvoret ;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...