KmammaK Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Kom plutselig over Ludvig! Det er jo litt spesielt, men? Jeg syns det er litt søtt og? Hva syns dere? Jeg måtte si det noen ganger, men lurer på om det kan være noe.. Hmmm... Vanskelig dette med navn!
Ella78 m/ A&M Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Jeg syns Ludvig var et søtt navn. Det er noe uvanlig, hvilket er et pluss i mine øyne. Lykke til med navnevalget! :-)
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷXenalita Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Kjempesøtt! Er et flott navn på en gutt, en mann og en eldre mann.. Kjenner en som heter Solan.. hehe Kjempenavn det også.. Bare man ikke kaller et søskenpar for Solan og Ludvig.. Blir litt for mye flåklypa..
HappyCilla Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 Beklager, ikke like positiv som de andre. Jeg liker "sterke" navn og for meg ligger Ludvig helt på andre siden av min skala.
Alvasmamma Skrevet 28. desember 2010 #6 Skrevet 28. desember 2010 jeg synes det er helt nyyyyyyydelig navn ser for meg en helt skjönn unge:)
KmammaK Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2010 Ja det var liksom det med Flåklypa som jegtenker en del på..
KmammaK Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 28. desember 2010 Spennende å høre hva andre sier, for jeg har liksom tenkt det kanskje var et litt tungt navn, men her virker det som folk oppfatter det mer som et søtt navn.. Og som du sier ikke et sterkt navn. Hmm.. Vanskelig vanskelig.. Er et veldig nytt navn i tankeboksen vår, så veldig greit å høre andres meninger:)
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 28. desember 2010 #9 Skrevet 28. desember 2010 vi har en solan i barselgruppa til sønnen=) å i begynnelsen tenkte jeg på flåklypa.. men nå som jeg er vant med det tenker jeg ikke på flåklypa i det heletatt=)) syntes ludvig er ett mye mere vanlig navn enn solan=)) så jeg heler for Ludvig=)) kan se for meg en baby, en gutt en onkel Ludvig en bestefar=)) så ja ikke ett dumt valg=D
Dottie80 Skrevet 28. desember 2010 #10 Skrevet 28. desember 2010 Jeg synes det er kjempefint! Har selv luftet det for samboeren min, men han var ikke like entusiastisk... I tillegg har naboen en hund som heter det samme, så det hadde nok ikke blitt det her uansett. Men superfint navn!
RockMyWorld Skrevet 28. desember 2010 #11 Skrevet 28. desember 2010 Synes Ludvig er fint. Er ikke enig i at det er så spesielt, for jeg vet om flere med det navnet, men fint er det absolutt allikvel :-) Et ordentlig navn, og det er jeg tilhenger av, er alt for mange tøysenavn i bruk for tiden!!
Gutt 08 Jente11 Skrevet 28. desember 2010 #12 Skrevet 28. desember 2010 Fint navn, men er ikke så uvanlig lenger. Men er jo ikke topp 10 heller, så god sjans for å bli den eneste i klassen med navnet:)
AlmaN Skrevet 28. desember 2010 #13 Skrevet 28. desember 2010 http://www.ssb.no/navn/ Sett denne? Her kan dere se at Ludvig har fått et oppsving i det siste. Jeg syns det er både søtt og fint, men kanskje litt svakt som noen påpeker i og med at Ludvig i flåklypa er redd for alt mulig. Men ikke for det, han er jo en helt også! Et normalt navn som har vært i bruk på menn i Norge fra 1800 tallet og sikkert lenger. Ludvig er muligens et tysk navn?
HappyCilla Skrevet 28. desember 2010 #14 Skrevet 28. desember 2010 Jeg syntes uansett at du skal følge din egen magefølelse på dette. Det vil være navnet på DITT barn uansett om det en dag havner på topp 10 eller er et elsket eller hatet navn hos andre:) Lykke til med navnevalg!
AO3 Skrevet 28. desember 2010 #16 Skrevet 28. desember 2010 Helt ok navn. Ikke et navn jeg liker supergodt, men det er heller ikke et navn jeg misliker. Jeg tror det er navn som passer like bra til en 2-åring, en 50-åring og en 80-åring, og det liker jeg. Jeg er kanskje litt farget av at jeg en gang kjente en veldig aggressiv hund som het Ludvig, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå