Gå til innhold

Dere som har vært på (tidlig)tidlig ul?!

Anbefalte innlegg

Dere som så et bankende lite hjerte på tidlig ultralyd, hvor langt på vei var dere da?

Lurer sånn på å bestille meg en time til slutten av neste uke. Er vel 6+5 om fredagen ut i fra seneste sansynlighet for el. ( her er forresten FF grafen min: http://www.fertilityfriend.com/home/323423 ) Men jeg er redd det er for tidlig til å se noe da og jeg skal bli unødvendig skremt. Men i følge babyverden begynte hjertet å slå i går så da burde det vel være nok tid i mellom?

Merker ikke stort til denne graviditeten i forhold til den forrige, og da synes jeg og jeg merket så lite. Vet jeg bare skal være glad til men akkurat i de første smånervøse ukene hadde der vært betryggende å merke at noe faktisk foregår ;)

Fortsetter under...

var 7 uker på vei sist og hadde tidlig ul pga blødning, og da så jeg hjertet dunke... har du tenkt til å gå privat da?? for du får nok ikke ul på sykehuset på det grunnlaget... prøv å slapp av, som regel går det bra, vertfall hvis du allerede har vært gjennom en graviditet og at det har gått bra... men du kan se hjertet nå, det regner jeg med.

lykke te

Tenkte å gå privat. :)

Planen var egentlig å bare gå rundt uke 12 men

kjenner jeg har mer og mer lyst å gå tidligere enn det også.

Håper og tror (mest håper) jeg er litt lengre enn det jeg har tatt

utgangspunkt i. Ellers testet jeg vel positivt 3+4 eller noe slikt og synes det høres litt usannsynlig ut ;)

Heisann. Jeg testet også positivt 3+4, og rimelig sikker på at det stemmer ut i fra når EL var. Skal på tidlig UL i morgen, 6+5, privat. Var på tidlig UL i forrige svangerskap også, 6+5, og så bankende hjerte da. Tar tidlig UL pga endel SA tidligere. Håper at alt står bra til i morgen! :)

Ok. Da stemmer vel kanskje da. Har vel begynt hcg produksjonen

tidlig da. Testet fordi jeg var overbevist om at jeg var gravid. Selv om

jeg ikke hadde symptomer.

Lykke til i morgen :) du må komme med en oppdatering med en

gang du er ferdig ;)

Tror kanskje jeg skal satse på neste fredag da. Da er jeg 6+5 mener jeg. Uff, ble nesten litt nervøs av tanken :)

Annonse

Jeg har tidligere vært på ul i 6+4 og ikke sett hjerte slå. Fikk beskjed om at det var en MA, fikk heldigvis hcg prøver. Og har ei jente på 5 år her som bevis for at den tidlige UL`n var feil. Og terminen stemte, så jenta kom som "bestilt" på tiden :o)

Det er mange som ser noe så tidlig, men om du ikke gjør det så kan det stå bra til alikevel.

Kos deg på UL!

Hadde tidlig ul den gang på grunn av blødning ja. Ikke store greiene, men en liten en.

Har mistet 3 ganger mellom nr1 og nr3 (som er i magen nå), og hadde da alle tre gangene blødning som startet med brunt og gikk over til rødt. Ingen smerter ved noen av sa`ene.

Personlig anbefaler jeg ikke UL så tidlig, det er mye sikrere med hcg prøver med 3 dagers mellomrom for å se stigning. Ul så tidlig, kan gi sikkert svar på om det er noe der, men det er veldig mange som ikke får klarhet og må vente i usikkerhet. Og ventetiden er vond!

ok... va på ul 2 juledag, og fostersekken på ca9 mm, og et pittelite frø på ca 1 mm inni der, da eg skulle vært 8+1 uke.... Grunnen va bløninger. han sa det va en MA. Men ville ikkje gi meg cytocek for å være på den sikre siden. Skal på utskrapning 5 jan. Men har hatt masse vondter i går og det har fortsatt i dag...Men ingenting har kommet ut ennå... :S

Tok første ul i uke 8, også pga at kusinen min hadde hatt en ma i uke 11 tok jeg en til da jeg var 12 uker.

Har lest flere steder at de egentlig ikke anbefaller at man tar før uke 7. Og hvis man ser et bankende hjerte i uke 8 går det stort sett bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...