Nikkamoren Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Jeg hadde enormt mye melk da tulla ble født for 12 uker siden. Men hun er en skikkelig småspiser noe som gjør at hun også legger på seg langsomt. I tillegg tar hun bare 1 av brystene så jeg har drevet å pumpet med håndpumpe på det andre. Har hatt så mye melk at det har sprutet av brystene hele tiden. Så for å holde oppe produksjoen til hun blir større og vil spise mer så meldte jeg meg som donor, men det tok sin tid og nå som jeg endelig har blitt godkjent, fått låne elektrisk pumpe og er innmeldt som donor så har jeg nesten ingen melk igjen! Får ut 50 ml på brystet tulla ikke spiser av. Det hun spiser av får jeg like lit ut av. Trenger gode råd for å få opp produksjonen! Er redd for å pumpe brystet hun spiser av for ikke å være tom når hun vil spise, vet aldri når hun vil ha seg en liten sup småspiseren
mamma til lillingen Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Spurte en ammehjelper om når det "lønner seg" å pumpe, hun sa det er når som helst, det produseres mest melk rett etter at den er tømt. Så om du vil øke, pump i vei! Jeg har enda ikke fått nok melk, 3 uker etter fødsel, pumper masse hele tiden, og det kommer seg.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 For meg funka ofte pumping og amme-te..
Heanne Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 For meg fungerer det å pumpe det andre bryste enn det hun får fra. likens pumpe ofte, og tømme brystet ofte. jo mer du pumper jo mer får du Lykke til.
Snøugle Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 Anbefaler boken The Breastfeeding mother's guide to making more milk, kjøpes på Amazon uk.
Nikkamoren Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2010 Da er det bare å pumpe i vei på det brystet jeg ikke ammer på. Håper det hjelper. Dier kun fra 1 bryst og får ikke pumpet noe særlig det brystet for tulla drikke lite og ujevnt så jeg er redd for å tømme tilfelle hun vil spise plutselig. Håper ikke jeg må kjøpe en hel bok for å få det til
Skedsmo(r) Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 Det gjelder å pumpe i vei. Når barnet ditt har spist ferdig så setter du deg ned å pumper det brystet hun har spsit av slik at det blir helt tomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå