Gå til innhold

Sambo er sur og grinete fordi jeg ikke vil ha sex... Tips? (Samme som anonymforum)

Anbefalte innlegg

Jeg orker ikke tanken på sex, rett og slett. Hverken med han, eller med meg selv. Er 9 uker på vei, og vi har hatt sex en gang etter at jeg ble gravid. Lysten har bare forsvunnet... Jeg regner jo med at den sikkert kommer tilbake... Håper jeg.

Men gubben er altså sur og grinete dagen lang.

I tillegg er han sjalu fordi jeg, ifølge han, drømmer om sex. Altså, jeg stønner i søvne.

"Det er ikke rart du ikke vil ha sex, du har det jo hver gang du sover", sier han surt... Kan forstå at det ikke hjelper noe særlig på, men jeg kan da virkelig ikke noe for hva jeg drømmer... Ikke husker jeg noe av det heller...

Hvorfor kan han ikke bare forstå og respektere at jeg ikke har lyst?

Han prøver seg ofte, og jeg sier nei. Da kommer det "har du ikke litt lyst en gang?".

NEI! Jeg har jo sagt det hundre ganger nå at jeg ikke har lyst. Jeg klarer ikke svare hyggelig på det lenger heller...

Er det bare meg som er "problematisk" og "slem" som ikke gir han sex for tiden, eller er det flere som er som meg? Og isåfall... Går det over? Når?

Blir frustrert over hele gubben her jeg sitter... Håper noen har noen råd...

Fortsetter under...

For å si det slik hadde det vært min mann som hadde vært så respektløs så hadde nok aldri lysten på han kommet tilbake.

Heldigvis har vi ikke det problemet her i hus, med to barn, hund og enda en snik på vei så går sexlivet litt i bølgedaler, noen ganger er vi veldig opplagte og ivrige, men så kommer det perioder med sykdom, lite søvn, mye jobb osv som gjør at man heller foretrekker å sove framfor sengekos.

Syns verken du er problematisk eller slem, syns han er ufølsom, respekløs og barnslig som spiller på samvittigheten din og oppfører seg som en trassig unge som ikke får nok lørdagsgodt.

Jeg må rett og slett le av mannen din som tror du drømmer om sex og at det er derfor du ikke vil ha i virkeligheten. Noe av det dummeste jeg har hørt.

Vet virkelig ikke hva du skal gjøre, men du får vel prøve så godt du kan å snakke med han. Kan jo være en ide å prøve parterapi.

Lykke til

Kanskje bittelitt gravidinfo til mannen ville hjelpe? De aller fleste steder står det at gravide kvinner de første månedene ofte er slitne og ikke orker sex, og at de trenger forståelse for det.

Eller kanskje snakke om det i en setting der han ikke fisker etter sex, etter middag f eks, der det r mindre sjans for å komme i angrep/ forsvar?

Det er iallfall ikke du som er problematisk og slem, dette er bare en naturlig del av svangerskapet. Lykke til :)

hei jeg eg da i samme båt men er 13+ 3 i dag. og sex lusten min har fprsvunnet helt, men min mann har forståelse for det og derfor kan jeg gjøre andre ting for han som gleder han istede for sex. men jeg kjønner fustrasjonen. jeg synes ikke det er morsomt å kan tenke meg hvordan mannen min har det, men han tar det me en klype salt og smiler å ler å sier jeg skal få igjen når den little er kommet til verden hehe =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...