La vita è bella <3 Skrevet 27. desember 2010 #1 Skrevet 27. desember 2010 Er vel flere som har erfaring fra tidligere fødsler, hadde vært artig hvis vi kunne gi hverandre tips, kanskje både på hva man mener man trenger og hva man absolutt ikke trenger å ha med Har sett noen lister, men er ikke enig i alt. Er grenser for hva jeg gidder å ha med
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 27. desember 2010 #2 Skrevet 27. desember 2010 Mine tre nødvendige: Dopapir Shampoo og såpe mange nok bukser for man blør fort gjennom Unødvendig: tusen truser- man får nettingtruser som er så sinnsykt gode å bruke bind ulltøy- man blir fort varm Også selvfølgelig helsekort, ammeinnlegg, babytøy, noen t-skjorter, gode store bh-er og sokker.
ungmortil3 Skrevet 27. desember 2010 #3 Skrevet 27. desember 2010 Lebepomade (forde det er tørt i luften + man blir dehydrert av ammingen) Nesespray Ankel sokker (syntes det er supervarmt på barsel) Vannflakse (glassene på barsel er jo så små) Ting man kanske ikke tenker over som førstegangs .
La vita è bella <3 Skrevet 27. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2010 Det jeg kommer på er ammeinnlegg. De sier jo alle at sånne i bomull er fy-fy, men jeg hadde bestandig lekkasje fra det brystet jeg ikke ammet fra, så måtte bruke noen med god oppsugingsevne. Og slippers eller lignende for å gå inne i:)
ambumamma Skrevet 27. desember 2010 #5 Skrevet 27. desember 2010 Og glem ikke laderen til mobilen har også tatt med en ren t skjorte og undertøy til mannen
Nr. 5? Skrevet 28. desember 2010 #6 Skrevet 28. desember 2010 Et par klesskift, om alt er normalt blir du jo der ikke så alt for mange dagene. Trenger du mer, send med samboer det skitne og be han kom med nytt shampoo og såpe, ammeinnlegg, sminke, klær til hjemreise til baby, bind, en bok om du ønsker lesestoff, mobil lader, sandaler etc. Tror ikke jeg har hatt med så mye mer de gangene jeg har vært der og har jeg manglet noe så henter samboer dette.
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 28. desember 2010 #8 Skrevet 28. desember 2010 Ja, godt og mykt dopapir kan være godt å ha i bagen. Så slipper du å bruke sykehusets "sandpapir"...
Mini nr 2 i mars Skrevet 28. desember 2010 #9 Skrevet 28. desember 2010 Intimservietter! Jeg brukte nesten bare det sist jeg fødte! Jeg syns iallefall det var bedre enn dopapir
AlmaN Skrevet 28. desember 2010 #10 Skrevet 28. desember 2010 Hårføner til å tørke seg nedentil når du har sting der. Det er jo ganske vanlig å sy litt.
Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥ Skrevet 28. desember 2010 #11 Skrevet 28. desember 2010 Noen som har noen tips i forhold til KS da? Vet ikke om det er noe spesielt jeg bør tenke på..
Lukkelukken og bebibror Skrevet 28. desember 2010 #12 Skrevet 28. desember 2010 Dopapir er IKKE nødvendig, spør du meg. På Fredrikstad ( vet ikke åssen det er på andre sykehus ) hadde de helt ok dopapir, men de hadde en liten dusj ved siden av doen som man kan skylle seg med. Det er mye bedre Vannflaske med tut Lipsyl eller lignende Truser og bind er unødvendig, det får man på sykehuset.
Maglill_28 Skrevet 28. desember 2010 #13 Skrevet 28. desember 2010 Jeg må bare nevne at på SUS får man visst ikke truser lenger. Dette ble jeg opplyst om på svangerskapskurset. Vi måtte ta med truser selv, eller kjøpe nettingstruser på apoteket på sykehuset.
Makko med to små gutter Skrevet 28. desember 2010 #14 Skrevet 28. desember 2010 Man får heller ikke truser på St.olavs! Iallefall ikke på hotellet...
Ladybug~N&E Skrevet 28. desember 2010 #15 Skrevet 28. desember 2010 jeg pleier å si at det man ikke bruker hjemme, trenger man heller ikke på barsel. klesskift, ammetøy/bh/innlegg sier seg selv. mine nødvendigheter: lypsyl, håndkrem, hårstrikk. det er tørr luft på sykehuset. kamera, mobil strikkejakke eller annen jakke. det er så klumsete med genser når man må amme HELE tiden. ren t-skjorte til far. han kan bli litt svett han også. truser i normal str, men med god elastikk. de skal ikke klemme, men de skal holde seg oppe. "alle" sier ta med stooore truser. vel, de stooooore trusene klarer ikke holde oppe bleiene da man faktisk ikke er større etter fødsel enn før..... bomullstruser med god elastikk eller nettingtruser er best. slippers. til dusjen og til å labbe rundt på barsel. utenom det så trengte ikke jeg stort. bagen jeg pakket til andremann var betraktelig mindre enn den jeg pakket da jeg ventet førstemann.
jeanette1986*-* Skrevet 28. desember 2010 #16 Skrevet 28. desember 2010 Truser får du ikke lengre på sykehuset, vertfall ikke stvg sykehus men vett ikke me de andre sykehusene... Men du får kjøpt de på apoteket :-)
Makko med to små gutter Skrevet 28. desember 2010 #17 Skrevet 28. desember 2010 "Leave in" balsam! Aner ikke hvorfor jeg tilfeldigvis tok med meg det sist. Men var lykkelig for det da jm nektet meg å ha balsam i håret når jeg dusjet etter fødsel...
KmammaK Skrevet 30. desember 2010 #18 Skrevet 30. desember 2010 Hvorfor i alle dager gjorde hun det? Hehe
Freba - jente08+termin 04/11 Skrevet 30. desember 2010 #19 Skrevet 30. desember 2010 I tillegg til det som er nevnt over, kommer jeg til å ta med en tom brusflaske i tilfelle doen ikke har hånddusj (de fleste har det, men ikke alle). Hvis du har sydd litt der nede som jeg gjorde sist er det utrolig vondt å få urin i sårene, og da lindrer det veldig å helle vann samtidig som man tisser.
tina 79:) Skrevet 30. desember 2010 #20 Skrevet 30. desember 2010 En løs genser/tunika/bluse. Var så vanvittig sår på brystvortene sist at alle tettsittende klær gjorde vondt. Denne gangen skal jeg ha med meg en tynn bomullsbluse med knepping som jeg kan ha på meg på rommet. Ikke så kult å gå rundt med bar overkropp i april. Ellers vil jeg anbefale å ta med klær du har vært komfortabel i under graviditeten. Det er ikke alle som går rett tilbake til normale klær de første ukene, og jeg kommer ikke til å pakke trange jeans. Det var sårt i underlivet, og magen var øm i noen dager etter fødsel, så den myke joggebuksen min var redningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå