olag Skrevet 27. desember 2010 #1 Skrevet 27. desember 2010 Jeg er 31+4 og pga svie når jeg tisser, så jeg med speil på underlivet mitt. Jeg har en pitteliten rift (eller hva jeg skal kalle det), så det var årsaken..men det jeg også så var at innenfor de tyre kjønnslippene så så det helt annerledes ut. Ikke at jeg egentlig vet helt hvordan det normalt ser ut der. Jeg bruker liksom ikke å se etter så ofte;) Men slik ser det iallefall ikke ut til vanlig! Det så så klumpete og ruglete ut. Hadde det ikke vært for at jeg er gravid og tenker at det kanskje er preset litt sammen der nede så hadde jeg blitt alvolig bekymret..litt bekymret er jeg likevel. Så jeg bare lurer på om dette høres normalt ut? Ser dere forskjell?
mor til en stor og liten Skrevet 27. desember 2010 #2 Skrevet 27. desember 2010 Å jada! Mi sjur, som normalt er "stram og fin"(kremt), virker og ser slarkete og vid ut! Nå er jeg i uke 39, men merket det tidlig altså.. Det å tisse forandret seg også. Før var det en fin smal stråle, men nå rinner det bare rett ned og virker som det er dobbelt stråle? Tydelige endringer der nede. Nei veldig ulekkert akkurat nå, men det blir bra etterpå skal du se;)
babymama88 *på overtid* Skrevet 27. desember 2010 #3 Skrevet 27. desember 2010 Absolutt endringer ja er vond og hoven.. har ikke sett etter, men ser nok ikke likt ut :-p
AlmaN Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Ja veldig. Alt er mye større, mer hovent. Det kommer vel av mere blod og presset fra livmoren. Det blir ikke noe bedre i fødselen akkurat, men det kommer seg gradvis i ukene- månedene etterpå. Etterhvert vil det føles greit eller omtrent som før. Under normale omstendigheter vel å merke.
Gjest Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 det kan være sopp, det kan gi litt rifter og rødhet/oppsvulmethet!
lillespire08+10 Skrevet 28. desember 2010 #6 Skrevet 28. desember 2010 Åja, underlivet forandrer seg! Etter min første fødsel ble det forandret litt der nede, men man lærer seg å leve med det. Sexlivet har vært likedan heldigvis. Under mitt andre svangerskap fikk jeg åreknute i underlivet (!!), men den forsvant etter fødsel, det er 7 uker siden jeg fødte. Føler fortsatt at det er litt åpent der nede, litt gjennomtrekk på en måte. Haha Men har trua på knipeøvelser, og sex er visst bra også for muskulaturen der nede. Men det er normalt at kroppen forandrer seg etter fødsel, sånn er det nok bare (strekkmerker, ekstra kg, åreknuter på legger, hengepupper) Men er jo verdt det :-)
AlmaN Skrevet 28. desember 2010 #7 Skrevet 28. desember 2010 7 uker er ikke så mye da. Jeg syns det tok lengre tid før alt virket noenlunde normalt igjen, men det gikk seg til gradvis. Knipeøvelser og sex er sikkert flott og viktig, men jeg tenker at dette uansett tar tid. Det er ikke noe å stresse med, underlivet er jo "i bruk" hele tiden og det blir på en måte trent opp igjen over tid. Hevelsen etter fødselen kan sitte i lenge også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå