Gå til innhold

Når den lille ikke vil spise..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner og bli litt fortvilet.. Jeg har en gutt på 9 mnd som ikke vil ha i seg så mye mat om dagen Jeg kan jo nevne at han har fått 4 tenner oppe,2 fortenner og 2 hjørnetenner. Så jeg lurer på om det er det som gjør at han ikke vil ha matglass, ikke så mye morsmelkerstatning, og i dag ville han heller ikke ha grøt som han elsker. Han er ikke noe tett i nesen eller han virker heller ikke sår i halsen. Så jeg lurer på om noen andre har vært borte i dette før. Eller om jeg skal ta han til lege.. Det har vært slik i 1-2 uker. Men han virker glad og mett, og han er seg selv( i alltid godt humør). Bare når han er trøtt, så er det litt gråting... Jeg er ganske bekymret, da jeg føler at han ikke får i seg nok næring. Han får i seg nok væske. Håper noen kan komme med noen innputt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig likt ut som gutten min. Bare at han er 3 1/2 mnd da men han spiser mindre i ny og ne men fortsatt er han blid uten om når han skal legge seg. og han kan plutselig bare skrike uansett om han ligger halvveis å sover men da hjelper det å bare putte tutten inn igjen. Men kan nevne det at gutten min får sin første tann og det er en liten jeksel av alle ting. Han gikk ned til og med men gikk fort opp igjen når han fikk en periode der han spiste litt mer igjen.

Skrevet

Snuppa mi er snart 11 mnd og har en slik periode. Jeg har innfunnet meg med at slik er det bare. Så fremt de får nok væske, har tissebleier, og gjerne en bæsjebleie i ny og ne, så er det ok. Barn spiser for å leve, voksne lever for å spise. De små regulerer nok dette selv. Snuppa mi spiste opp ot 2 brødskiver til lunsj tidligere, nå spiser hun 1/2 skive... Det retter seg nok. Bare i han tid.

Skrevet

Helt enig med EgG! Jeg har en på et halvt år, som har vært en storspiser hele tiden. Men de siste ukene har han ikke villet spise noe som helst, drikker bare litt mme. Men jeg stresser ikke med det i det hele tatt, de regulerer det selv. Noen perioder spiser de mye, andre lite! :) Så fremt de ikke er syke, og de vokser normalt og får i seg væske så er det helt i orden!

Skrevet

Jenta mi på 7 mnd har nå fått 8 tenner!! Og hun vil helst ikke ha fin most mat lenger.. Fruktmos kan gå, men ellers vil hun ha mat med biter, brød, banan hun kan bite i selv, kornmo kjeks, middag som jeg kun moser med gaffel og sånne ting..

Grøt kan hun ta på kvelden, men da må jeg lage den tykk eller med revet frukt oppi..

Melk tar hun kun når hun er i halvsøvne seint på kvelden eller tidlig om morran.

Får hun middag på glass, spiser hun kanskje et halvt glass, mens hun gjerne spiser 2-3 ganger så mye hvis jeg lager selv..

Det beste hun kan få er ei tørr brødskive i hånda... (med skorpe)

Det er tydlig at hu gjerne vil tygge litt...

Prøv litt brødbiter med leverpostei...

Skrevet

Prøvd brødskiver? Frukt i biter? Han har jo mange tenner så han kan feks ta en bit av en "hel" banan. Kavring, skorpe, å la han holde brødskiven selv feks er ting som han hjulpet her.

Tutta har hatt en periode nå med dårlig matlyst. Men nå plutselig i dag kom det seg og hun ville ha masse brødskive og grøt. Det går seg til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...