Sydamen Skrevet 27. desember 2010 #1 Skrevet 27. desember 2010 Jeg har bestemt meg for å ta et halvårs pause fra baby-jakten. Fikk en skuffende start på julen ( kl 15.45 på lillejulaften for å være nøyaktig) og kjenner at jeg må ha et halvår uten å tenke på eggløsning, skal-skal ikke drikke vin eller spise brie, telle dager, være overanalytisk på hver milliliter av utflod eller kroppens signaler. Og dessuten burde jeg komme i bedre form (-10kg?) og min kjære og jeg har mye vi burde oppleve før vi blir tre. Jeg har ikke vært aktiv på forumet mer en et par ganger fordi hver gang jeg har turt å skrive/håpe har Tante Rød kommet kjappere enn du kan si "åh-maken-så-dritt-nå-igjen!?". Så kommer det store spørsmålet; jeg skal gå på p-piller tenkte jeg, er det noen som har et merke å anbefale, lite bivirkninger, som ikke er vrange å bli gravid etter ol.? Jeg har ikke gått på hormonell prev. på 6 år, så jeg ikke oppdattert på den fronten. *Babystøv i det nye året!*
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Super_betta Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 27. desember 2010 #2 Skrevet 27. desember 2010 Hei :-) Er ingen ekspert på området men har noen erfaringer med både minipille og vanlig. Hvis det er snakk om ca 6 mnd, ville jeg ikke begynt på vanlige ppiller! det blir mye kluss med dem ofte, og man kan bruke alt fra 2-3mnd til 6mnd eller enda lengre for å få normal syklus etter slutt. det går jo ann å prøve minipille, men mange blir plaget med småblødninger ofte,noe som ikke er noe særlig. Om jeg har forstått deg rett, at dere ønsker en pause fra prøve stresset, men at det ikke gjør noe om du skulle bli gravid i denne perioden...ja da ville jeg brukt bare det å hoppe av i svingen, eller bare ingenting :-) Hvis du klarer å tenke at det ikke er prøving da med ingenting hehe Litt rotete, men håper du forstår :-) :-)
Sydamen Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2010 Hei og tusen takk for svar! Men det er faktisk slik at vi tar en sikkerlig pause fra prøvingen også. Min kjære har blitt medeier i egen ny bedrift, jeg vil/må/bør komme i bedre form, så timingen er bedre om et halvt år. Jeg skjønner hva du mener med å tenke at det er en pause fra stresset, så blir man kanskje gravid da. Men dette er nøye snakket om og bestemt av oss begge. Vi har hatt to store skuffelser denne høsten og vårt forhold må få en sjangse til å bli ennå sterkere før vi begynner igjen. Skal til legen min i morgen og skal se hva hun sier om mini-piller
*lille blomst* Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 evn kan dere bruke kondomer hvis han skal komme inni deg da... Vi brukte det som eneste prevensjon i 2,5 år før jeg ble gravid første gangen. Fordelen var at jeg slapp å bruke noe hormonelt (tåler det dårlig) og den gangen ble jeg gravid med en gang vi startet prøvingen.
81-Mamma<3<3 Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 Vi bruker også kondom! - når vi ikke prøver da Jeg kommer ikke til å gå på noe annen prevansjon før vi har fått de ungene vi vil ha. Hører om mange som sliter med ustabile sykluser o.l etter å ha sluttet på p-piller eller annen hormonprevansjon. Vi har ikke sex sååå ofte, så det er mindre stress for han å dra på en kondom, enn hva det er for meg å gå på hormoner.. Men det er jo selvfølgelig noe man må vurdere selv.. Nå kan jeg ikke mye om de ulike typene prevansjon, men mener minipiller inneholder minst, eller ikke noe hormoner. Så måtte jeg gått på piller ville jeg valgt det. Men de må tas på samme tidspunkt hver dag da...
Sydamen Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2010 Hei, glemte å skrive at kondomer ikke er noe særlig for mitt underliv. Vi har brukt det og hoppet av i svingen(*flau*) før, men jeg reagerer på kondomen og klør innvendig i flere dager etterpå. Var hos legen min i dag og fått Mercilon....så nå får vi hvordan dette går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå