Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #1 Skrevet 27. desember 2010 Gutt 21 mnd.Har begynt å få noe slags "raserianfall"? Når disse anfallene oppstår,så blir han så sint/frustrert (?) at han biter seg selv såpass hardt at det blir merker i huden. Han slår seg selv i tillegg. Jeg er superredd for hvordan dette kan utvikle seg. Jeg er også i tvil om hvordan vi skal takle situasjonen. Jeg kan nemlig INGENTING om dette,og jeg finner lite på nett. Hittil har vi forholdt oss rolige og oversett "selvskadingen". Er det noen der ute som kan berolige meg med at dette er noe som går over?( Og at vi ikke er de eneste...)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 har desverre ikke no erfaring med dette med barna mine, men jeg syns du skal ta det opp med helsestasjonen der du kan få profesjonelle svar, så ikke du hører her inne at pyttsatt det er ikke farlig oxo kunne det kansje ha stoppet hvis du hadde fått ordentlige svar fra helsestasjon. ønsker deg lykke til å håper det bare er en fase.
81-Mamma<3<3 Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Jeg tenker det er en måte å reagere på. Han viser at han er lei seg eller at noe er galt. Jeg ville trøstet han! Ta han på fanget, eller sett deg ned ved siden av han. Snakk med han. Spør: er du lei deg? hvorfor det?... Vis at du forstår! Forklar at det er helt greit å være sint og lei seg. Men at det ikke er så lurt å skade seg selv. Fortell om andre måter han kan reagere på. For eksempel at han må komme til deg å fortelle, eller hente kose bamsen sin, og fortelle det til den. Eller andre løsninger du kommer på. Da vil han lære seg å snakke om følelsene sine, og lære seg at han kan få hjelp av andre! Du kan jo ta det opp med helse søster også! Håper det ordner seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå