Gå til innhold

Baby call

Nurketmitt  **Høygravid**

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en baby call å anbefale? Hva bør man tenke på? Noen som har prøvd med kamera, eller er det bare unødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt behov for kamera på babycallen, så det ville jeg nok ikke prioritert.

En ting jeg synes er viktig er at foreldredelen gir beskjed dersom babydelen er utenfor rekkevidde eller tom for batteri (har ikke kontakt med babydelen).

Skrevet

Vi kjøpte Prima Nova etter å ha prøvd noen billigmerker. Er fornøyd med den vi har nå. Den sier ifra når det ikke er signal, når man er utenfor rekkevidde og når mottakeren eller senderen er tom for batteri. Da er det bare å sette i ledningen. Har aldri opplevd å ikke høre jenta vår med den. Hatt den i over 1 år nå.

Koster 1200 kr men vi mener det var verdt det :)

Skrevet

hei, vi fikk den nye modellen som er kommet til jul. Den heter NEO NATE. og er en norskprodusert type som er nokså lik prima nova tror jeg. Denne er vi superfornøyde med, liten og enkel. Viser temp, foreldreenhenten har oversikt over batterikapasitet på barneenheten osv!! Mange kjekke funksjoner. Også vibrering. En av grunnene til at vi valgte denne i steden for andre var at den har litiumbatteri som har mye mindre stråling enn alle andre batterier og skal være mer holdbare også!!

Den har også 800m rekkevidde!

koster rundt 1200 kr men er verdt det :D

Skrevet

Ok! Takk for tips - jeg skal gjøre litt reserach. Ser at det er viktig at den har følgende funksjoner:

Er liten

Lett å betjene

Begge enhetene kan lades opp når de er i bruk

Har god batterikapasitet

Har god rekkevidde

Har vibrering

Viser temperatur

Viser når batteriet holder på å gå ut

Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥
Skrevet

Jeg har også kjøpt Neo Nate :) Dro for å kjøpe Super Nova, men det er basically den samme babycallen. Fikk forklart at den har enda lavere stråling og bra funksjoner, som unge2011 sier, og at de også hadde mye greiere garantiordning iom at de tok tilbake alt som evt gikk galt med den. Super Nova var visstnok litt mer vriene på hva de tok tilbake. - Dette er bare det jeg fikk fortalt i butikken, jeg vet ingenting om det av erfaring!

Men vi har testet Neo Nate og den virker veldig bra :) Følsomheten kan stilles inn så den ikke reagerer på bakgrunnsstøy. Liker veldig godt at det er med to ladestasjoner, så kan begge enhetene stå på lading om nødvendig, mens de er aktive. Selve callen er også mindre enn Super Nova sin.

Babycall med kamera ble jeg faktisk anbefalt å ikke kjøpe om jeg ikke ville spesifikt ha det, blant annet fordi strålingen visstnok var større og fordi batteritiden ble drastisk kortere når kameraet sto på. Men dette kan hende varierer med type og merke - det vet jeg ikke. Føler uansett ikke behovet, annet enn for å evt kunne sjekke at ikke katta har hoppet oppi vogna. Men det blir nok til at vi har på myggnetting over uansett hvis lillegutt skal sove ute.

Skrevet

Vibrering og temperatur er ikke nødvendig for min del... MEN beskjed om dekning ER! Ønsker også en som har lite stråling.

Har de siste årene hatt super nova, og har ikke vært fornøyd. Når jeg kastet "skiten" stod ungen å hylte på rommet sitt (2år), baby call'en stod på max følsomhet, og foreldre enheten gav ingen lyd!

Endte opp med en Neo nate denne gangen. -Uten nøye reserach, -vi måtte ha en ny nå! (bor slik at vi må ha den på om natta). Så langt fornøyd, eneste minuset er at det ikke er dekningsindikator, men den gir beskjed om den er utenfor dekning.

Skrevet

Vi har hatt Prima Nova i 2 år og har brukt den masse. Den er litt dyr og veldig enkel, men den har fungert helt som den skal og vi er egentlig godt fornøyd. Har aldri følt behov for kamera, temperatur eller luftfuktighet f.eks. Vibrasjon kan være aktuelt en sjelden gang, men som regel ikke.

Skrevet

Vår SuperNOVA har alle disse + litt til. Jeg er superfornøyd med denne! For min del trengs ikke kamera. Du er jo i nærheten av barnet og følger med uansett.

Lykke til med valget :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...