Gå til innhold

TROR jeg har funnet en "kur" på disse 30 minutters duppene på dagtid!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt som bare sover 30 min av gangen på dagtid. Litt frustrerende. Idag etter han hadde sovet 15-20 min kom jeg tilfeldigvis til å dytte litt borti vogna (han sover i vogna inne på dagtid), og da våknet han sånn bittelitt.. altså, han våknet ikke slik at han lukket opp øynene ellernoe, bare så at han beveget litt på seg, og det var tydelig at han merket at jeg var borti vognen. Så, han beveget litt på seg, og sov videre. Og da sov han i 2 timer. Tenkte ikke noe over da at det var fordi jeg "vekket" han litt, men så skjedde det samme da han hadde neste dupp... han hadde sovet sikkert 15-20 min også ringer det på døra.. og ringeklokka står omtrent rett over hodet hans, så han skvatt til.. da våknet han litt mer enn sist, men ga han bare sutten også sovnet han med engang igjen. Og nå sov han 1,5 time.

Mulig det bare er tilfeldig altså, ikke vet jeg. Men skal hvertfall teste ut dette videre imårra, og se om det funker ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi sov også kun 30 min om gangen. Hun våkner ganske nøyaktig etter 30 minutter, før måtte jeg ta henne opp, men nå vet jeg at jeg kan få henne til å sove lenger.

Hun våkner uansett, men da er det bare å vugge vogna litt så sovner hun igjen. I begynnelsen jobbet jeg litt med dette, men nå virker det som om hun "vet" at hun skal sove lenger enn 30 min:P Og nå sover hun forresten omtrent 1 time, 1,5 t om det er en god dag..

Men kanskje det hadde vært en ide å få babyen til å våkne litt, tror det må prøves ut her også:)

Skrevet

Dette er en kjent måte for å få dem til å sove lenger. De går gjennom dype og lette søvnfaser. Etter ca 30 går de igjennom en lett fase og våkner lett. Hvis de våkner litt i en dyp fase så blir "klokken" nullstillt og da er det igjen 30 min til lett fase. Da har de bedre sjanse for å sove igjennom lette fasen.

Skrevet

Tror det er the Baby Whisperer metoden som har dette som del av sine sove anbefalinger.

Skrevet

Jeg leste innlegget ditt tidligere i dag når jenta mi sov. Og som vanlig våknet hun etter 35 minutter. Hun er 7 mnd, og har sovet 3x35/40 min på dagen de siste tre mnd. Og jeg har prøvd mange tips og triks folk har kommet med men ingenting har funket, FØR NÅ! Gikk inn på på rommet og lagde litt lyd sånn at hun vred på hodet og gryntet når hun hadde sovet ca 20 min, og nå har hun sovet i en time og et kvarter. Vet ikke om det er tilfeldig, men skal prøve neste lur også ;) Takk for tips!

Skrevet

Dette høres nesten litt utrolig ut. Snuppa mi er innstilt på 45 min. Jeg er redd for å lage så mye lyd at hun våkner jeg... Da blir jo duppen bare 20min eller så!

Skrevet

mulig dette er en kjent metode , men jeg har helt ærlig aldri hørt om det før :) men det funker hvertfall, gjorde det samme idag og han har sovet en 1,5 timers dupp og en på 2 timer

Skrevet

Dette høres jo nesten for godt ut til å være sant! Jeg har også en 30-minutterssover! Gleder meg til å prøve i morgen! :o)

Skrevet

Jeg har også en 30 minutter!!! Nå ble jeg ivrig på å prøve! Da skal jeg gå inn på rommet hans etter 20 min i morgen:)

Wow hvis dette virker??? ja da blir jeg sjeleglad!

Skrevet

Dette innlegget skal jeg følge med på. Hvis flere har denne erfaringen så skal jeg jammen prøve det. Hva gjør du for å "vekke" han da?

Skrevet

Denne erfaringen har jeg også på sønnen min på 7 mnd. Har aldri brukt å "vekke han" litt eller noe men de gangene han har småvåkna med øya åpne osv etter 25 min feks og jeg har gitt han smokken igjen så har han stort sett alltid hatt en lang dupp! Langduppen hans kan variere fra 1t til 2,5t så da slår han gjerne til med en som er ekstra lang!

Har heller aldri hørt om denne metoden for å få de til å sove lengre dupper før :)

Skrevet

Denne erfaringen har jeg også på sønnen min på 7 mnd. Har aldri brukt å "vekke han" litt eller noe men de gangene han har småvåkna med øya åpne osv etter 25 min feks og jeg har gitt han smokken igjen så har han stort sett alltid hatt en lang dupp! Langduppen hans kan variere fra 1t til 2,5t så da slår han gjerne til med en som er ekstra lang!

Har heller aldri hørt om denne metoden for å få de til å sove lengre dupper før :)

Skrevet

Ja, jeg har lest en lignende metode her inne tidligere- som går ut på at man "småvekker" babyen etter 25 minutter eller så, ved å flytte litt på ham i senga eller lignende for å få dem til å sove lenger, men det funker ikke på alle babyer kan jeg si (dessverre..) :P

Skrevet

Lillegutt her i huset har nå i dag sovet 2x50 min!!! Har aldri opplevd det før! Helt utrolig:) Dette virket jo. Vekket han litt etter 20 min, og vips, så sov han jaggu 30 til:)

TAKK TUSEN TAKK!:) hehe

Skrevet

hehe så bra det virker for andre også!! ;) TYdeligvis ikke bare meg som ikke hadde hørt om denne metoden før!:)

Jeg er på dag 3 med denne metoden nå, og det funker fortsatt. Det kan neppe være tilfeldig :)

Skrevet

Håper det ikke er tilfeldigheter ja, men d kan det vel ikke være:) Lillegutt var en drøm i sted, superblid og kjempeopplagt! Jeg hadde ikke hørt noe om dette. Har jo slitt med disse halvtimene siden han ble født. Føler at jeg må legge han hele tiden, men nå kan jeg kanskje få færre dupper i løpet av dagen:)

Skrevet

Det funker med min jente også! Nå våkner hun selv etter ca. 30 minutter, men litt gynging av vogna så sovner hun fort igjen. Kan hende hun sover litt lenger enn forrige gang, men vi er opp i 1-1,5 time om gangen:D

Denne tråden gjør meg virkelig glad, tenk at så mange har funnet løsning:D

Skrevet

Denne linken kunne ikke dukket opp på et bedre tidspunkt. Logget meg på DIB av ren frustrasjon over at min sønn på 8 mnd aldri sover mer enn 30 minutter av gangen uansett hva jeg prøver. Pleier sjeldent å være her inn lenger siden jeg har tre tette små. Dette skal definitivt utprøves i morgen! I tillegg er han helt i sin beste mammadalt-alder for tiden så husarbeid blir det dårlig med for tiden.

Skrevet

Men hvordan småvekker dere barna uten å vekke dem?!?

Jeg prøvde i dag for snuppa mi er stilt inn på 45min. Hun ligger ute i vogn når temeraturen tilsier det. Så i dag var det utesoving og jeg gikk ut etter ca 20min og bråkte litt. Ikke mye, men litt. Flyttet litt på noen planker som var plassert ved vogna osv. slik at de skulle bråke litt, men snuppa våknet etter 45min som vanlig...

Skrevet

Jeg bare stryker han litt på kinnet, helt til han rykker på seg eller beveger en hånd eller noe sånt ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...