Gå til innhold

Noen som vet noe om Prednisol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har lest en del inne på nettet...og det står at prednisol er bra å ta når man har endometriose. Noen som har tatt prednisol her inne?

Får man evt resept på CFC og kan hente ut i danmark, eller må jeg få det her i norge og gå til fastlegen? Hvilke doser har dere tatt(er det piller)?

Takker så mye for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har tatt prednisolon, det er piller. Fikk resept av gynekologen min. Hun mente man helst skulle ta det i 4-6 uker før behandling(lave doser) for å få størst mulig effekt. Jeg tok det i 4 uker en gang(5mg). Har ikke endometriose, men har tatt det pga autoimmun sykdom. Har sett andre her inne som har brukt større doser over kortere tid. Vil anbefale deg å høre med gynekologen din eller fastlegen hva de mener om dette. Jeg tok ikke prednisolon på det siste forsøket. Da fikk jeg medrol på CFC. Dette skal gjøre samme nytten, men er mye sterkere og jeg tok 16mg 3 dager, 8mg 1 dag og 4mg 1 dag. Send mail til CFC og spør om du kan få dette pga endo. Det får du isåfall gratis på klinikken. Jeg ble gravid på siste forsøket, og tror medrolen var en medvirkende årsak til det.

Skrevet

Tusen takk for svar Håpefull38, jeg skal sende en mail til CFC og høre med de jeg ang medrol:)

Er jo allerede på syklusdag 7 og er ferdig med pergo idag....så da blir det iallfall ikke noe prednisolon!

Skrevet

Ser det står registrert at jeg har svart, men svaret er ikke her så da prøver jeg på nytt:

Det er ikke for sent for deg å bruke prednisolon. Du kan godt bruke prednisolon nå rett før insem og i noen dager, men da tror jeg sikkert du får en høyere dose. Kanskje 10-15mg. Ring fastlegen eller gyn hvis du ikke får medrol av CFC.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...