Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg begynner å bli litt engstelig nå. Jenta mi er snart 4 mnd og jeg fullammer. Hun ser ut til å ha det bra, men jeg blir stresset for hvor lenge hun kan gå sånn. Når skal man eventuelt sette i gang tiltak og eventuelt ta kontakt med helsesøster eller lege? Har prøvd å smøre litt uttynnet grønnsåpe uten noen særlig effekt. Har og gitt henne litt sviskepurre uten at noe kom. Og har prøvd å "måle" tempen uten at det er antydning til avføring på den når man tar den ut. Noen som har erfaring på området? Kjerringråd? Betryggende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det virker som hun ikke har noe ubehag av det så er det sikkert ingen fare. Men jeg synes 17 dager er for lenge uten å ha avføring. Jeg ville snakket med helsestasjonen eller fastlegen i morgen for sikkerhets skyld.

:)

Skrevet

Enig, ta kontakt med HS i morgen. Tror det er helt vanlig kan gå opp til 10 dager, men noe mer enn det bør det ikke gå.

Skrevet

Har snakket med helsesøster idag. Hun sa at det i skjeldne tilfeller kan gå opp til 4 uker. Eneste tiltaket jeg skulle gjøre var å massere magen ca 3 ganger om dagen, syklebevegelser med bena, presse bena hennes lett mot magen hennes og smøre olje eller flytende såpe rundt endetarmsåpningen for å stimulere ut avføring som kan ligge helt nederst. Og siden jenta mi tar pupp enda, så skulle jeg ikke sette igang noen andre tiltak enda. Så, da får jeg bare smøre meg med tålmodighet og se når det kommer. Kanskje på fredag i kirken når hun skal døpes? ;p

Skrevet

Min gikk i 15 dager uten å bæsje en gang. Må bare vente og se an. Det er faktisk litt luksusproblen ser jeg nå, nå bæsjer han hver dag... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...