Gå til innhold

1. trimester går jo så sakte! Synes liksom aldri jeg kommer meg til 2. tri.

Anbefalte innlegg

Testa positivt 12.11 som er litt over 6 uker siden. Og det virker som flere måneder siden! Jeg var på ultralyd på Ahus 10.12 og fikk da vite at jeg var 6+6 og ble jo da satt over en uke tilbake i forhold til det jeg selv trodde (8+0). I følge min egen beregning er jeg nå 10+3, men i følge den tidlige ultralyden er jeg da 9+2.

Sist gang gikk 1. trimester unna på 1-2-3, men nå synes jeg det tar evigheter å komme over de "magiske" 12 ukene.

Tror litt av frustrasjonen kanskje kommer av at jeg er sykemeldt og at kroppen blir sliten av ingen ting. Lurer veldig på hvordan kroppen kommer til å takle å gå ut i 100 % jobb igjen fra neste mandag, men tror nok tida kommer til å gå kjappere når jeg ikke "dasser" hjemme hver dag ;) (har vært sm i ca 2 uker, så har ikke gått hjemme hele tida altså).

I tillegg er det en hel haug med venninner som er gravide og "alle" har kommet noen eller flere uker lengre enn meg! Sist gang jeg var gravid var det også sånn, men da var det jeg som var lengst på vei, hehe.

Jeg gleder meg til 2. tri, til våren, til å bli i bedre form, til å se at magen vokser og ikke minst til å kjenne spark igjen!

Fortsetter under...

Det syntes jeg også - tiden frem til ordinær ultralyd gikk veldig sakte. Deretter har ukene fått vinger og nå er det plutselig bare 6 uker igjen her...Det med at andre du kjenner ligger noen uker foran-er nok fordi de som ligger bak deg ikke har fortalt noe enda. Lykke til videre!

Gjest En til 2011 <3

Synes også tiden snegler seg av sted. Er 7 uker nå.... tiden står stille føles det som :)

Blir godt å passere di magiske 12 ukene :) Er så stille nå i julen,sikkert derfor dagene er så lange. Blir godt å få hverdagen tilbake,da kommer dagene til å gå fortere :)

Heisann, enig med deg der at tiden går så alt for sakte:-)

De satt deg vel ikke tilbake på en så tidlig ul, ting vokser jo sånn i rykk og napp i begynnelsen....

Jeg har vært på 2 tidlige ul ifm brunlig utflod, og første ul da jeg var 7+2, beregnet ul apparatet ut at jeg var 6+3, men ved neste ul 11 dager senere var veksten tatt igjen:-)

Lillemy75: Nei, jeg ble vel ikke offisielt satt tilbake, men han mente jo jeg var en uke mindre på vei. Jeg tar ikke det så tungt, de vokser jo i rykk og napp som du sier, dessuten var det en utvendig ul på ca 1 min og jeg kan ikke si den var særlig nøyaktig.... ;)

Neste ul er en privat jeg betaler for selv, mest for gøy og en god del for at det kanskje skal "synke inn" litt at jeg har en baby i magen... Jeg antar at den blir en god del mer nøyaktig. De skulle visst sjekke både det ene og det andre så vidt jeg har skjønt. Eneste kjipe er at sambo ant ikke får vært med for det er tidlig på morgenen og han har nettopp starta i ny jobb så han vil ikke/kan ikke ta seg fri. Men jeg får sikkert med noen bilder :D

Annonse

Veldig enig med dere i at tiden går sakte. Jeg er 6+1 og syns dagene snegler seg avgårde. Vil bare komme til 2 trimester så vet jeg at sjansen for at dette svangerskapet skal gå bra er store... Sånn var det i forrige svangerskap også, dagene gikk så sent de første 3 månedene. kikker på papiret hver gang toalettbesøk, livredd for at det skal være blod på papiret, Hehe, blir ganske engstelig i dette trimesteret, men sånn er det vel for de fleste..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...