Gå til innhold

En liten oppdatering fra en liten familie her i Drammen:)

Mamma`n til Ole Kristian

Anbefalte innlegg

Hei igjen mine kjære venner:)

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne og skrevet og lest, må prøve og lese meg opp sånn litt etter hvert. Men det aller viktigste er at det står bra til med dere alle sammen:)

Som jeg har skrevet før måtte jeg jo forløses 1/11 pga pre-eklampsi og HELLP syndrom. Hadde veldig høye leverprøver og lave tromboytter. Når dette er for lavt vil ikke blodet koagulere og de vil til slutt ikke kunne operere meg. men jeg fikk spinalbedøvelse og var våken under hele keisersnittet. Hørte barnegråt da de tok den lille mannen ut og forsvant inn på et rom ved siden av. Men da tenkte jeg, han lever iallfall:)

Så kom noen tøffe dager for oss alle. Jeg lå på post-op pga veldig høyt blodtrykk som måtte holdes under konstant overvåkning. Den lille mannen lå på Nyfødt Intensiv, så en pappa måtte løpe mellom han og meg. Jeg ble forløst mandag kveld, og fikk ikke se min sønn før på onsdag kveld:/

Sakte men sikkert kom jeg meg opp på bene, den lille mannen lå med cpap i kuvøsen og vi var der flere ganger om dagen og hadde han ute på brystet:) Heldigvis så alt fint ut, ingen infeksjoner og ingen tegn på hjerneblødning. En uke etter han ble født, kunne vi overflyttes til Nyfødt Intensiv her i Drammen, en gledens dag:)

Ole Kristian er en frik og rask gutt, tåler maten godt og etter hvert kan han ligge uten cpap og kommer ut av kuvøsen og over i varmeseng. Kort tid etterpå er han over i vanlig seng. Som sagt, alt ser fint ut og ingen komplikasjoner oppstår. Han spiser og legger sakte med sikkert på seg:)

Så kommer vi frem til mandag 20/12, da kan vi få reise hjem:) Ole Kristian veier da 2255 og er blitt 44 cm lang. Opprinnelig var han 1149 gram og 37,5 cm lang.

Det er deilig og komme hjem, men litt skremmende også. Vi har jo frem til nå alltid hatt noen rundt oss som vi kan spørre om råd og hjelp. Første natten sover jeg ikke, men natten etter går mye bedre:) Han spiser sånn ca hver tredje time, så dagene og nettene går med til mat, søvn og litt kos:)

Svein har heldigvis fri nå, så jeg sover noen timer på kvelden før nattestell og matingen begynner. Så sover jeg litt sånn inni mellom når Ole Kristian sover. Men det går mye bedre nå, nå har vi kommet inn i en god rytme og gode rutiner.

På julaften var vi nede på sykehuset til en vektkontroll, da hadde han gått opp til 2417 gram, så han har fint tålt og komme hjem:)

Vi koser oss med mirakelgutten vår og blir om mulig mer og mer forelsket for hver dag som går:) Helt klart er han jo verdens nydeligste:)

varm klem fra meg til dere alle sammen:)

Fortsetter under...

Rørende!!! :)

Har tenkt mye på deg, og det er så godt å høre at det er gått så fint! Er ikke bare bare å få barn så tidlig og man skal tenke klart. Om jeg ikke husker feil så hadde vi termin omtrent samtidig. Jeg har termin 22 Januar, men blir satt igang om ca 10 dager om det ikke har skjedd noe.

Nå kan dere endelig kose dere hjemme som en familie skal. Og for en nydelig gutt dere har fått! Kan tenke meg dere er stolte :)

God klem!

Heisann Tirirlgirl :)

Så trivelig å høre fra deg igjen, jeg har tenkt kjempe masse på deg :) Også rørende å lese at dere endelig har fått med dere lille Ole-Kristian hjem, måtte felle en tåre når jeg leste innlegget ditt. Og det er bare så herlig å lese at alt har gått så flott med gutten :)

Håper du storkoser deg sammens med din lille familien. Du får ha en fortsatt god jul og et strålende godt nytt år :)

Mange juleklemmer fra meg :)

Så godt å høyra at alt står bra til hos dykk! Og gratulerer med vesle mirakelguten! Har følgt med deg i kulissane her inne og det vart jo ein trøblete affære dette her. Flott at alt går bra no! Og så bra at de fekk reisa heim før jula!

Lukke til vidare med den vesle familien dykkar!

Annonse

Hei Tirilgirl,

Så koselig og høre at det går bra med det lille nurket deres da :) Jeg har prøvd og holde meg oppdatert på hvordan det går med dere. Så nydelig bilde det var av prinsen deres.

Gleder meg til det er våres tur snart, det er mye spark i maven og det er deini. Er nå 26+2 uker :)

Varm hilsen fra drammens jente

Hei Irene!

Vel overstått jul og snart inngang til et spennende 2011 for oss begge! Er så godt å høre at alt står bra til med dere og at lilleprinsen vokser og har super utvikling! Høres ut som han har alle gode forutsetninger til å bli en frisk og rask kar i årene fremover.

Jeg har endelig vært på ord. UL - en milepæl jeg nesten ikke turte tro jeg skulle få oppleve, så godt! Alt så fint ut, men klarer vel ikke helt slappe av ennå, selv om jeg slår mine rekorder hele veien. Ser ut som ei jente med termin 19. mai, krysser fingre fremover....

Kos dere videre med nyttårsfeiring og fine dager med gullet, unner deg dette med hele mitt hjerte!

Klem fra meg på Strømmen

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...