Gå til innhold

HJELP!!! Noen uker til termin, og hva trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemmeværende med gutten vår på 19 mnd , fulltidsstudent og høygravid - tankene og energien har derfor vært konsentrert rundt andre ting. Men nå begynner det jammen å nærme seg, gitt - og jeg har ingen vinterbarn fra før. Jeg trenger derfor hjelp til å lage en liste over hva vi trenger til babyankomst i januar -- tenker på ALT!

Noen med friskt minne som kan hjelpe en distrè, høygravid mamma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

seng, vogn, bilstol er vel de viktigste tingene. Stellebord har du vel, lammeskinn i vognen? gulpekluter, smokk, ullklær, bleier, body, strømpebukser, sparkebukser og gensre, en vinterdress, votter, ullsokker, lue. Teppe til å ligge på i stuen, bæretøy? siden du har en liten fra før har du vel mye av tingene fra før :-) Brystvortekrem, bind, ammepute, ammeinnlegg osv

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Synes innlegget over sier det meste, men ville bare tipse deg om at ull ikke trenger å vaskes så ofte som bomull, og man trenger derfor ikke alltid så mye av hvert. Med mindre man har en baby som gulper veldig mye da hehe...mini her er fire måneder straks, og han har til nå brukt 3 strömpebukser og ikke noe annet...han har flere i bomull, som kun ble brukt de förste par dagene etter hjemkomst, för jeg gikk over på ull.

Skrevet

Vinterdress til nyfødt?? Virkelig ikke nødvendig spør du meg. De ligger som oftest i en god varm dunpose i vogna når en er ute.

Uansett, anbefaler å kjøpe ull - bodyer, strømpebukser og ulldresser. I tillegg anbefaler jeg gulpekluter (flanell/tøybleier fra sparkjøp) ca 15 stk + små kluter til vask og stell. (Min baby gulpet MYE)

I tillegg trenger du bleier, sinksalve osv.

Dunpose (som nevnt over), tepper - helst i ull, babydyne, sengetøy, lammeskinn, til vogna eller senga.

Skal du ikke amme så er det å kjøpe inn flasker og mikrosterilisator.

Vugge til de første månedene

Kommer ikke på mer i farta! Lykke til!

Skrevet

En annen genial ting er dunpose til bilstolen! Den snurpet vi igjen så mini var god og varm også på vei til bilen.

Skrevet

Enig i disse over her, og utedress er da absolutt ikke nødvendig.. disse "bamse"-dressene man får kjøpt på cubus/kapphal osv er mer er nok =)

Vil gjerne legge til en ting som har blitt en STOR nødvendighet her i huset.. sånn sove-pose til babyer! Som ser ut som kjole på en måte.. vi fant plutselig lillegutt med hodet langt under dynen ,og etter det har vi ikke turt å bruke dyne på han. så vi bruker bare disse posene! fåes kjøpt for 98 kr på ikea, og de er helt supre =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...