Gå til innhold

Hamstrer dere bleier, nå før nyttår?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi ble anbefalt å hamstre bleier fordi de kom til å slutte med dette tilbudet etter nyttår. Vi fikk handle så mye vi ville på Kiwi..men etter å ha fylt to handlevogner fulle og bært flere lass ut i bilen gikk det opp for oss at det vi sparte faktisk ikke var supermye...(alle monner drar da)

Så da lurer jeg litt på hvor mye bleier det faktisk går når folk sier at dette er et slik bra tilbud...( jeg vet ikke, er vår første baby. )

Hvor mye bør en kjøpe av hver type?

Det er ikke lett å vite hvor mye bleier som går, og av hvilken type. Med Veslefrøkna gikk vi omtrent rett på str2 og brukte det ganske lenge. Så brukte vi str3 bittelitt før vi hoppet til str4 og brukte det veldig lenge. Nå har vi gått over til str5 for en stund siden (hun er 15 mnd) og tror nok vi må over på str6 i alle fall om natta om ikke så lenge. Men Veslefrøkna var lang (53cm) og selv om hun var helt normal i vekt da hun ble født (3500g) så gikk hun superkjapt opp i vekt og lengde og stagnerte egentlig ikke før hun rundet året.

Så jeg tror det er veldig individuelt og avhengig av om det er gutt/jente, vekt osv.

Hvordan kan du ha kommet frem til at du ikke har spart??

Vi har handlet en del de siste ukene og har grovt regnet spart ca 3000,- på 100 pakker de første årene ;) Har ikke helt oversikt over hvor mange pakker vi har kjøpt av hver, men mest av str. 4 og 5 (up&go) de er dyrest..

Regnestykket hos Kiwi ser slik ut:

23,40 pr pakke, 2 pakker for en = ca 12,- pr pakke x 100= 1200,-

Regnestykket hos Rema ser slik ut:

49 pr. pakke x100 = 4900,-

Så hvordan ser ditt regnestykket ut Ninga?

Fortsatt god jul ;)

Coop prix skal velge selge de 3pk bleiene sine neste år også? Har ikke hørt noe annet. De er jo billige og som Coop medlem får du halv pris av det også :) Jeg betaler 40 kr for 3 pk med pampers bleier, alle str :)

Annonse

Å ja, glemte å skrive at det kan jo ikke sammenlignes pris på forskjellige merker, prisen jeg har kommet frem til er på Libero, som Kiwi har og jeg ville ikke valgt noe annet ;)

Så prisene variere stort, hvis man bruker Pampers er jo de også billige på Rema.. og Rimi har vel en rabatt ordning på Pampers.. ;)

Kjøpte seks pakker libero på Kiwi i går, kjøper som regel litt når jeg en sjelden gang er innom Kiwi. Synes det er sykt billig! Jeg har en bleiejente, jeg da, kjøper ikke noe til babyen i magen :-)

Ninga;

regnestykket er enkelt,

to pakker Libero koster 23.40,- på Kiwi (2 for 1) og 2 pakker Libero ca.100,- på Rema, du sparer da ca 76,- på to pakker, igjen delt på 2 = ca.38,- pr pakke er altså det du sparer på Libero ;)

;)

Da har jeg hamstret, 48 pakker ble det på Kiwi i dag..

Ser en av dere har hamstret 100 pakker, hmm.. jeg må vel hamstre litt til jeg også da. Vet at det går mange pakker med det som engang het xl og xl+ (6 og 7?), så her kan jeg nok handle mer.. Synes også det er litt vanskelig å vite hvor mye jeg trenger av hver pakke før den tid, enda jeg har hatt 4 bleiebarn..

oj, fikk du kjøpt såå mange pakker på engang??

Her har det vært en begrensning på 4 pakker siden oppslaget på nyhetene om at polakker også hamstrer ;)

Jeg har ikke kjøpt noen av 6 og 7 men 4 og 5 (up&go) isteden

burde kanskje kjøpt noen av de største, men vet ikke om de finnes lengre ;) tittet hovedsaklig på vekt angivelsen på pakkene jeg da ;) ..

Annonse

Herlighet, firstprice bleier koster 5 kroner for stooor pakke på kiwi. De bleiene er kjempefine og finnes i vanlig og up&go. Er vel ikke nødvendig å hamstre da... og hvertfall ikke når pampers og libereo er mye mye dyrere, selv med bleieavtale...

Eneste minuset er at de ikke finnes i de minste størrelsene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...