Gå til innhold

Risikosvangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg skulle bli gravid igjen vil det være risikosvangerskap de luxe. Har egentlig blitt frarådet flere barn men vil så gjerne ha et lite søsken ... Har passert 40. Mannen min har egentlig satt ned foten, vet ikke hvordan jeg skal få han med på det?

Etterhvert som den eldste nå vokser til, ser jeg at behov for søsken blir større og større. Flere jeg kjenner har fått barn etter 40 (det er ikke derfor det er risiko altså, det kommer i tillegg).

Noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også på hvorfor det ville bli et risikosvangerskap. Det er jo helt avgjørende hva grunner er om du skal få en til eller ikke

Skrevet

Du sier at behovet for søsken blir større og større. Nå vet jeg ikke hvor gamle barna/barnet ditt er, men behovet for en frisk mamma vil vel heller ikke avta?

Hvis det er risiko for ditt liv/helse det er snakk om ville jeg nok tenkt meg godt om ja.

Skrevet

Veldig vanskelig å råde deg når du ikke vil fortelle nok.

Skrevet

Man kan aldri sette seg selv i andres sted, og jeg aner jo ingenting om hvordan ditt liv og din virkelighet er. Men om jeg selv hadde fått råd av lege om å ikke få flere barn fordi det innebærer stor risiko, OG mannen min absolutt ikke ville, OG jeg hadde ihvertfall ett barn allerede - da tror jeg nok jeg hadde prøvd å forsone meg med tanken på at det ikke kunne bli flere barn. Dersom risikoen gjelder mors helse ville jeg uten tvil slått tanken fra meg, fordi det barnet som allerede finnes trenger en frisk og rask mamma i mange år til. Men det er nå bare mine tanker. Selv har jeg to barn og er nygravid (krysser fingrene for at det holder seg på plass!!) med en attpåklatt, så det er jo lett for meg å si til andre at det må være greit med ett barn.... Jeg kan jo godt forstå lengselen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...