Gå til innhold

Kan noen med kjennskap til symptomer på kreft se hit litt...vær så snill!

Anbefalte innlegg

En i nær familie har hatt kraftige ryggsmerter i mange uker nå. Det er til tider så ille at han ikke greier å stå oppreist. I tillegg har han blod i avføringen og er endel plaget med forstoppelse. Vært hos lege to ganger og der har det blirr konkludert med hemoroider og en rygg-forskyvning, og fått "behandling" for dette. Men han er stadig dårligere, ryggsmertene er ille, blodet forsvinner ikke og han er generelt dårlig. Denne legen har ikke engang tatt en blodprøve av han.

Jeg tenker jo kreft selvfølgelig og tror ikke man behøver å være hypokonder for å tenke i de baner. Hva skal man gjøre da, med en lege som ikke ser alvoret i ting?

Hva kan dette være for noe?

Fortsetter under...

Jeg tenker slettes ikke kreft når jeg hører slike symptomer.. (ja er sykepleier og har jobbet med kreftpasienter) Hemoroider går ikke over på 1-2-3 og kan gi plager og blødninger leeeenge.. En rygg går heller ikke over av seg selv og kan ta lang tid å heles.. Pasienten må jo selv stille spørsmål til legen om han ikke er fornøyd med behandlingen, evt kan han få noen pårørende til å være med til legen og snakke med ham. Legen har nok vurdert symptomer og sykdomsbilde før han satte en diagnose selv om han ikke har tatt blodprøver.. (noe som forøvrig ikke er vanlig med ryggsmerter eller hemoroider) Så jo, jeg synes du er litt hypokonder som tenker kreft med slike symptomer...

Dersom personen er over 40 år og i tillegg har en usunn livsstil, skal krefti i tykktarm og endetarm UTELUKKES. Da trengs en koloskopi blant annet. Men det er jo størst sannsynlighet for at det ikke er kreft selvfølgelig, men jeg tenker at det aldri skal avfeies sånn uten videre. Jeg syns forøvrig det er veldig rart at blodprøver ikke har blitt tatt.

Hilsen en annen sykepleier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...