maya666 Skrevet 27. desember 2010 #1 Skrevet 27. desember 2010 hei.. når begynte dere med å gi babyene deres brødmat (små brødbiter) første gang??
maya666 Skrevet 27. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2010 brukte du smør og pålegg da og?? evt hva slags pålegg da?
stearin Skrevet 27. desember 2010 #4 Skrevet 27. desember 2010 Lurer på det samme som deg maya.. Men 5 mnd, er det ikke litt skummelt om brødbiten setter seg fast da?
maya666 Skrevet 27. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2010 regner med det er snakk om små små biter av brødet til så små... snuppa mi blir 6 mnd til helga... vurderer å begynne med litt brød smaking snart.. var bare litt nysgjerrig på når dere andre begynte å gi litt brød... husker rett og slett ikke når jeg begynte å gi brød til 1.mann for første gang.. (hun er 7 år nå..)
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 27. desember 2010 #6 Skrevet 27. desember 2010 Jeg begynte så smått når hun var ca. 6,5 mnd (men hun er 1 mnd prematur). Var veldig forsiktig i starten og ga veeldig små biter, men når jeg så at det gikk fint så fikk hun større biter:) Hun har ingen tenner enda, men tygger bitene fint i gommene sine! Men hun har fått fast føde siden hun var ca. 4,5 mnd da, så var vant til annen mat enn melk da jeg begynte. Har bare prøvd med smør og masse leverpostei, det liker hun kjempegodt:) q
maya666 Skrevet 27. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2010 snuppa mi(6mnd om noen dager) fikk noen små små brød biter til lunsj nå.. med leverpostei.. det falt i smak gitt... hun har ingen tenner enda, men syns hun spiste veldig fint.. tygget litt med gommen, før hun svelget.. hun har fått grøt siden hun var 3,5 mnd.. og begynte med middagsglass da hun var 4 mnd.. så hun er vant til annen mat enn bare mme..
2010 Mammaen Skrevet 27. desember 2010 #8 Skrevet 27. desember 2010 Første gangen fikk han smake litt brød (veldig små biter ja) uten pålegg og det gikk ned på høykant. 2 gangen tror jeg han fikk kaviar på. Det er favoritten fremdeles.
Gjest Skrevet 29. desember 2010 #10 Skrevet 29. desember 2010 begynte når hun var ca 5 mnd.. Brød uten frø og med leverpostei. Nå er hun 7 mnd og spiser brød med skorpe.. Men så har hun 8 tenner og da... Hvis ungen setter brødete i halsen og ikke får det opp selv: Snu ungen opp ned og dunk i ryggen.. (hold i beina, legg over en stol eller over armen din, det viktigste er at overkroppen er nedover.) Ikke dunk i ryggen mens ungen sitter da det kan gjøre at maten setter seg mer fast..
Tredje drøm Skrevet 29. desember 2010 #11 Skrevet 29. desember 2010 Husker ikke hvor gamle mine var da vi begynte med brød, men de første gangene fikk de små brødbiter uten pålegg, men dyppet i morsmelk. Funket veldig bra, og de smattet og tygde godt )
stearin Skrevet 29. desember 2010 #12 Skrevet 29. desember 2010 Jenta mi på snart 8 mnd har spist brød nå i noen dager (eller fått smake bittelitt). Hun har smør på brødskiva, men må dra ut å kjøpe leverpostei så det blir mer smak:) Hun er 10 uker prematur, så korrigert er hun bare 5,5 mnd.
pip pip Skrevet 30. desember 2010 #13 Skrevet 30. desember 2010 lille jenta mi fikk smake en liten brødbit første gang da hun var litt over 7 mnd, men bare brakk seg. Prøvde for litt siden (er nå 9 mnd) med leverpostei, men dytter det bare ut igjen. Men hun syntes det var godt å gnage på en skorpebit nå i julen. Er litt usikker på hvordan jeg skal få henne til å spise brød
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå