*Ønskergjerne* Skrevet 27. desember 2010 #1 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg er nå 6+0 på vei (tror jeg) og lurer på hvordan det er med dyr rundt seg i svangerskapet? Bor på gård Erindrer at det ikke er lurt å være med på lamming i sauefjøset f.eks i svangerskapet?Kan det stemme?Lammingen begynner vel i slutten på april hos oss,og det er viktig for meg å vite om jeg kan ta mine nattevåk og være jordmor der i den tida fra slutten på april og utover i mai... For da må vi skaffe oss hjelp,blir for mye for samboer og være i fjøset non stopp i over 1 mnd... :/ Vi har også hund og katt,men kun hunden som er inne... Katten flyr ut å inn som den vil. Har også 3 hester som krever litt trening,hører jo alt fra at jeg må kutte ut å ri til å kunne ri rolig? Jeg har snille hester,som jeg ikke ramler av,og jeg er ingen rytter som rir full fart hele tiden,er mest koseturer i skritt... Jeg har fått time hos lege 3 januar, da er jeg 7+0 Er vel tidlig dette å diskutere,men jeg er spent,nervør,og håper alt går bra Senvakt hele uka på sykehjem,men har heldigvis ingen ubehagelige symptomer ennå Det jeg også lurer på er : Kan jeg være lengre enn jeg tror ? Kan siste mens vært en blødning bare ? Føler på en måte at jeg er lengre enn jeg tror,men hadde jo en liten mens i midten av nov (2dagers). Kommer ikke over hvor oppblåst jeg er på en måte!! Jada,har da spist mer enn nødvendig siste tida,og mye god julemat +++ men får jo være måte på? Klarer ikke holde inne magen i d hele tatt, og svigers har begynt å kommentere at jeg har lagt på meg :/ Off... Har jo litt for mye å dra på men ikke sånn at jeg kan kalles tykk... Hehe.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142711423-gravid-og-dyr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
carisma90 Skrevet 27. desember 2010 #2 Del Skrevet 27. desember 2010 Hei:) Du ligner litt på meg du:) hehe Jeg har også hester(ponnier egentlig).. Tror jeg kommer til å ri en stund til, men går over til kjøring etterhvert:) Vi driver med melkekuer, og det er jeg som går i fjøset til vandlig. Jeg skal drive på sålenge ryggen holder tenker jeg.. etterhvert blir vel magen litt i veien + at det er jo fare for å bli sparket så jeg tenker at man må se det ann når den tid kommer.Jeg tror ikke det er farlig med tanke på bakterier å være med på lamming, vi som er vandt til å drive med dyr har fått bakteriene i oss fra før og er derfor "imune". Så hvis ryggen holder så er det nok bare å drive på Jeg er også 7 uker (tror jeg, samme som deg:) men har plutselig fått ordenlig mage!? Så enten så er jeg lenger enn jeg trodde eller så er det bare veldig mye luft inni der:) hehe Hvor er du fra? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142711423-gravid-og-dyr/#findComment-142711503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ønskergjerne* Skrevet 27. desember 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 27. desember 2010 Artig at flere er fra gård da Jobber også litt i melkefjøs,som avløser Man hører så mye forskjellig om hva man skal å ikke skal gjøre,vanskelig å få alt med seg igrunn Mage du også?!! skjønner ikke det jeg holder en knapp på litt for mye god julemat jeg har en enorm appetitt ... hehe Men hadde vært artig om jeg var lengre enn jeg tror ja Vi bor i møre og romsdal vi , nordmøre Nei,kan ikke kutte ut dyra våre,og være gravid er vel ingen sykdom Så jeg skal nok fortsette å være i fjøs,være mer forsiktig for spark osv,og håpe jeg kan være med sauene i lamming , ingenting er så koselig som å ta i mot lam Samboer mener jeg er sprø,gir alltid ekstra melk til de lam jeg syns er litt små å tynne,og vi mistet ingen lam forrige lamming , så jeg tror det er den ekstra skvetten melk jeg gir som får dem til å vokse opp Ponnier du ja , hehe , jeg har kaldblodshester, hingst,hoppe og ett årsføll Snille alle sammen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142711423-gravid-og-dyr/#findComment-142711540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ønskergjerne* Skrevet 27. desember 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg som hadde tenkt å kjøre inn årsføllet til sommeren får vel læse samboer opp Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142711423-gravid-og-dyr/#findComment-142711548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
carisma90 Skrevet 27. desember 2010 #5 Del Skrevet 27. desember 2010 Uff, ja er stygt redd det er det med mengden mat.. hehe blir noe å slanke bort da:S Iiiiik.. Har ikke lyst til å bli smellfeit heller;) Lønner seg å ta vare på dyra ja:) Er jo dem 3 første ukene som er viktigst:) Du får stå på verandan og rope instrukser tell gubben:) hehe min truer med å selgehesta så fort je slutter å stelle dem sjøl, men tror det mest er tomme trusler;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142711423-gravid-og-dyr/#findComment-142712106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå