Gå til innhold

Gravid og dyr

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 6+0 på vei (tror jeg) og lurer på hvordan det er med dyr rundt seg i svangerskapet?

Bor på gård :)

Erindrer at det ikke er lurt å være med på lamming i sauefjøset f.eks i svangerskapet?Kan det stemme?Lammingen begynner vel i slutten på april hos oss,og det er viktig for meg å vite om jeg kan ta mine nattevåk og være jordmor der i den tida fra slutten på april og utover i mai... For da må vi skaffe oss hjelp,blir for mye for samboer og være i fjøset non stopp i over 1 mnd... :/

Vi har også hund og katt,men kun hunden som er inne... Katten flyr ut å inn som den vil.

Har også 3 hester som krever litt trening,hører jo alt fra at jeg må kutte ut å ri til å kunne ri rolig?

Jeg har snille hester,som jeg ikke ramler av,og jeg er ingen rytter som rir full fart hele tiden,er mest koseturer i skritt... :)

Jeg har fått time hos lege 3 januar, da er jeg 7+0 :)

Er vel tidlig dette å diskutere,men jeg er spent,nervør,og håper alt går bra :D

Senvakt hele uka på sykehjem,men har heldigvis ingen ubehagelige symptomer ennå :)

Det jeg også lurer på er :

Kan jeg være lengre enn jeg tror ? Kan siste mens vært en blødning bare ?

Føler på en måte at jeg er lengre enn jeg tror,men hadde jo en liten mens i midten av nov (2dagers).

Kommer ikke over hvor oppblåst jeg er på en måte!! Jada,har da spist mer enn nødvendig siste tida,og mye god julemat +++ men får jo være måte på? Klarer ikke holde inne magen i d hele tatt, og svigers har begynt å kommentere at jeg har lagt på meg :/ Off...

Har jo litt for mye å dra på men ikke sånn at jeg kan kalles tykk... Hehe....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142711423-gravid-og-dyr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Du ligner litt på meg du:) hehe Jeg har også hester(ponnier egentlig).. Tror jeg kommer til å ri en stund til, men går over til kjøring etterhvert:) Vi driver med melkekuer, og det er jeg som går i fjøset til vandlig. Jeg skal drive på sålenge ryggen holder tenker jeg.. etterhvert blir vel magen litt i veien + at det er jo fare for å bli sparket så jeg tenker at man må se det ann når den tid kommer.Jeg tror ikke det er farlig med tanke på bakterier å være med på lamming, vi som er vandt til å drive med dyr har fått bakteriene i oss fra før og er derfor "imune". Så hvis ryggen holder så er det nok bare å drive på:) Jeg er også 7 uker (tror jeg, samme som deg:) men har plutselig fått ordenlig mage!? Så enten så er jeg lenger enn jeg trodde eller så er det bare veldig mye luft inni der:) hehe

Hvor er du fra?:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142711423-gravid-og-dyr/#findComment-142711503
Del på andre sider

Artig at flere er fra gård da :)

Jobber også litt i melkefjøs,som avløser :)

Man hører så mye forskjellig om hva man skal å ikke skal gjøre,vanskelig å få alt med seg igrunn :)

Mage du også?!! skjønner ikke det ;) jeg holder en knapp på litt for mye god julemat jeg :P har en enorm appetitt ... hehe :)

Men hadde vært artig om jeg var lengre enn jeg tror ja :)

Vi bor i møre og romsdal vi , nordmøre :)

Nei,kan ikke kutte ut dyra våre,og være gravid er vel ingen sykdom :P

Så jeg skal nok fortsette å være i fjøs,være mer forsiktig for spark osv,og håpe jeg kan være med sauene i lamming , ingenting er så koselig som å ta i mot lam :)

Samboer mener jeg er sprø,gir alltid ekstra melk til de lam jeg syns er litt små å tynne,og vi mistet ingen lam forrige lamming , så jeg tror det er den ekstra skvetten melk jeg gir som får dem til å vokse opp :D

Ponnier du ja , hehe , jeg har kaldblodshester, hingst,hoppe og ett årsføll :) Snille alle sammen :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142711423-gravid-og-dyr/#findComment-142711540
Del på andre sider

Uff, ja er stygt redd det er det med mengden mat.. hehe blir noe å slanke bort da:S Iiiiik.. Har ikke lyst til å bli smellfeit heller;)

Lønner seg å ta vare på dyra ja:) Er jo dem 3 første ukene som er viktigst:) Du får stå på verandan og rope instrukser tell gubben:) hehe min truer med å selgehesta så fort je slutter å stelle dem sjøl, men tror det mest er tomme trusler;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142711423-gravid-og-dyr/#findComment-142712106
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...