stearin Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Nesa og øynene klør når barn er trøtte, det er bare det:) Så sannsynligvis er hun trøtt. Min jente på 7 mnd gnir også febrilsk når hun er veldig trøtt. Når hun ikke er så trøtt gnir hun ikke riktig så febrilsk da:) Det ser jeg noen ganger om dagen, rett før leggetiden hennes.
Mamma's Magic Skrevet 27. desember 2010 #3 Skrevet 27. desember 2010 Signerer Julemor, det betyr at babyen er trøtt. Hørte noe om at man burde legge dem før de hadde gnidd seg for tredje gang, eller noe sånt, visstnok blir de fort overtrøtte etter det.
Hanna30 Skrevet 27. desember 2010 #4 Skrevet 27. desember 2010 Ja, tegn på at hun er trøtt! Min blir lagt etter første gjesp eller første gang han gnir seg:) Tegn på leggetid! Han fortsetter å gni seg i øynene en del etter han han ligger i senga før han sovner også.
laroos Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 Ja, signerer de andre - dette er et sikkert trøtthetstegn! Førstemann gjorde ikke dette, men andremann er aldeles ekstrem til det. Han har faktisk fått litt sår hud på det ene kinnet fordi han ligger og gnir seg helt til han sovner. Rent bortsett fra det synes jeg det er veldig greit med så tydelige signaler!
alvemamma Skrevet 28. desember 2010 #6 Skrevet 28. desember 2010 Det er nok fordi hun er trøtt, ja. Som andre sier: Snuppa her er gjerne litt overtrøtt når hun gjør dette (gjelder å oppfatte trøttehetssignalene og legge henne med en gang de kommer, ellers kaver hun veldig). Det er jo imidlertid ikke alltid man (les: jeg) får hevet seg (ehh... meg...) rundt for å legge henne med det samme hun kommer med første gjesp. Da bruker jeg å gi henne en myk flanellsklut mellom hendene og mot ansiktet, og så pakker jeg henne godt inn i dyna - alt hjelper med en koseklut
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 28. desember 2010 #7 Skrevet 28. desember 2010 Jepp! Hun er trøtt! Guttungen her har gjort det fra han var ca 3 mnd og jeg syns det var deilig å få et tydelig tegn på at han var trøtt. (Han var vanskelig å tolke den første tiden...) Han her gnir seg i ansiktet og drar ut smokken med det samme.. Håper du slipper det.. Tålmodighetsprøve!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå