Gå til innhold

Dere som la på dere en del, hvor lang tid brukte dere på å gå ned igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 10 dager siden fødsel, har gått ned 9 kg, og har 12 igjen til utgangspunktet. Hadde håpet å gå ned med mer den første tiden, trodde det var en del vanni kroppen min...

Synes det er rart at jeg liksom har lagt på meg 12 kg mere fett, ser at det er mer der, men ikke SÅ mye liksom. HAr amminga mye å si for vektnedgangen, eller er det bare å sette igang med hardtrening og diett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen min er 5 måneder - gikk opp 35 kilo i svangerskapet, gikk ned 13 kilo to uker etter fødselen...MEN nå har jeg LAGT på meg 15 kilo siden da.

..Så nå veier jeg enda mer enn jeg gjorde da jeg gikk gravid!!

Hjelpes, jeg skjønner ikke hvorfor heller. Spiser ihvertfall mye mindre og mer regelmessig etter fødselen enn før og er langt mer aktiv. Blegh

Skrevet

Jeg har også gått opp i vekt etter fødselen! Men så fødte jeg i uke 30 allerede, og var ikke blitt så stor (vektoppgang ca. 6-10 kilo). Når jeg var to mnd på vei veide jeg omtrent 70 kg, nå er jeg over ti kilo tyngre! Skummelt å tenke på, det er jo bare et år siden det.. Men har skyld i det selv. Kunne ha trent mer og spist sunnere!

Skrevet

Babyen min er 5 måneder, og jeg har vel gått ned 15 av de 25 kiloene jeg la på meg. Men pga mye slit med kolikkbarn, har jeg spist MYE godteri og mat som trøst, så det er ikke rart jeg fremdeles har 10 kilo igjen. Planen er å kutte godteri i uka etter nyttår, samt å prøve å begynne å trimme litt i tillegg til turen vi går hver dag. Håper det hjelper:)

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen mammas magic! Datteren min og jeg var på sykehuset i 8 uker, og det ble sjokolade nesten hver eneste dag. Det var dessverre min trøst:S

Skrevet

Jeg la på meg 18 kg, bare 8 kg forsvant etter fødselen og der stoppet det opp...

Sliter med resten, nå er det 6 mnd siden fødsel og har fortsatt 8 kg igjen til utgangspunktet.

Skrevet

Jeg la på meg 18 og gikk ned 15 de første 6 ukene. Men er nok ikke bare kg som teller, magen er stor og dvask og klærne passer ikke, jula er ikke tiden for å trene og slanke seg da.

Skrevet

La på meg 20 kg,og tre uker etter fødselen satt jeg igjen med 6kg. Gikk ned 3 kg til på de neste månedene,så var 3 kg i pluss fra før-fødsel-vekta. Men så ble jeg gravid igjen,så er oppe i 65 kg nå,dvs at jeg har 5 kg pluss fra før-baby-vekta.

Skal prøve å ikke trøkke trynet så fult av snop denne gangen,men nå som det er jul så må jeg inrømme at jeg har skeiet ut litt ja....

Skrevet

La på meg 24kg forrige svangerskap og gikk ned 10kg rett etter fødsel. Satt igjen med 14kg :-/ Slanket det vekk på 5 mnd :) Og nå er det på'an igjen med samme greia, hehe :) Lærer aldri :-P

Skrevet

Jeg la på meg 25 kg i svangerskapet. Tok ks for 3 uker siden, og har gått ned 17,5 kg. Har 7,5 kg igjen, men har tenkt å ta det rolig, for trives med kroppen min nå, vil bare stramme pop litt når jeg får låv til å begynne å trene magen igjen. Husk jenter, dere brukte 9 mnd på å legge på dere, så trenger ikke å bruke bare 3 uker på å bli kvitt de ekstra kiloene :)

Skrevet

Ti dager siden fødsel er ingenting! :) Nå må du fokusere på de rette tinga, og vektnedgang er ikke en av de.

Jeg var slank i utgangspunktet, men la på meg ca 22 kg. Ti av de ca var vann, for de forsvant i løpet av de to første ukene. Resten har forsvunnet litt etter litt etter som jeg har ammet. Ikke tenk på hardtrening og diett for all del. Det vil gå ut over melkeproduksjonen din og for ikke å snakke om restitusjonen av kroppen din etter graviditet og fødsel. Jeg har fremdeles noe vondt i bekkenet og leddene mine er stive og vonde i forhold til før. Det har bedret seg sakte men sikkert. Hadde jeg stresset med diett og lignende er jeg sikker på jeg hadde hatt det helt pyton i kroppen nå.

Nå er det snart 5 mnd siden jeg ble mamma og vekta har begynt å nærme seg normalen. Jeg har ca 3 kg igjen før jeg er tilbake omtrent der jeg var :) Og jeg har ikke stressa og trent hardt. Kun kost meg med jenta mi og gått trilleturer. Siste par månedene har jeg tatt litt lett styrketrening og yoga. Men ikke slik at jeg blir ordentlig sliten.

Kos deg med babyen din! Vekta normaliserer seg etter hvert!

Skrevet

Jeg gikk opp 16. Når jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg gått ned mindre enn ungen veide... Fikk en del vann i kroppen etter fødselen. 6 uker etter fødsel hadde jeg gått ned 10. Har gått ned 3-4 siden da og har ca 2-3 til førvekt. Men buksene er veldig trange på en rar måte. Føles ut som bekkenet har blitt bredere. Amming har lite å si siden den gjør det sultnere. Eneste måten å gå ned er å spise mindre enn hva du brenner opp. Men det tok lang tid å bli kvitt vannet så det er godt mulig at du går ned mer.

Skrevet

La på meg 18 kg og nå er jeg tilbake til min gamle vekt før jeg ble gravid. Gutten min er i dag 3 1/2 mnd =)

Skrevet

La på meg nesten 20 kg, og er nå 4 kg lettere enn før jeg ble gravid :) Baby er 2 mnd... Ikke spør hvordan jeg greide det, for det aner jeg ikke. Fullammer mini, og ellers koser jeg meg med god mat og sjokkis hver dag nesten. Har blitt mye bæring og vandring rundt med lillemor, og har gått turer hver dag.... Har ikke hatt noe fokus på at jeg skal raskt ned i vekt. Enig med de over at det ikke er det du bør fokusere på nå...nyt tida og kos deg - mini er bare liten en gang ;)

Skrevet

første svangerskap gikk jeg opp 13 kg og på 3 mnd hadde jeg gått ned 25 kg. denne gangen la jeg på meg 27 kg og har til nå gått ned 14 ca, er 7 uker siden fødsel.. skal begynne med mer trening som nyååtrsforutsett :)

Skrevet

Jeg gikk opp fra 52kg til 87kg i svangerskapet. (35kg)

Gikk ned 12kg i løpet av den første uken, mens resten har gått av litt og litt.

Pjokken er nå 4 mnd å jeg veier nå 58kg. Håper ikke jeg går ned noe mere nå.. hehe.. (fullammer)

Skrevet

jeg gikk fra 62 til 83 kg i svangerskapet. nå 3 mndr etter fødsel veier jeg 60kg. så veldig fornøyd med det. skjønner ikke hvor kiloene har blitt av. amme har jeg aldri gjort, og trening har det ikke blitt tid til. men klager ikke!

Skrevet

Jeg gikk opp 16 kilo, da jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg gått ned mindre enn babyen veide - dvs jeg hadde gått ned 800 gram... Tre måneder senere hadde jeg gått ned 6-7 kilo, og fire måneder etter fødselen startet jeg å slanke meg og trene og gikk ned til vekten jeg hadde før jeg fødte, men det tok 8 mnd fra fødsel.

Men husk at du hverken skal slanke deg eller hardtrene om du ammer ;)

Skrevet

jeg har også gått opp i vekt etter fødsel.. baby er 5 mnd og jeg har gått opp 10 kg. Altså, 10 kg mer enn det jeg veide før jeg ble gravid... blææhh..

Skrevet

første gikk opp 25kg og første dagene gikk jeg ned 11kg. tok to år før jeg ble kvitt resten.

Andre... gikk opp 8 kg og ned 14kg:) :) hehe..

Tredje gikk opp 20 og ned 14 kg og nå 9 mnd etter enda 6 kg i minus:)

Skrevet

Vet ikke om dette regnes for mye men.....jeg la på meg 16-17 kg da jeg gikk gravid. Nå, etter 6 mnd har jeg gått ned 19 kg. Hadde litt fra før av, så skal ned 8 kg til før jeg er i str 36.

Men gikk lite ned den første måneden. Det var først når jeg begynte å trene igjen at vekten datt merkbart.

Så var det jula da.....sukk.........2 kg opp igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...